Ga naar inhoud

Foto's Joepie!


joepie

Aanbevolen berichten

29xdi4n.jpg

Mijn gevoel zegt sinds gisteren dat het over is ondanks dat hij nog eet!

We wachten af wat utrecht zegt maar voor mij als ik hem zie is het toch echt myx...

Hij is echt ziek.....nog stiller als afgelopen dagen, zit amper beweging meer in...

Ik geloof het niet meer............me hoofd doet pijn, me maag draait om, ik ben zo verdrietig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heel veel sterkte, het is een prachtkonijn en gelukkig heb ikzelf geen ervaringen met myx ( hoop het ook nooit te krijgen ) maar zolang hij eet, tja mijn gevoel zou dan blijven vechten of je moet echt zien dat hij niet meer kan en wil, geloof me dat zie je en je gevoel geeft je dat ook wel aan hoor , vooral bij myx want dat is een vreselijk slopende ziekte...... Ik zal duimen dat joepie het redt!!!Geef niet te snel op

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is al contact gewest en toch myx....

Hij was de afgelopen dagen stabiel maar vind hem echt slechter, heel benauwd...vanmiddag om 3 uur hebben we een afspraak staan....is hij nog steeds zo benauwd.....daar ga ik vanuit, laten we hem inslapen, is hij toch iets minder benauwd....krijgt hij nog een abspuit, eensterkere..... maar zoals de afgelopen dagen, dan gaan we zeker door maar hij wordt echt slechter nu......het wordt lijden zo.........ik heb zoveel verdriet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik er ook voor zou kiezen hem te laten gaan, als ik het verhaal zo hoor. Natuurlijk kun je zeggen: hij eet nog, dus we gaan door. Maar als hij benauwd is en jij merkt dat hij alleen maar zieker wordt, dan moet je het hem misschien gunnen om niet nog zieker te worden. Zelfs een konijn dat geënt is gaat toch vaak dood aan myx, ook al zijn de kansen wat beter dat als ze niet geënt zijn. Natuurlijk ben jij helemaal blij als hij er bovenop komt, maar een konijn kan zich nu eenmaal niet bedenken dat dit lijden tijdelijk is en dat hij straks weer de oude is. Ik denk dat je gedaan hebt wat je kon. Neem de beslissing die bij je gevoel past vanmiddag en als dat betekent dat je hem in laat slapen, voel je er dan niet schuldig over! Soms is laten gaan het beste dat je voor je dier kunt doen.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg er gewoon tranende ogen van.. Heb nog niet zo lang geleden me nijntje pebbles verloren aan een longonstekingen we hebben toen ook zo voor haar gevochten en zij zelf ook helaas was de ziekte sterker dan haar zelf.. Dus weet hoe zeer dat dit doet..

Hoop echt dat joepie minder benauwd wordt drie uur is nog lang weg.. Zolang ze eten en drinken geeft toch wel aan dat hij zelf ook nog nie opgeeft en hij heeft een lieve baas die veel voor m doet en dat doet ook wonderen hoor..

Hou ons op de hoogte als je wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

O meid, jij ook al zo'n verdriet.

Op foto is het natuurlijk niet zo te beoordelen, maar ik vind zijn poten ook nogal gezwollen (heb ik van de DA dus geleerd)

Iedereen hier die een konijn verliest aan Myx heeft z'n uiterste best gedaan, maar we hebben het niet allemaal in de hand en soms is de natuur te hard voor ons.

Veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zijn poten zijn niet gezwollen, hij heeft gewoon grote poten!!! :-)

Het is echt alleen zijn koppie, zijn oren, zijn ogen, zijn neus en onder zijn kin........

Ze zeiden wel dat het chronische myx was....en dat hij er over heen kan komen maar omdat hij zo benauwd is leek haar inslapen het beste...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké..ik heb maar 15min internet.

Dus ik ga proberen zo veel mogelijk info te geven in zo'n kort mogelijke tijd :he:

Eerst en vooral schrik ik van de hoeveelheid myx gevallen op dit moment.

Een paar jaar geleden heeft één van mijn konijntjes (ondertussen helaas overleden, wel aan iets anders) ook myx gehad. In zijn geval wel als reactie op een enting (niet zo'n 'veilige' entstof, nog een beetje ziek konijn,...).

Hij is hier volledig doorgekomen. Zijn verhaal is hier te lezen: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?15388-entreactie-of-myx

Oké ik ga het in puntjes proberen:

- Een geënt konijn heeft mits intensieve verzorging een reële kans op overleven.

- Volgens mij las ik ergens al dat je AB gaf (maar ben niet zeker). Dit is zeker nodig. Niet dat je de myx hiermee gaat genezen, maar het helpt voor alle secundaire dingen waar hij nu vatbaarder voor is en welke hij er nu echt niet bij kan hebben.

- Ik weet niet of je pijnstilling geeft, maar ook dit is erg belangrijk. Je konijn zal zich er een stuk beter door voelen en comfortabeler zijn.

- Bij mogelijke luchtwegproblemen is het verstandig om je konijn te gaan aërosollen, daar heb ik erg veel verbetering mee gezien. Is ook te lezen in bovenstaand topic.

- Een konijn heeft het meeste kans om myx te overleven als je hem in een omgeving houd met een temperatuur van 21-22°C. Dan is de myx het minst actief.

- Oogjes en neus schoonhouden en zalven is ook erg belangrijk om ze het meeste comfort te blijven bieden.

- Het is niet vreemd dat je eerst een terugval ziet voor er echt verbeteringen optreden, dit is kenmerkend voor myx.

- Bijvoeden en drinken bijgeven, mag altijd, soms pakken ze zelfstandig het dwangvoer aan. Het blijven eten toont vaak nog hun vechtlust.

Euhm...ergens anders las ik dat je binnenkort op vakantie gaat. Het wordt idd moeilijk om je konijn bij anderen onder te brengen ivm de vreselijk hoge kansen op besmetting. Daarnaast is het niet altijd zo'n goed idee om een konijn met myx te verplaatsen. Daarmee verplaats je eigenlijk zomaar een zeer erge ziekte naar andere gebieden. Verspreiding van myx is bijna niet tegen te houden, een mug is genoeg. En je kan echt niet voorkomen dat er helemaal geen mug in de buurt komt.

Euhm...daarmee is je probleem voor je vakantie natuurlijk nog niet opgelost. In A'pen op mijn kamer mag ik zelf geen konijnen houden. In het weekend met de trein naar Breda over en weer zou een optie kunnen zijn, maar dat gaat natuurlijk enkel in het weekend, dan heb je nog geen opvang voor de week. Ach, aanbod staat in ieder geval.

Tijd is bijna op.. Als je nog vragen hebt, stel ze maar. Ik probeer straks nog ergens internet te vinden.

Héél veel sterkte en succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het heel knap dat je het belang van het konijn zo goed voorop stelt. het blijft een hele moeilijke keus. maar inderdaad. hij eet, Joepie wil nog even bij je blijven lijkt het. de benauwdheid kun je wellicht bestrijden. het is symptoom bestrijding, maar kan wel net de verlichting geven.

maar de benauwdheid, is dat van slijm in de neus? of dat de luchtwegen gezwollen zijn? is het geval van slijm zou baby neusspray kunnen helpen. Zoutoplossing lost het slijm op waardoor het er uit kan.

Heel veel sterkte, het lijkt mij heel zwaar om je lieve beestje zo te moeten zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

petje af :cool::cool:

Vindt het geweldig :(

Oké..ik heb maar 15min internet.

Dus ik ga proberen zo veel mogelijk info te geven in zo'n kort mogelijke tijd :he:

Eerst en vooral schrik ik van de hoeveelheid myx gevallen op dit moment.

Een paar jaar geleden heeft één van mijn konijntjes (ondertussen helaas overleden, wel aan iets anders) ook myx gehad. In zijn geval wel als reactie op een enting (niet zo'n 'veilige' entstof, nog een beetje ziek konijn,...).

Hij is hier volledig doorgekomen. Zijn verhaal is hier te lezen: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?15388-entreactie-of-myx

Oké ik ga het in puntjes proberen:

- Een geënt konijn heeft mits intensieve verzorging een reële kans op overleven.

- Volgens mij las ik ergens al dat je AB gaf (maar ben niet zeker). Dit is zeker nodig. Niet dat je de myx hiermee gaat genezen, maar het helpt voor alle secundaire dingen waar hij nu vatbaarder voor is en welke hij er nu echt niet bij kan hebben.

- Ik weet niet of je pijnstilling geeft, maar ook dit is erg belangrijk. Je konijn zal zich er een stuk beter door voelen en comfortabeler zijn.

- Bij mogelijke luchtwegproblemen is het verstandig om je konijn te gaan aërosollen, daar heb ik erg veel verbetering mee gezien. Is ook te lezen in bovenstaand topic.

- Een konijn heeft het meeste kans om myx te overleven als je hem in een omgeving houd met een temperatuur van 21-22°C. Dan is de myx het minst actief.

- Oogjes en neus schoonhouden en zalven is ook erg belangrijk om ze het meeste comfort te blijven bieden.

- Het is niet vreemd dat je eerst een terugval ziet voor er echt verbeteringen optreden, dit is kenmerkend voor myx.

- Bijvoeden en drinken bijgeven, mag altijd, soms pakken ze zelfstandig het dwangvoer aan. Het blijven eten toont vaak nog hun vechtlust.

Euhm...ergens anders las ik dat je binnenkort op vakantie gaat. Het wordt idd moeilijk om je konijn bij anderen onder te brengen ivm de vreselijk hoge kansen op besmetting. Daarnaast is het niet altijd zo'n goed idee om een konijn met myx te verplaatsen. Daarmee verplaats je eigenlijk zomaar een zeer erge ziekte naar andere gebieden. Verspreiding van myx is bijna niet tegen te houden, een mug is genoeg. En je kan echt niet voorkomen dat er helemaal geen mug in de buurt komt.

Euhm...daarmee is je probleem voor je vakantie natuurlijk nog niet opgelost. In A'pen op mijn kamer mag ik zelf geen konijnen houden. In het weekend met de trein naar Breda over en weer zou een optie kunnen zijn, maar dat gaat natuurlijk enkel in het weekend, dan heb je nog geen opvang voor de week. Ach, aanbod staat in ieder geval.

Tijd is bijna op.. Als je nog vragen hebt, stel ze maar. Ik probeer straks nog ergens internet te vinden.

Héél veel sterkte en succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .