Ga naar inhoud

myxomatose


joepie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij krijgr het konijn op de link van Suuzi veel sterkere AB (weet het niet zeker meer) misschien dat dat beter is? Ben niet zo thuis in de AB maar betwijfel of baytril opgewassen is tegen myx.

Ik weet het ook niet 100% zeker, maar volgens mij hoeft het AB ook niet opgewassen te zijn tegen myx, maar tegen verwekkers van luchtweginfecties. Myx is viraal en daar werken antibiotica niet tegen. Maar door de beschadiging van de slijmvliezen is een konijn veel vatbaarder voor infecties met bacterien waar hij normaal gesproken niet ziek van zou worden en die hij sowieso bij zich draagt. Volgens mij zijn antibiotica dus meer preventief voor bijkomende dingen als ik het goed heb.

Moeilijk wat je moet doen Joepie. Sterkte en beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende, die hele ziekte. Het lijkt wel alsof er dit jaar heel wat gevallen alleen al op BB te vinden zijn. Meer dan 'normaal' bedoel ik dan. En ik leef ook altijd in de hele naieve veronderstelling dat wanneer ze ingeent zijn, ze in feite safe zijn, maar dat is dus ook helemaal niet zo.

Maar als konijnen zelf dit virus meoten overleven, dan moet het wel een heel hardnekkig, kwaardaardig en agressief virus zijn als ze het alsnog bijna allemaal met de dood moeten bekopen??

Hoe dan ook, heel veel succes met je beestje. Zolang je het idee hebt dat hij idd geen pijn lijdt, zou ik proberen vol te houden (en mijn vakantie dus ook cancellen, persoonlijk). Maar als het niet meer gaat, dan merk je dat vanzelf wel en dan moet je knopen doorhakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook 2 kindjes......vakantie canselen kan gewoon niet en kost ook veel geld....

optie is dat ik thuis blijf of dat joepie meegaat.....

oppas is ook zo moeilijk ivm ab kuur en pijnstilling en dat er op gelet moet worden hoe hij is en blijft eten....

hij is jong...dat heeft ie mee.....

hij is geent dus wellicht nog iets van bescherming....dat heeft ie mee....

hij is al binnen en bij de eerste tekenen had hij gelijk al ab,...we waren er echt snel bij....dus ook dat heeft ie mee.....

tja......zal hij het redden?!!?!

Hij eet nog steeds......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk om op je vraag een antwoord te geven... Het hangt heel erg af van het konijn, denk ik. Voor sommige konijnen is autorijden heel erg stressvol, maar er zijn er ook die er geen enkel probleem mee hebben en die alles prima vinden zolang hun verzorger maar bij ze is. In jullie geval zou ik even afwachten hoe Joep zich tegen die tijd voelt zodat je op basis daarvan een overweging kunt maken, maar ook alvast proberen te regelen om een plekje voor hem te regelen waar hij verzorgd kan worden als jullie het niet aandurven om hem mee te nemen. Misschien dat ze je een goed advies kunnen geven bij Wilhelminapark...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees mijn verhaal hier ook.

Ik heb mijn Jazz twee weken intensieve zorgen gegeven, heb hem ook meegenomen op vakantie in het begin.

Het heeft uiteindelijk niet geholpen, hij is er niet meer.

Ik wou dat ik je wat hoop kon geven, maar die is klein, heel klein.

Ikzelf was blij met elk sprankje hoop waaruit blijk dat ie niet opgaf, maar uiteindelijk was het allemaal te ver gevorderd.

Ik zou onmiddellijk zeggen dat je je nijn bij mij mocht brengen, maar ik vertrek 18 september zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het ook niet 100% zeker, maar volgens mij hoeft het AB ook niet opgewassen te zijn tegen myx, maar tegen verwekkers van luchtweginfecties. Myx is viraal en daar werken antibiotica niet tegen. Maar door de beschadiging van de slijmvliezen is een konijn veel vatbaarder voor infecties met bacterien waar hij normaal gesproken niet ziek van zou worden en die hij sowieso bij zich draagt. Volgens mij zijn antibiotica dus meer preventief voor bijkomende dingen als ik het goed heb.

Moeilijk wat je moet doen Joepie. Sterkte en beterschap!

Ja, dat klopt volgens mij wel, maar bij een longontsteking wordt normaal toch ook andere AB gegeven bij konijnen? Weet niet zeker hoor, heb nog nooit een konijn met een longontsteking gehad. Ik weet niet of je dan om een infectie te voorkomen ook zulke sterke AB zou moeten geven?

Hier ook nog wat info over myx trouwens..

http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Virale_ziektes/Myxo/Myxo_nl.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga zo oogzalf halen 4 keer per dag....mail terug van Wilhelminapark...

Dit schrijven ze!!!!

De kans is redelijk groot dat een konijn met myxomatose het kan redden, zeker als het al dit jara nog gevaccineerd is.

Goed dat je het konijn naar binnen hebt gehaald. ik zou doorgaan met de baytril en de pijnstiller tot je konijn helemaal weer opgeknapt is. Als het oog erg gaat opzeten en irriteren dan kun je dit met oogzalf behandelen, bijvoorbeeld cavasan. Zorg dat jekonijn blijft eten.evt dwangvoeren als het niet meer eet.

Het is normaal dat het konijn veel slaapt, want het is echt ziek. vaak moet je op een ziekte periode van 4-6 weken rekenen met in de 2-3 e week de ergste symptomen.

Veel sterkte en we duimen voor Joepie.

Met vriendelijke groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook voor je! Alvast een waarschuwing: Schrik niet als zijn oogjes er straks nog erger uit zien.. Eén van mijn konijnen had eergisteren opeens rode bultjes bij zijn ogen en rode oogranden. Ik schrok me natuurlijk een ongeluk, hij is nl. niet gevaccineerd dit jaar, omdat hij niet gezond was en is.. Gelukkig bleek het in mijn geval niet om myxomatose te gaan, hij heeft ook cavasan meegekregen. Nu lijken zijn oogjes echt héél erg, terwijl de irritatie juist afneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gaan opgeven he...Joepie hoort ook bij het gezin.

Zoals ik lees maakt hij toch best een kans om dit te overleven maar dan moet je wel door zetten.

Mijn advies is wel hem niet mee te nemen op vakantie maar hem thuis te verzorgen het is veel te veet stress voor hem om te reizen en al helemaal zo'n eind waardoor hij nog zieker kan worden en minder kansen heeft.

En met een konijn met myx moet je ook niet reizen vanwegen besmettings gevaar.

Echt zet door hij geeft het ook nog niet op hij eet nog en huppelt zo nu en dan nog rond de ene dag is een up de andere een down maar zolang hij nog eet is er hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit me met name wat betreft het besmettingsgevaar aan bij Tamara, er moet echt voorkomen worden dat het zich verder verspreid. Misschien kun je in myx/VHD topic bij Algemeen ook even melden waar je ongeveer woont, zodat andere BBers weten dat myx in de buurt is.

Wij duimen heel hard voor jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .