Ga naar inhoud

myxomatose


joepie

Aanbevolen berichten

Die puntjes hierboven als onderwerp zijn bedoelt voor woorden die ik niet op kan schrijven.......

Joepie, 4,5 maand, is dus net 9weken bij ons..................heeft myx!

Ik ben zoooooo boos............

Ik begrijp het niet...!!

Is inslapen echt de enigste optie?!!?!!!

Zijn ogen zijn gezwollen, zijn oren ook, heeft koorst, eet nog wel , geen biks, wel groen en hooi!! Heeft ab kuur.......

Wat moet ik nou doen.....

Wil hem niet langer laten lijden.....hij ligt de hele dag, heeft benauwd aan zijn ademhaling te zien?!?!

Maar ja dan geef je hem eten en dan zie je hem dat lekker opeten......dan denk je........moet het nou echt??

Daarna ligt ie weer en doet ie niks......

Ik ben echt zoooo boos......ik begrijp er niks van!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat vresselijk dat ook jou deze ziekte heeft getroffen. :(

Heel veel sterkte met Joepie en ik wou dat ik kon zeggen dat het wel goed komt.

Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat hij het gaat redden ik vind dit heel rot te moeten zeggen maar ik wil wel realistisch blijven en eerlijk tegen over jou, het is een naare ziekte en heel moeilijk te genezen en vooral als ze al in een ver stadium zijn.

Hoe lang heeft hij nu AB?

Ik hoop echt dat de AB aanslaat en dat mijn worden van hierboven dan in het niet vallen.

Je weet en ziet zelf wel als zijn baasje wanneer je de knoop door moet hakken om ze niet verder te laten lijden een ander kan voor jou deze beslissing niet maken, ik hoop wel dat je op het juiste moment de beslissing neemt.

Ik wilde dit zeggen omdat je aan alleen maar sterkte en hoe erg het is ook niet altijd iets hebt het geeft wel enorme steun enzo maar soms om de gedachte van een ander te horen is ook fijn zodat je weet dat je er niet alleen voor staat hoe moeilijk sommige beslissingen ook zijn en te horen hoe een ander zou denken en of handelen.

Wees vast op het ergste voorbereid mee vallen zal het nooit zoals sommige zeggen.

Heel erg veel sterkt, hou je taai we denken aan je en aan Joepie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je mag hem aanpassen op Myxomatose! Dank je wel!

Omdat ik wet dat het geen zin heeft......het een super kleine kans is dat het goed komt, ik die kans niet wil omdat stel je bent zo met hem bezig en het blijkt toch niet goed te gaan je hem langer hebt laten lijden. k heb ook 2 kindjes....dat gaat gewoon niet. Hij heeft super rode verdikte ogen en zijn oren ook....2 artsen hebben het gezegd....hoe lang moet je dan door gaan?!!!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je mag hem aanpassen op Myxomatose! Dank je wel!

Omdat ik wet dat het geen zin heeft......het een super kleine kans is dat het goed komt, ik die kans niet wil omdat stel je bent zo met hem bezig en het blijkt toch niet goed te gaan je hem langer hebt laten lijden. k heb ook 2 kindjes....dat gaat gewoon niet. Hij heeft super rode verdikte ogen en zijn oren ook....2 artsen hebben het gezegd....hoe lang moet je dan door gaan?!!!?!

Als jij merkt dat ie niet lijd en je nog hoop hebt niet opgeven...als jij ziet dat ie echt lijd en er echt geen hoop meer is zou ik de beslissing nemen om hem uit zijn lijden te verlossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij loopt nu wat rond, heeft pijnstilling....vind zo moeilijk die keuze te maken....als je toch weet dat het niet beter kan worden....dus ook al huppelt die nu wat rond.....dat maakt het moeilijker om hem te laten inslapen maar wat voor zin heeft het om door te gaan!!!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij loopt nu wat rond, heeft pijnstilling....vind zo moeilijk die keuze te maken....als je toch weet dat het niet beter kan worden....dus ook al huppelt die nu wat rond.....dat maakt het moeilijker om hem te laten inslapen maar wat voor zin heeft het om door te gaan!!!?

Zolang je ziet dat het kan er mee doorgaan.

Je moet het ook niet meteen opgeven.

Zolang hij huppeld en eet niet opgeven als je ziet dat ie meer kan dan is het misschien tijd om hem te laten gaan.

Weet je dit is best moeilijk om het er over te hebben omdat het mijn konijn niet is. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry zeg, ik heb net de verkeerde link gegeven. Dit moet zijn: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/myxziekte.html

Heel veel sterkte en vooral beterschap voor Joepie! Zoals je in bovenstaand verhaal kunt lezen kan het weken duren voor een konijn genezen is, Ɣls het de ziekte ten minste over leeft. Rot dat je vakantie er nu net aan zit te komen..... Ik weet helaas geen oplossing.

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij krijgr het konijn op de link van Suuzi veel sterkere AB (weet het niet zeker meer) misschien dat dat beter is? Ben niet zo thuis in de AB maar betwijfel of baytril opgewassen is tegen myx.

Wat betreft je vakantie.. Als je hem er boven op krijgt zal dat een lange en intensieve weg worden. Het is niet iets waar je de buurvrouw mee kan belasten.. Normaal zou ik zeggen zoek een goed pension of een opvang, maar die zullen eaarschijnlijk geen kpnijn met myx aannemen, in het belang van hun eigen dieren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zo maar twee opties bedenken, thuis blijven of de dierenarts vragen of hij daar opgenomen kan worden. Dat zal wel flink wat prijziger zijn dan een pension oid maar daar hebben ze wel de expertise om voor een konijn met myxomatose te zorgen en kunnen ze neem ik aan ook zorgen dat hij niet met andere konijnen in contact komt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .