Ga naar inhoud

myxomatose


joepie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je zou een oproepje kunnen plaatsen of er een BBer is die kan helpen (misschien bij jouw thuis langskomen om te verzorgen), maar ik denk dat het heel lastig wordt omdat hij zeer intensieve zorg nodig zal hebben en persoonlijk zou ik het risico voor mijn eigen konijnen te groot vinden.. Je kunt wel even contact opnemen met de dichtst bijzijnde opvang misschien, of zij tips hebben??

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?7415-Myxomatose-en-VHS-uitbraken

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas werkt dat niet zooo, ik heb ook nog 2 kindjes die zich verheugen....ik zou evt thuis kunnen blijven....

Maar dat is over 10 dagen, weet niet of joep het zo lang volhoud!!

Weet het niet.....echt niet

Oke dat begrijp ik dat je kinders er op verheugen.

Zoals je al schrijft dan kun je zelf thuis blijven, 10 dagen is nog lang er kan veel veranderen in 10 dagen.

Maar ik zou zeker niet op geven en hem intensief blijven behandelen dan heeft ie de meeste kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat doen we ook!!!! doe alles voor hem......krijgt alle zorg en liefde en ja 10 dagen is nog ver weg, zeker als je zo ziek bent, het kan alle kanten op gaan....als hij over een weekje stabiel zou zijn....gaan we er zeker voor.....wordt het slechter.....tja....

We hebben net heerlijk gkroeld, mijn man is een wilgenatke gaan halen die achter elkaar op ging....toen zijn ab en oogzalf....en lekker op het kleed bij de tv bij ons en nu weer op zijn eigen plekje in de keuken!!! eten gaat gelukkig goed...net ook goed en veel gekeuteld....alleen drinken wel erg weinig.....

we kunnen niet meer doen......we leven even bij de dag voor dit mannetje......en laten lijden doen we niet dus is het niks dan houd het op hoe triets ook....wil er geen eens aan denken.....wat kan je toch snel van je huisdier gaan houden zeg!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat doen we ook!!!! doe alles voor hem......krijgt alle zorg en liefde en ja 10 dagen is nog ver weg, zeker als je zo ziek bent, het kan alle kanten op gaan....als hij over een weekje stabiel zou zijn....gaan we er zeker voor.....wordt het slechter.....tja....

We hebben net heerlijk gkroeld, mijn man is een wilgenatke gaan halen die achter elkaar op ging....toen zijn ab en oogzalf....en lekker op het kleed bij de tv bij ons en nu weer op zijn eigen plekje in de keuken!!! eten gaat gelukkig goed...net ook goed en veel gekeuteld....alleen drinken wel erg weinig.....

we kunnen niet meer doen......we leven even bij de dag voor dit mannetje......en laten lijden doen we niet dus is het niks dan houd het op hoe triets ook....wil er geen eens aan denken.....wat kan je toch snel van je huisdier gaan houden zeg!!!

Heeft hij nu alleen een fles?

Als dat zo is zou hem een extra bak water geven dieren die zwak/zwakker zijn kunnen moeilijker uit een flesje drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je hem Critical Care bij gaan voeren. Niet dwangvoeren, maar gewoon Critical Care in een bakje doen. Niet elk konijn vindt dat lekker, maar veel eten het dan gewoon op. Eventueel met Olvarit ofzoiets erdoor. (Ik deed er voor Ibbel, konijntje dat aan moest komen, geraspte wortel door.) Hij kan wel wat extra's gebruiken waarschijnlijk, bovendien kun je het misschien wat dunner dan normaal aanmaken en dan krijgt hij weer extra vocht binnen. En groentes etc zou ik ook extra nat maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef hem idd een bakje al met water en zijn groente extra nat, net ook lekker gras geplukt voor hem en ook extra water erover heen....

Ik heb hem liever dan bij iemand anders dan de da....daar zitten ook zieke dieren etc....nog meer bacterieen....

Ik kijk het nog een paar dagen aan en als het niet veel erger wordt, het liefst stabiel...ga ik op zoek!!!! Plaats ik een oproepje....en kijk ik wat onze da kan doen, die zei al misschien 1 van ons ofzo............

maar met een fijn gevoel op vakantie op zon moment zal er wel niet bij zijn maar goed dan is ie wel in goede handen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nu al op zoek gaan, het is makkelijker om oppas af te bellen dan om het te vinden in dit geval.. Geef gewoon aan dat het onder voorbehoud is: Iemand die de kennis heeft om een konijn met myxomatose te verzorgen, zal dondersgoed begrijpen dat jij nu niet weet hoe het volgende week met Joepie gaat.

Ik hoop dat het je lukt om een geschikte oppas te vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja doen we ook maar idd hij gaat zijn slechtste tijd door en als hij dat overleefd.....en die ergste tijd.....dan zou je kunnen zeggen we geven hem een prikje maar zolang er toch nog ergens hoop is.....

Morgen gaan we langs de da.....even om te overleggen wat ze daar vinden......Joepie heeft zijn oren dik en rood en zijn ogen dik en rood.....geen bobbels....geen opgezette anus...etc......ziet er we erg ziek uit....en is het ook, koorts....zowat blind omdat hij niks kan zien door zijn dichte ogen.....heeeel veeel slapen en na eten echt kapot zijn en gelijk weer liggen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zolang hij goed blijft eten is er hoop.

Nu zit ie in zijn ergste weken met hele goede zorgen en doorzettings vermogen word de ans voor Joepie steeds groter om deze ziekte te overwinnen.

En hij eet goed zeg je dat wil zeggen dat je goed bezich bent ga zo door.

De symtomen die hij vertoont hoort bij ziek zijn.

Ik weet dat het vreselijk is om je dier zo te zien maar weet ook dat er hoop is.

We duimen hier met zijn allen dat ie deze ergste weken door komt en dat ie weer lekker beter word.

Heel erg veel succes en beterschap voor Joepie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop dat de da zegt dat hij goede hoop heb voor joepie.

ik begrijp dat het heel moeilijk is voor jullie om het manneke

zo ziek te zien.

als ik het goed onthouden heb zou hij zelfs deze maand nog een

vriendinnetje krijgen.

we duimen hier ook voor joepie dat hij er weer boven op komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joepie heeft volgens mij nog lang geen zin om z'n fijne gezin kwijt te raken en vecht hard door... Zolang hij goed eet en zich lekker laat verzorgen door jullie is er hoop! En met al die BB-ers die duimen moet er toch verbetering in komen, zou je zeggen.

Jullie zijn in ieder geval goed bezig voor en met hem! Wat zegt de DA ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .