Ga naar inhoud

hoe zit dat nou ?????


brenda

Aanbevolen berichten

Ik kom net bij de dierenarts vandaan om 2 konijnen te enten.

Ik voeg hem hoelang wachten met een pas gecastereerd rammetje te koppelen met de voedsters.

hij zei ; 6-8 weken zou ik doen.

toen ik hem vroeg dat ik toch om mij heen hoor 2 tot 3 weken (heb het hier ook al eens gevraagd en bij de opvang ook)

maar hij zei je wilt toch geen nestje...... dan zou ik dat niet doen!

Wat moet ik nou ?????

PS in Zoetermeer is ook konijnenziekte !, mijn dierenarts had er vorige week 6 !!!!(hij doet heel veel met konijnen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn eigen konijnen twee weken na de castratie gekoppeld en geen nest gehad. In de opvang koppelen we ook twee weken na castratie al en ook geen nesten.. Er wordt zelfs gezegt dat uit onderzoek is gebleken dat een konijn 48 uur na de castratie al niet vruchtbaar meer is. Twee weken is meer voor de zekerheid en écht lang genoeg.

Dus nog even en je kunt wel koppelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 dierenartsen hebben mij ook gezegd dat een ram tot 8 weken na de castratie nog zaadcellen heeft en dus theoretisch het vrouwtje nog zwanger kunnen maken. Maar volgens mij wordt er hier op bb vooral over de hormonen gepraat. Die zouden vervelende situaties op kunnen brengen voor het vrouwtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kan ze na 3 weken inderdaag koppelen alleen kan er in sommige gevallen na 6 weken nog een zaadlozing plaatsvinden zei mijn DA daarom houden hun 6 weken aan!!ik heb ze na 3 weken gekoppeld een geen baby's gehad.

hun doen dit om zeker te weten dat er GEEN baby;s komen:P

Dat vind ik wel knap van je DA!aangezien de ballen dan al 6 weken weg zijn..die juist het sperma aanmaken haha:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram had na de castratie nog even veel seksuele behoeftes als ervoor. Vervolgens begon mijn voedster nesten te bouwen en mijn ram te plukken! Terwijl ik die 8 weken aangehouden had..

Ik was ook bang dat ze een bal vergeten waren, maar gelukkig was dit niet het geval en was mijn voedster schijnzwanger :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .