Ga naar inhoud

Zeer ernstige sore hocks


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Toevallig moest ik vanmorgen aan deze nijn denken.

Goed om te lezen en te zien dat er verbetering in zit.

Al blijf ik het lijden vinden, en dat zeg ik uit nijnenliefde.

Blijft het verband goed zitten?

Complimenten voor jullie inzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het verband blijft goed zitten ze komt er zelf ook niet aan.

wij vinden het ook sneu hoor, maar vinden dat we voor haar en haar eigenaars wel alles geprobeerd moeten hebben.

denk dat het gewoon jammer is dat de dierenarts de verkeerde behandeling is gestart.

er zat duidelijk pus onder wat ingesloten was, zolang dat er niet uit is kan er geen genezing plaats vinden.

ze krijgt penicilline injecties en ik denk dat als dat niet helpt tegen de ontsteking dat we ook niet al te veel opties meer hebben.

Ik hoop dat we meer verbetering gaan zien en dat de baasjes ons de tijd gunnen om ook na hun vakantie het herstel door te zetten.

Ik zie ze dit namelijk zelf niet doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wat jij met de wond doet zie ik eigenlijk niet veel mensen doen. Het beste zou zijn om haar nog een tijdje te houden.

Bovendien moeten we niet vergeten dat de oorspronkelijke oorzaak van de sore hocks ook gevonden omet worden, willen we voorkomen dat het weer zo erg wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dollie je hebt mail heb de oorzaak gevonden na lang spitten in mijn mail box, wist dat ik het konijn en de naam van de eigenaar ergens van kende.

Hoezo de rest nieuwschierig maken ;-)

Wie weet hoe diep de infectie zit, je weet het niet. Idgv is het nu open en komt er stinkerige dikke pus uit (pasteurella, nare toestand) Ben het helemaal met Dollie eens en ook al eerder geschreven zolang de oorzaak van de hakken niet gevonden wordt blijft het symptoombestrijding en dat zou toch vreselijk jammer zijn van alle inzet en liefde en het arme konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze mensen hebben ons eerder gemaild omdat ze een koppel uit onze opvang wilden.

ze hebben toen foto's meegezonden waarop diere die ze hebben een niet al te ruim verblijf hebben.

en dit konijn zit in een driehoeksren met gaas op de bodem.

Ik weet niet hoe ik de foto hier moet plaatsen, maar het verklaard denk ik een hoop.

ze hebben dan ook niet een koppel uit onze opvang kunnen halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerder te lezen dat de eigenaren niks te verwijten viel

Of heeft ze eerst bij andere mensen gezeten

Is nu een beetje onduidelijk

Niet dat het ons wat aan gaat

Het is belangrijk dat ze geholpen wordt

Maar dan gaat ze dadelijk weer terug naar de oude situatie ?

deze mensen hebben ons eerder gemaild omdat ze een koppel uit onze opvang wilden.

ze hebben toen foto's meegezonden waarop diere die ze hebben een niet al te ruim verblijf hebben.

en dit konijn zit in een driehoeksren met gaas op de bodem.

Ik weet niet hoe ik de foto hier moet plaatsen, maar het verklaard denk ik een hoop.

ze hebben dan ook niet een koppel uit onze opvang kunnen halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat sneu voor dit konijnenmeisje.... Jullie zijn goed bezig zo te lezen, hoop idd ook dat jullie meer tijd krijgen van de baasjes om hiermee bezig te gaan, en evt. wat tips te geven over het verblijf want zo het lijkt houd dat het probleem in stand! Is ze al onderzocht op Ec om dat uit te sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerder te lezen dat de eigenaren niks te verwijten viel

Of heeft ze eerst bij andere mensen gezeten

Is nu een beetje onduidelijk

Niet dat het ons wat aan gaat

Het is belangrijk dat ze geholpen wordt

Maar dan gaat ze dadelijk weer terug naar de oude situatie ?

Het gaat jullie inderdaad niet aan, maar waar wij op doelden toen wij zeiden dat de eigenaren niks te verwijten viel, is dat er absoluut wel medische zrog geboden is. Dat het zo ver is gekomen, dat de juiste behandeling niet gestart is, ligt niet aan de eigenaren. Die zijn gewoon naar een dierenarts die zeker als kundig bekend staat.

Het is absoluut niet onze bedoeling om haar weer naar huis te laten gaan zonder voorlichting et cetera, maar onze middelen zijn beperkt. Het is hun konijn en er is geen wet die het houden van konijnen op gaas verbiedt ofzo.. We zullen ons best doen om verandering in de situatie te brengen en hopelijk gaat dat ook gewoon lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de vriendelijke uitleg :$

Misschien is het beter om dit onderling te bespreken en niet hier

Misschien een beetje sneu voor de eigenaren

Het gaat jullie inderdaad niet aan, maar waar wij op doelden toen wij zeiden dat de eigenaren niks te verwijten viel, is dat er absoluut wel medische zrog geboden is. Dat het zo ver is gekomen, dat de juiste behandeling niet gestart is, ligt niet aan de eigenaren. Die zijn gewoon naar een dierenarts die zeker als kundig bekend staat.

Het is absoluut niet onze bedoeling om haar weer naar huis te laten gaan zonder voorlichting et cetera, maar onze middelen zijn beperkt. Het is hun konijn en er is geen wet die het houden van konijnen op gaas verbiedt ofzo.. We zullen ons best doen om verandering in de situatie te brengen en hopelijk gaat dat ook gewoon lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even duidelijk op een rijtje: Snuitje krijgt AB (penicilline) gespoten en tweemaal daags pijnstilling (Carprofen). We hebben de plek in eerste instantie gewoon verbonden, zonder te spoelen. Het verband hebben we een paar dagen laten zitten, zodat de vond vochtig en zacht is geworden. Toen liet de bovenste laag die door de betadinezalf was ontstaan helemaal los. Vervolgens kon het abces open gemaakt worden en is er gespoelt met waterstofperioxide. Het voetje is toen weer verbonden. Dat hebben we nu een paar keer herhaalt. De wond is als volgt verbonden:

IMG_1294.JPG

IMG_1297.JPG

IMG_1298.JPG

IMG_1299.JPG

IMG_1300.JPG

IMG_1301.JPG

IMG_1302.JPG

IMG_1304.JPG

IMG_1305.JPG

IMG_1306.JPG

We gebruiken hiervoor zoogcompressen, waar een rondje ter grootte van de wond uit wordt geknipt. Deze vullen we op met Calendulanzalf. De wond zelf sprayen we in met Calendulan spray. Het compres gaat op de hak en dan verband er omheen. Ze heeft er gisteren voor het eerst een beetje aangezeten, maar nog niet genoeg om het ook maar enigzins los te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh! Wat een snel resultaat zeg? Is dat trouwens pus dat uit het pootje komt (de eerste fotoserie van vandaag, laatste foto)?

Echt top werk hoor! Enne, als ze naar een dierenarts gaan en inzien dat jullie beter het konijntje verzorgen als ze weg zijn, betekent toch wel dat ze open zullen staan voor advies om dergelijk leed in de toekomst te voorkomen. Denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Catelootje het is idd allemaal pus wat er nog uitkomt, het zit diep onder de wond, dat was er ook nooit uitgekomen met alleen antibiotica en betadine zalf, het moest er duidelijk uit

het liefst zou ik zelfs net als wat ze bij mensen wel doen antibiotica in de wond zelf doen, maar dat heb ik bij konijnen nog nooit gezien, het is op basis van gentamycine en dacht dat het schadelijk was voor nijnen.

maar kan met onze dierenarts eens overleggen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet anders zeggen dat ik het GEWELDIG vind wat jullie voor dit meisje doen! Het ziet er al zoveel beter uit! Hopelijk lukt het om het helemaal te genezen en haar plekkie thuis (als ze daar weer heen gaat) ook te verbeteren zodat het niet weer gebeurd.

Ik heb trouwens wel het vermoeden dat ze zo netjes blijft liggen, omdat ze WEET dat jullie haar helpen. Konijn van mijn zus had het vroeger ook, die was geopereerd aan haar geslachtsdeel omdat dat een keer opengetrokken was door rijden op elkaar. Dat is altijd wel goed geheeld maar altijd een plek gebleven die wat vies kon worden. Wij maakten dat regelmatig voor haar schoon en ze bleef ook liggen, omdat ze voor ons gevoel wist dat we haar geen pijn deden, maar haar wilde helpen.

Keep up the good work!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames wat een respect heb ik voor jullie!

Zoals Iris wel weet heb ik mijn Kiki verloren aan die nare SH (bij Kiki was het net zo erg)en idd dit kan en ga je als leek niet doen.

Helemaal super wat jullie doen, en ik hoop voor jullie dat jullie dit af kunnen en mogen maken van de eigenaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bianca, het eerste wat ik dacht toen ik dit konijn zag met haar voetjes, is "ik snap nu waarom Bianca Kiki heeft laten inslapen", ik kon me daar toen niks bij voorstellen (niet dat ik aan jouw beslissing getwijfeld heb hoor, zo bedoel ik het niet) maar zodra ik dit zag begreep ik het helemaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .