Ga naar inhoud

Hoe vaak voeren jullie?


Maggy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik geef rond 10 uur 's ochtends de helft van hun biks en ververs het water.

Ook vul ik dan de hooiruifen bij.

Rond 5 uur nog een keer hooi en wat groente.

Om 9 uur 's avonds krijgen ze de rest van hun biks, vul ik het hooi weer aan en krijgen ze gedroogde kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woud en Dol krijgen van mij een handje SS en een bakje euh :$ gemengd voer (ik zal de volgende keer biks kopen :P) en witlof en broccoli. Ze hebben zowiezo altijd hooi en water en wat wilgentakken en een stukje berk. Als ik met de hond wandel pluk ik ook vaak een beetje zuring en nog wat groens (eh, als het groeit tenminste).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

het is al even geleden dat hier is gereageerd, maar was aan het lezen omdat mijn konijnen ook snel last hebben van donkere poep van het biks. Niet echt diarree, soms wat plakpoep. Maar meestal zijn de keutels heel donker van kleur.

Ik lees hier dat sommigen helemaal geen biks geven, missen ze dan geen vitamine of iets anders belangrijks?

Die van mij eten eigenlijk ook nooit groenvoer, daar krijgen ze meteen plakpoep van..

Soms wel van die rondjes, daar zit wel wat groen in.

kan het dan geen kwaad als ik ze gewoon heel weinig biks geef, zodat ze wat meer hooi gaan eten en de keutels was lichter worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze 2x per dag te eten.

Ze krijgen zowel 's morgens als 's avonds biks én groenvoer.

Wat betreft groenvoer is dat standaard:

- Rucola

- Witlof

- Komkommer

- Wortel

- Selderij

- Peterselie

- Munt

En in de winter soms wat boerenkool of andijvie.

Tomaat alleen als we het toevallig in huis hebben (maar meestal laten ze dat liggen).

Soms geef ik nog een stukje gedroogd brood (héél soms!!!) of een stukje appel.

Hooi is er altijd. Zodra ik zie dat de hooiruif bijna leeg is, vul ik 'm bij.

En ik heb ook zo'n klein zinken bakje in het hok staan. Dat vul ik altijd met het hooi dat op de grond valt (mijn konijnen knoeien heel erg XD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monty krijgt in de ochtend. biks, hooi en water.

in de middag als ik trg kom van werken, groenten witlof, sla, wortel ligt er aan wat ik heb gehaald.

savond vul in zijn biks een beetje aan. en hooi ook.

soms niet elke dag krijgt ie een snoepje.

en hij heeft standaard ook in zijn huisje een knaag stokje met allerlij lkkre dingentjes eraan!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

S'ochtends voor ik naar school ga krijgt Muffin een half/kwart bakje biks en wat hooi.En wat schoon water natuurlijk.

Als ik weer thuiskom krijgt ze ook nog een half/kwart bakje biks, en ik denk dat ik binnenkort ook s'avonds als haar benedenverdieping dicht gaat ik haar ga lokken met een komkommer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Snuitje NDH krijgt een laagje droogvoer in de ochtend (niet teveel), onbeperkt hooi en regelmatig wat groenvoer. Ik heb voor het groenvoer niet echt een vast ritme wel regelmatig...maar soms eet hij ook wat minder hooi dus dat vind ik het belangrijkst. En ik geef hem ook wel eens iets lekkers met clickertraining dan geef ik hem iets minder groenvoer bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

mijn konijn krijgt

-'s morgens biks + kruiden (peterselie, basilicum, gedroogde brandnetel, echinacea, munt, rozenmarijn, salie, tijm etc. allemaal uit m'n eigen tuin!!)

-s' middags lekker op het gras

-'s avonds biks + groenvoer ( wortel, radijs, paprika, rucola etc.)

en hooi is onbeperkt

en als ik het hok net heb verschoont of er is een feest ofzo krijgt m'n konijn zo'n knabbelstengel wat ze heel lekker vindt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doerak's voedingschema:

's Ochtends (06:50): SS biks

's Middags (17:00): 4 blaadjes andijvie, halve witlof en stuk winterpeen

's Avonds (22:30): Kruidenbakje met Basilicum, Peterselie, Tijm, Koriander en Munt.

Hij heeft de hele dag een gevulde hooiruif, een gevuld hooiballetje en er ligt hooi in zijn stalletje.

Daarnaast heeft hij een grashuis en een grasmand die hij vakkundig aan het slopen en opeten is.

Bij het spelen 's avonds (commando's leren, intelligent speelgoed of snoepbal) krijgt meneer gehalveerde SS biksjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 keer per dag. Is meer dan genoeg bij mij. Een konijn is erg dik. hooi staat altijd klaar en ze zijn gek op tomaten. Konijnen laten het eten ook altijd netjes staan en vreten niet in een keer de hele boel leeg iedem. met de groenten en fruit die ze krijgen. Is aangeleerd dat niet alles in een keer op hoeft. Erg handig en zo weet ik als de bakjes leeg zijn die moeten worden bij gevuld. Soms zijn de bakjes de volgende morgen nog niet leeg dus als ze dat wel zijn opnieuw vullen. Ook aangeleerd alles moet op anders niks nieuws. Konijnen lijden hier door geen honger ofzow... Het is niet zo dat ze de biks niet lusten dus uithongeren en uiteindelijk geen keuze hebben om het niet te eten.

Gr, De groep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

s ochtends SS 30 gram pk

en schoon water en hooi

s middags 4 bladen andijvie, 1 stronkje witlof, 2 schijfjes winterpeen en soms peterselie (voor 2 konijnen samen)

s avonds kruiden (smalle weegbree, goudsbloem, brandnetel, paardenbloemblad, aardbeiblad en kruidenmix ) en hooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

's ochtends geef ik ze biks, eind van de middag groente. Hooi en water hebben ze de hele dag, en vul ik aan wanneer dat (bijna) op is. In de zomer zitten ze veelal op het gras als er iemand thuis is... en dan eten ze ook beduidend minder hooi als wanneer ze niet op het gras zijn geweest. Heel af en toe krijgen ze een stuk brood, of knabbelsticks (die vaak dan in de snackbal gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik voer mijn konijn meerdere keren per dag, s'ochtends krijgt hij zijn nu nog gemengd voer maar ga over op biks(ben het al aan het mengen) en dan tussen door krijgt hij groentes en stukjes fruit en zo af en toe stukjes gras. tussendoor heeft hij ook nog een snackbal die ik vul met kleine beetjes Selectieve(die zak met de hollander erop) en als ik hem in de avond naar binnen doe krijg hij meestal nog een blaadje witlof. hooi heeft hij overigens de hele dag door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het volgende:

smorgens: hooi, SS, water.

savonds: hooi, SS, indien nodig water, groente (gevarieerd, dus kan vanalles zijn)

Aanvulling: wilgentakken, paardenbloemblad, heel af en toe iets fruit of een klein stukje hard brood..........

Als ze buiten zijn krijgen ze gelang naar hoelang ze buiten zijn geweest iets minder groente want dan kunnen ze zich vol eten met gras.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze altijd 's ochtends om 08.00 uur en 's avonds rond 22.00 uur te eten (wij werken allebei fulltime).

De woensdagmiddag ben ik vrij en dan stop ik ze wat lekkers toe (appel of banaan) en ook in het weekend natuurlijk.

Moet ik wel opletten want Dibbes kan zo een banaan in 1 keer opeten :$

Ochtend:

- halve portie biks

- halve krop andijvie

- 1 witlof

- veel hooi (doen ze dan de hele dag mee)

Avond:

- rest van de biks

- 1 winterwortel

- halve komkommer

Daarnaast hebben ze een snackbal in het hok waar ik (indien nodig) gedroogde bananenchipsjes in stop.

En soms krijgen ze een andere groente dan hierboven beschreven, maar dit vinden ze eigenlijk het lekkerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .