Ga naar inhoud

Hoe vaak voeren jullie?


Maggy

Aanbevolen berichten

Hallo! Voeren jullie je konijnen vaker dan een keer per dag?

De mijne krijgen zo vroeg mogelijk voer,een keertje per dag,maar wel vrij veel.

-Droogvoer.

-Kool of broccoli of wortelen.

-Basilicum.

Dan gaan ze de ren in en daar ligt hooi en wilg dat ze kunnen eten.

Ze zijn wel een stelletje dikzakken,maar is het echt niet te weinig dat ik ze maar een x voer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

maakt niet uit hoevaak maar de hoeveelheid is belangrijker.

ik hou aan 25 gram perkilo lichaamsgewicht

jip weegt 3,1kilo, maar moet nog iets afvallen, dus geef hem ongeveer 65 gram.

in 2 keer smorgens wat en om 8 uur.

hooi onbeperkt,

smorgens bij de brokjes krijgt ie zn groen,

en smiddags krijgt jip ook nog wat groen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijntjes krijgen ook 2x per dag. 's Morgens krijgen ze groentjes (of heel soms een stukje fruit bij) en met af en toe een stukje (bruin, gedroogd) brood. Tussendoor kunnen ze vers hooi eten. En 's avonds krijgen ze hun korreltjes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binky krijgt 's morgens een blaadje andijvie, als hij dan de kooi weer in moet krijgt hij een beste pluk hooi. 's Middags rond een uur of 2 krijgt Binky weer een blaadje andijvie en 3 blaadjes witlof en dan als hij weer de kooi in moet een brandnetelpellet. 's Avonds rond half 7 krijgt hij een blad paksoi + stengel, een takje peterselie en een halve plak winterpeen en een pluk hooi en 's avonds voordat ik naar bed ga krijgt hij nog een plukje hooi en paardenbloempellet om te knabbelen. Om de dag geef ik hem nog een theelepeltje dille en een tijmpellet. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binky krijgt 's morgens een blaadje andijvie, als hij dan de kooi weer in moet krijgt hij een beste pluk hooi. 's Middags rond een uur of 2 krijgt Binky weer een blaadje andijvie en 3 blaadjes witlof en dan als hij weer de kooi in moet een brandnetelpellet. 's Avonds rond half 7 krijgt hij een blad paksoi + stengel, een takje peterselie en een halve plak winterpeen en een pluk hooi en 's avonds voordat ik naar bed ga krijgt hij nog een plukje hooi en paardenbloempellet om te knabbelen. Om de dag geef ik hem nog een theelepeltje dille en een tijmpellet. ;)

Zo dan heb je er wel de tijd voor ! Geen biks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond 8 uur in de ochtend hooi + biks.

Rond 3 uur in de middag hooi van mijn vriend. (maar volgens mij geeft hij ook stiekem een stuk groente)

Rond 6 uur hooi + biks

Rond half 9 groente schotel

Rond 11 uur voor het slapen gaan gedroogde kruiden plus een ander soort hooi (soms krijgen ze ook op andere dag delen ander soort hooi voor de afwisseling)

@ Jolanda, haha ik zie nu ik dit opschrijf dat het ook heel wat lijkt:p

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijnes krijgen 2 a 3 keer.

's ochtends:

-Hooi

-Selective science brokjes

-voor 2 konijnen 1 wortel

eind van de middag/'s avonds:

-Hooi

-Selectve science brokjes

-3 soorten groenten

-water verversen

Soms krijgen ze eind van de middag brokjes en dan 's avonds pas de groenten

Wat betreft de brokjes, ze krijgen ongeveer de helft van wat voorgeschreven is op een dag, dat is namelijk 25 gram per kilo lichaamsgewicht, nou dat vind ik echt veel..

aangepast door saskiaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen 's morgens als ik uit bed kom hun halve portie biks. Dat is meestal tussen kwart over 7 en 9 uur.

Ook vul ik dan hun hooiruif bij. 's Middags als ik uit school kom krijgen ze hooi als het nodig is, maar vaak zijn ze dan nog bezig met het hooi van die morgen. Rond een uur of 6 gooit mijn moeder vaak wat groenteresten bij ze van wat we die avond gegeten hebben, en rond half 11 krijgen ze de andere helft van hun portie biks en krijgen ze weer hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

's Ochtends zodra ik uit bed kom een pluk hooi, een uurtje (of twee) later hun brokjes (+ weer vers hooi), tussen de middag/zodra ik terug ben uit school een bakje gedroogde kruiden (en hooi aanvullen) 's avonds een bak groente en voor ik op bed ga vul ik het hooi nog eens bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

's ochtends water verversen & hooi checken, eventueel aanvullen.

's middags een groentenschotel (behalve in de winter niet).

's avonds hooi & SSS en drinkwater checken & aanvullen.

Zazou krijgt 's ochtends altijd zijn Mature, omdat hij ons anders de hele nacht wakker houdt met zijn getrek aan de drinkfles ;)

Ze krijgen bij mij altijd ontzettend dorst van de brokjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

s,ochtends krijgen ze verst hooi in de ruif en hooibal

en s,middags later pas de ss omdat ze anders bijna geen hooi willen eten

daarom zei de dierenarts dat ik het nu tegen een uur of 17:00u pas moet doen

en groenvoer krijgen ze om de dag omdat ze anders plakpoep krijgen

en drinkwater s,ochtens en om 17:00u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een paar dingen vergeten.

Als ik thuiskom (als dat te laat is doet mijn moeder het; ) krijgen ze dus een bakje korrels,nieuw water,en groenvoer.

Dan gaat het deurtje open en dan mogen ze de rest van de dag zoveel wilg en hooi naar binnen proppen als ze willen,want dat ligt in de ren.

En op de een of andere manier hebben ze ergens een geheime voorraad gras (waar ze niet bij kunnen in de ren) in hun hok liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal ik geef mijn konijn eigenlijk elke dag een beetje het zelfde menu.

In de ochtend brokjes . Met brood want daar is ze gek op (wat ik nu denk niet meer ga doen denk ik want ik had op deze website gelezen dat het niet zo goed was)

En omdat ze elke dag buiten speelt ook nog wat groenvoer als beloning als weer in het hok gaat wat ze heeeeeeel makkelijk doet.

Maar ik heb ook nog een vraag want mij konijn wil geen hooi eten!!!

:bounce::bounce::bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xKonijnenlover

Mijnes:

1x per dag droogvoer en dan meestal een bakje vol.

1x per dag wat groenvoer bijv. Gras, Wortel of wat witlof.

Onbeperkt hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .