Ga naar inhoud

Arme bun... Ik word nu serieus niet goed!


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja pcies :) hoop dat het na dit bezoek ECHT ECHT ECHT over is met DA's en medicatie:

Wil gewoon genieten van 2 bunnies :)

* hoop alleen wel dat mijn vriend haar morgen in reisbox krijgt haha * Hij is niet zo behendig met ze :$ en heb hele brief instructie mee voor um :P

Helaas zit k voor mijn werk morgen beetje te ver bij client om tussentijds naar DA te gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten morgen samen met mijn vriend te gaan in avond en beide konijnen mee te nemen.

Wellicht heeft mij ram Ollie (feb 2011 opgehaald uit opvang), toch oormijtje oid meegenomen.

Om risico's op uitbreiding, of alles uit te sluiten neem ik ze beide mee.

Ik zie geen schilfers, enkel minimale witte stipjes, puntjes, iets wat wij mensen ook gewoon hebben.

Maar ben het gissen zat: IK WIL GEZONDE KONIJNEN of Konijnen waarvan k weet wat ze hebben...

aangepast door Fleurtje1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed plan om ze gelijk beide te laten checken....je weet nooit!

Als er oormjt wordt gekonstateerd laat ze dan ook gewoon op vachtmijt kontroleren.Bij de DA waar ik ging werd dat gewoon met wat plakband op verschillende plekken gecontroleed en dan onder de microscoop naar beestjes zoeken.....Doet geen pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag gewoon veel, en speur zelf ook wat op internet af. Soms kom je geweldige sites ( o.a deze ) tegen en kan je jezelf al gerust stellen. Ik ben van mening dat als je er zelf al in verdiept je een dierenarts ( want die zijn er ) al goed kan laten weten dat je je niet met ja en amen naar huis laat sturen. Ik stel mij altijd vrij dominant ( maar wel beleefd ) op en laat weten dat ik niet zomaar kom en wijzer en met een ( wat ) gerust gevoel naar huis kan.

Succes meid!

aangepast door JocosoVSGrandeSeñora
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Margot

Huid afschrapen doet een dierenarts alleen, als er huidmijt vermoed wordt. Daarbij leeft de mijt in de huid en moet er dus inderdaad wat huid afgeschrapt worden. Controleren op vachtmijt is zo simpel en pijnloos als maar kan. Mijn 2 konijnen hadden afgelopen jaar vachtmijt. De dierenarts pakte een vlooienkammetje en haalde die een paar maal door de vacht en legde het haar onder de microscoop. Kammen, microscoop en diagnose (nog geen minuut werk). Hoe het werkt bij oormijt weet ik niet.

@ Fleurtje1985

Balen, dat je nog tot morgenavond moet wachten. Maar aan de andere kant is het toch ook wel fijn om er zelf bij te zijn. Dan hoor je alles rechtstreeks van de dierenarts en niet via je vriend.

Heel veel succes in ieder geval. En ik hoop, dat Fleurtje snel weer beter is en je gauw kunt gaan genieten van 2 gezonde nijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net ff een tweede reisbox gehaald, vind een doos niet zo bevorderlijk ivm de stress.

Ergens ben k wel blij dat we samen gaan, dan horen we beide alles aan en kan mijn vriend ook niets vergeten te vragen...

Wel voel k me schuldig dat k nog een dagje wacht... :s maarja morgen dan maar! Saampjes heen!

Check op oormijt, vachtmijt & oorontsteking!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Margot

Huid afschrapen doet een dierenarts alleen, als er huidmijt vermoed wordt. Daarbij leeft de mijt in de huid en moet er dus inderdaad wat huid afgeschrapt worden. Controleren op vachtmijt is zo simpel en pijnloos als maar kan. Mijn 2 konijnen hadden afgelopen jaar vachtmijt. De dierenarts pakte een vlooienkammetje en haalde die een paar maal door de vacht en legde het haar onder de microscoop. Kammen, microscoop en diagnose (nog geen minuut werk). Hoe het werkt bij oormijt weet ik niet.

QUOTE]

Ik dacht dat het om deze mijt ging... Mijn DA heeft namelijk gezegd dat dit best pijn doet en dat de mijten vaak niet eens gezien worden (je moet dan geluk hebben). Vandaar dat ik dit even postte ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .