Ga naar inhoud

Arme bun... Ik word nu serieus niet goed!


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja zal ik doen! moet zeggen dat klachten per keer / dag verschillen en niet altijd even goed te zien zijn.

Verschilt per keer van;

- trillend ooglid

- klein shockje met het lijf om de 30 sec

- veel drinken

- veel oorkrabben

- veel languit liggen (meer dan normaal).

Vanmorgen was ze super actief maar als ik iets opmerk dan verschuilt ze zich achter gordijnen :$

Maar waar denk jij dan aan @ wupsie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zijn de symptomen van ec:

1.) Hersenproblemen(epileptische aanvallen, zwaaibewegingen met het hoofd): oogproblemen (het ritmisch heen en weer bewegen van de oogbol), draainek of tollen om de lengteas;

2.) Achterhandsproblemen: slappe of verlamde achterpoten, ongecontroleerde bewegingen;

3.) Blaas of nierproblemen: nierontsteking, veel drinken en plassen, lekken urine (met huidontsteking tot gevolg);

4.) Ontsteking van het oogvlies of andere oogproblemen;

5.) Afvallen zonder aanwijsbare oorzaak.

Wat het wel zou kunnen zijn? Geen idee. ik heb jouw konijn niet gezien. maar wat ik zo hoor vind ik niet bij EC passen. Het krabben aan het oortje kan veroorzaakt worden door mijt, maar ook door een teveel aan oorsmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn knarst zal hij waarschijnlijk pijn hebben ... misschien een (beginnende) oorontsteking? Omdat hij ook zoveel aan zijn oortje zit? Verklaard natuurlijk niet het vele drinken, maar je weet natuurlijk niet zeker of er maar 1 oorzaak is. Er kunnen ook meerdere dingen aan de hand zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je ziet inderdaad spoken :P wat is de houding bij het knarsen? 2 konijnen tegelijk pijn lijkt mij erg toevallig. en je hebt 2 (of 3, bij haken knarsen/schrapen de kiezen ook over elkaar heen) redenen waarom ze knarsen. zolang ze nog iets te eten van je aannemen knarsen ze niet van de pijn. (mijn ervaring) Maar probeer eens een filmpje te maken. eventueel ook met het knarsen al is dat best lastig natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmpje. net opgenomen

Ik vind het gewoonweg erg om te filmen en een upload te maken...

Soms zakt ze met haar hoofdje ook helemaal naar voren... Als ze mij opmerkt, als ik begin te praten dan stopt het vaak... en komt het na paar minuten weer terug!

http://www.youtube.com/watch?v=K1ufrHnMIMc

aangepast door Fleurtje1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tanden & haken zijn gecontroleerd en niet aanwezig...

Ergens hoop ik dat het EC is want dan heb ik duidelijkheid.

Nu is het maar gegis.

EC heeft een inwerktijd - naar buiten komen van symptonen na circa 30 dagen.

Ongeveer een maand geleden hebben we een ram voor haar gehaald, uit de opvang. Dus wellicht EC meegenomen of had het zelf al door stress. Misschien dat overgedragen?

Pffffff... nog half uur tot het consult!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het knarsen wordt afwisseld idd van normale knauwtjes, naar lange achtereenvolgende harde geluidjes. Ze heeft niets in haar oog, maar ze heeft trillende effect om het uur of om een bepaalde periode (soms paar dagen er tussen). Oogjes hebben op zich een gezonde kleur (wellicht door licht van mobiel).

Heb voor het geval dat ook even filmpje door gestuurd naar DA :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben twee weken geleden dus langs geweest, met vage klachten - check gehad.

Ik ben afgelopen woensdag heen geweest, nog meer vage klachten.

Sinds gisteraaf begon beestje te krabbelen aan oortje (niet eerder geconstateerd), dus ben daar niet mee langs geweest.

KKDA zegt dat dit kan komen door midden-ooronsteking gepaard met EC. Ik heb antibiotica die ontstekingen remt, mocht het na weekend nog flink aanhouden dan terug komen.

Ik heb oren even gechecked met blote oog maar zie geen korstjes, vieze vlekjes oid bij oorgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien klinkt het vreemd, maar is ie niet gewoon aan het dromen? Bij konijnen kunnen de oogjes een beetje open blijven

staan als ze slapen. Volgens mij zit ie gewoon te dromen, konijnen kunnen ook zittend slapen. Zo doen mijn konijnen ook

vaak als ze slapen, dan trillen de oogjes en snorharen en gaan ze zo bewegen met hun mondje, alsof ze dromen van het

eten van een grote berg wortels. Ik zie op het filmpje, volgens mij, gewoon een slapend konijntje wat even ligt te dromen.

Heb je dat nooit gezien bij kat/hond, dan schokken ze over hun hele lijf. Soms trappelen ze met hun pootjes alsof ze rennen.

Ook omdat je zegt dat het stopt als je iets zegt, ik zie hem namelijk aan het eind van het filmpje wakker worden. En ze

kunnen ook enorm snurken hoor, konijntjes. Is het niet gewoon zo dat je het nog nooit gezien had, dat dromen? Ik noem het

zelf altijd "slaapschokjes". Ik denk persoonlijk dat het niks ergs is, ik weet dat je je erg zorgen maakt, maar ik vond het een

erg schattig gezicht. Ik heb een idee, kun je niet een camera bij hun hok zetten, een webcam, en dat op je computer opslaan.

Kun je zien hoe het eruit ziet als ze slapen, ze gaan soms ook helemaal op hun zij liggen en dat ziet er soms ook heel gek uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het krabben aan het oor,schudden met het hoofdje en zelfs het hoofdje soms scheef houden.....denk toch eerder een geval oormijt of zelfs beginnende vachtmijt!

Het knipperen (wat ik in het filmpje zag) wat ze met haar oog doet kan ook komen door de enorme jeuk.Denk dat je haar daarop alsnog moet laten kontroleren .....de AB werkt nml niet voor mijt.

Ik denk dat in dit geval niet EC de oorzaak is......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panacur kan geen kwaad en je hebt gelijk je konijn behandeld voor wormen.

Oormijt kan heel diep zitten waadoor het over het hoofd gezien kan worden....Heb het hier toen meegemaakt dat er op maandag bij kontrole niets te zien was.....er werd alleen af en toe wat geschud met het hoofd en de dag erna er dus wel oormijt gekonstateerd werd.

Ik zou hier op gokken en maandag naar de DA gaan.....op zondag weet je meestal niet welke DA je krijgt en moet je veel meer betalen.

Eet je konijn gewoon normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gebeld met andere DA, deze zei idd dat ik Panacur sowieso moet voortzetten. Toch moet oor & vacht (kaal plekje waarvan ik dacht dat ze die 3 weken geleden had opgelopen tijdens gevecht met ram) morgen worden onderzocht.

Mijn vriend gaat morgen naar DA me Fleur... Vandaag was weekendtarief consult 80 euro. Hoop dat het geen mijt is :s maar ik heb dus al 2 - 3 weken vage klachten met Fleur. Ollie daarentegen heeft nog niets vertoond van dit alles....

Eet Idd beide normaal & veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het wel oormijt is is de behandeling meestal niet zo duur.

Hier was het 1 injektie met Ivomec en oortjes zalven.....

Weet je klinkt misschien stom maar hoop eigenlijk wel dat het oormijt is.......dan is het probleem opgelost en heb je over een paar dagen een vrolijk nijnenkind!

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .