Ga naar inhoud

Arme bun... Ik word nu serieus niet goed!


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Net terug. Fleur had een bak aan oorsmeer, dus dat is verwijderd.

Daarnaast wat kale plekjes & schilfers in nek: dus injectie Icova gehad tegen vachtmijt. Evenals Ollie. Dat moet nu voor drie weken!

Volgende week dinsdag terug....

Ik vroeg om zalfje voor plekjes maar dat was niet nodig, Icova alleen zal moeten aanslaan.

De schilfers zijn niet onder de microscoop geweest... Evenals schilfers in oor. Wel bekeken uiteraard met zo', oording (vergrootglas).

Mocht hebben binnen 2-3 injecties Icova niet veranderd zijn, dan ga ik naar andere KKDA!

aangepast door Fleurtje1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En die oren dan? Was het normaal dat daar zoveel oorsmeer zat? Hopelijk ben je er zo vanaf.

Dit kan normaal zijn. Net als dat wij veel oorsmeer kunnen hebben. Max heeft ook altijd veel oorsmeer. Dit kan ook heel erg kriebelen en door het schudden en krabben proberen ze het oorsmeer eruit te krijgen. Bij max is het oorsmeer wel onder de microscoop geweest en waren er geen mijten te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

We zijn inmiddels een tijdje verder... En de panacur zat er na 28 dagen op. Mijn voedster vertoonde geen trillende oogleden meer. Wel nog een piepje in de ademhaling en zoals hier al gezegd werd 'oorsmeer ---> oor & vachtmijt!'.

De dag nadat ik was gestopt met panacur kreeg mijn ram de VHS/M injectie. Hij was immers al die tijd gezond geweest en toonde geen afwijkend gedrag. Mijn Fleur kreeg geen vaccinaties gezien haar ziektebeeld in kleinere mate nog aanwezig is.

De dag na de injectie viel het mij op dat ook mijn ram, tijdens het liggen heftig begon te trillen met zijn oogleden en met zijn kop naar voren en zijdelings wiegde (heeeeeel lichtjes, maar toch!). Gelijk DA gebeld, en kon per direct weer starten met Panacur.

Wellicht is bij hem door injectie de parasiet geactiveerd door verminderde weerstand en stress. Inmiddels hebben beide bunnies weer een panacuurtje gehad.

Beide klappertanden bij vlagen (geen knarsentanden -hard geluid / maar ook geen malende geluidjes van fijn). Aanstaande woensdag ga ik weer met ze naar spreekuur ter herhaling. Heb ook een paar filmpjes ter beoordeling verzonden naar andere artsen. Om hun visie op de situatie te geven. Het is best freaky als je ziet dat je konijn van de wereld is en ongecontroleerde oogbewegingen maakt :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij deed ook klappertanden.....dit deed hij alleen als een soort stress reaktie of vlak nadat hij onder narcose was geweest.

Meeste dierenartsen hebben nog nooit het klappertanden van een konijn gehoord,kwam ik achter nadat ik er een antal had gebeld om te vragen wat dat betekend.

Ik weet in ieder geval wel wat je bedoeld met klappertanden....ging hier meestal na een paar dagen ook gewoon weer weg......oorzaak volkomen onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De panacur geef ik nog wel, maar heb het idee dat dat het niet meer is.

Ik ga der volgende week woensdag mee stoppen.

Ze ligt erg veel met kopje vooruit op de vloer. Plat.

Toevallig was ik vorig weekend een lang weekend weg en mijn bun was uit logeren. Bij het ophalen merkte ik op dat ze ipv piepje een beetje een volle neus had (maar geen vocht / wel zo'n snotneus-geluidje). Nu weer aan de Bactrimel (al 2 dagen) en lijkt aan te slaan. Ze ligt nog wel wat meer dan gewoon, maar ze had vanmorgen echt even de kolder in der kopje - lekker gekdoen, springen en binkies!

Daarnaast ga ik homeopatische korrels proberen (vanavond ophalen bij DA) om weerstand te verhogen.

Je zal het niet geloven, maar na 3 prikken ivomec en een week even geen; lijkt het erop dat de schilfers weeeeeer terugkomen. Ze zal toch niet weer oormijt / vachtmijt hebben? Was het dan toch niet geheel weg.. ik geef het nog een klein weekje!

Tot zover mijn geweldige update :D Lijkt wel al wat progressie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .