Ga naar inhoud

Arme bun... Ik word nu serieus niet goed!


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Ik heb het zwaar te doen met mijn konijn en ga dus vanmiddag om 15.00 uur weer naar de KKDA (kon niet eerder helaas :( )

In oktober 2010 heb ik mijn voedster gekocht. Vanaf jaar 2011 is het niet anders dan gedoe als er wat met haar is.

Vorige week viel mij op de donderdag op dat ze een beetje aan het knarsen was. Dat duidt uiteraard op pijn, dus direct in de auto naar DA gegaan.

- Z e at goed, keutelde goed, dronk goed. Beetje een dik buikje, dus middeltje voor gas meegekregen.

Maandag viel op dat ze een beetje zwaar ademde (zie ander topic van mij), waarop ik belde en ze mij een recept voor antibiotica meegaven.

Ik twijfelde het te geven, want toen ik thuis kwam zat Fleur er goed bij en ik hoorde geen geluid meer....

Nu is het woensdag en ben ik de hele dag vrij en ligt ze onder de stoel te slapen. Toen viel mij op dat als ik haar op haar zijkantje aaide ze enorm met haar ogen ging knijpen, diepe zuchten slaakte & begon te knarsen.

Direct heb ik de telefoon gepakt en dus DA gebeld.

Nu viel mij op (of ik begin nu echt spoken te zien); dat haar ooglid enorm trilde, daarnaast ook haar hele lijfje met vooral een tick bij haar kopje. Een soort stootjes om de 30 seconde. Het ademen is afgezien van het aaien normaal.

Drinken doet ze normaal, wellicht wat meer dan normaal.

Als ik op deze symptonen zoek krijg ik 101 opties allemaal van gradatie ERG tot DOOD.

Pffff, ik word gek: Ik wil nu eindelijk eens genieten van mijn bunnies zonder pijn.

Sinds januari 2011 (haar castratie / eierstokken eruit) al als de dood voor complicaties - die ze toen ook had - slechte nazorg voorgaaande DA.

Per begin februari heb ik een kereltje, ben nu ook enorm bang dat hij wellicht besmet is :s stel het is een virus...

Ik word nu serieus niet goed en begin bijna aan mijn eigen capaciteiten als eigenaar te twijfelen... * ookal weet ik dat dat niet waar is * Ik wil haar gewoon niet kwijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

weet je heel zeker dat het knarsen van de pijn is? is het zachtjes en korte knarsjes of zijn het lange harde halen. (dus ggkggkggk of gggggggk gggggggkgggggggk <altijd leuk proberen een geluid te beschrijven :P>) de korte haaltjes zijn van genot, ook dan kunnen ze met de oogjes knijpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh wat een verhaal zeg, hoop dat de behandeling goed aan slaat, je bent iig vlot erbij!

Ja daarnaast mag ik bij Fleur de antibiotica doorzetten ter voorkoming van neus, long- en oorproblemen naast de Panacur...

28 dagen Panacur

14 dagen Antibiotica

.... :(

Tja, als dat alles niet aan slaat. Dan weer naar DA * WAAAAAAAAAAA *

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor bodem bedekking gebruik je???

ik had vroeger altijd gewoon zagels van de supermarkt.

toen ik mijn franse hangoor net had , kreeg hij last van zijn neusje.

heb toen hier gelezen dat zagels niet goed is

ben toen over gestapt op houtkorrels en sindsdien had hij geen last meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

sterkte!. misschien kun je -omdat je al zovaak naar de DA bent geweest- een huisdierenverzekering nemen??

Huisdierverzekeringen vergoeden niks wat voor het afsluiten al speelde ;)

Als het EC is dan is dat goed te verhelpen aangezien je er snel bij bent.

Ec blijft altijd in het lichaam aanwezig. alleen niet actief. Bij een verminderde weerstand steekt het de kop weer op.

Elk half jaar preventief behandelen tegen ec schijnt geen nut te hebben. De panacur werkt alleen als de parasieten actief zijn. verstandiger is in mijn ogen om goed op te letten of er aanleiding is voor een verminderde weerstand en heel goed in de gaten houden of je 1 van de symptomen bij haar ziet.

Maar op basis waarvan is nu eigenlijk vastgesteld dat het om EC zou gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Cotton Clean, dus daar kan het niet aan liggen! :)

Kreeg medicatie obv trillende symptomen en overige.

Daarnaast heb ik EN antibiotica nu EN panacur, dus een van beide moet aan slaan, alle risico's inperken...

Was vanavond naar sport, maar kom elke keer met lood n schoenen thuis (ze zal toch niet ....???)

Ik hou echt van mijn dieren :$ maar begin nu echt te balen, ben zo goed voor ze maar soms lukt het allemaal ff niet :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .