Ga naar inhoud

waar bewaren jullie het hooi in


pluis04

Aanbevolen berichten

ik heb een pak hooi van 5 kilo voor mijn 2 dwergkonijnen gekocht

maar als zo,n pak open is dan kan je het moeilijk bewaren vind ik omdat je het niet in een grote emmer allemaal kan krijgen

ik heb het nu even in een vuilniszak gedaan maar dat vind ik ook eigenlijk niks.

mischien toch maar weer pakken van 1 kilo nemen maar dan blijf je kopen dus dacht slim te zijn gelijk 5 kilo maar nu ik zie hoeveel het is denk ik jee en nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hooi niet vacuum bewaren. Als het uit de winkel komt, is het droog, maar stel dat het van de boer komt, het hooi dat ik nu heb is licht vochtig omdat het buiten bewaard wordt, als je dat dan vacuum zet, kan het gaan gisten en schimmelen.

Ik bewaar een baal hooi in het tuinhuis, lichtjes in een zak gewikkeld, zodat stof er niet aan kan, maar eventueel vocht wel weg kan.

En binnen in huis bewaar ik het in een voerton met deksel, zoals je ze in de dierenwinkel weleens krijgt bij een grote zak hondenvoer.

In het begin bewaarde ik het in huis in een stoffen zak, maar die duvels raakten er steeds bij en beten de zakken kapot. Vandaar de tonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik nogal veel dieren heb die hooi eten koop ik hooi bij een boer. Mijn groote hooi opslag is dus een grote (schone) vuilcontainer. Daar passen precies twee balen hooi in. Hooi voor de caafs (die zitten binnen) zitten in een klein plastic tasje. Dat vul ik ongeveer om de 4/ 5 dagen. De container word iedere maand gevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hooi niet vacuum bewaren. Als het uit de winkel komt, is het droog, maar stel dat het van de boer komt, het hooi dat ik nu heb is licht vochtig omdat het buiten bewaard wordt, als je dat dan vacuum zet, kan het gaan gisten en schimmelen.

Ik bewaar een baal hooi in het tuinhuis, lichtjes in een zak gewikkeld, zodat stof er niet aan kan, maar eventueel vocht wel weg kan.

En binnen in huis bewaar ik het in een voerton met deksel, zoals je ze in de dierenwinkel weleens krijgt bij een grote zak hondenvoer.

In het begin bewaarde ik het in huis in een stoffen zak, maar die duvels raakten er steeds bij en beten de zakken kapot. Vandaar de tonnen.

Zo bewaar ik mijn baal ook. En ik heb in de garage bij de rest van het voer een soort emmer staan, er is wel een deksel bij maar die doe ik er nooit op, die vul ik met hooi en van daar uit geef ik het aan de konijnen. (Die vul ik drie keer per week ongeveer.) Veel makkelijker :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik scheur de zak gewoon aan de bovenkant open en laat hem zo staan. Doe ik al jaren, nog nooit problemen mee gehad.

Hooi luchtdicht bewaren? Nog nooit van gehoord!

Hier nog 1, ik heb zakken van 3 kilo en heb ook nog nooit problemen gehad. Wel moet je dan uiteraard wel zorgen dat de zak niet zo buiten staat, maar bijvoorbeeld in de schuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n plastic opbergbox met wieltjes uit de Action, inhoud 45l ofzo denk ik, met een groen deksel. Net onder de rand zitten een viertal kleine openingen, zodat het hooi ook kan ademen als het deksel vastgeklikt zit :) Als het hooi in de box op is ga ik ermee naar de paardenstal en leg ik er een nieuw stukje hooibaal in, dat past meestal precies (of met een beetje duwen).

Bij die opbergboxen kan je kiezen tussen een groen, wit of blauw deksel. Ik heb er eentje met groen voor het hooi, eentje met blauw voor eten en toebehoren, en nog een blauwe voor de kattenbakvulling. Het wit vind ik maar niks, dat wordt zo snel vies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb boven mijn kooien twee kasten hangen, die eigenlijk bedoeld zijn voor elektronica, dus er zitten ventilatieroosters en gaten voor kabels in. In die kasten bewaar ik mijn hooi. Ik doe hooi in een plastic boodschappentas (C1000, Xenos, e.d.) en vouw die lichtjes dicht en leg het in die kasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .