Ga naar inhoud

Is het gewicht van ons konijn goed?


Slager

Aanbevolen berichten

Onze Fluffie is een hangoor en weegt ongeveer 2,1 kilo en dat is volgens de DA een prima gewicht voor haar, maar misschien is jouw hangoor wel van een groter of kleiner ras dus dan is het moeilijk te zeggen. Als ik de foto bekijk lijkt hij niet te zwaar.

Voor Feline geldt hetzelfde, rasloze hangoor met een keurig gewicht van 2100 gram.

Als je twijfelt of je konijn wel goed op gewicht is, kun je altijd eens langs de dierenarts gaan. In principe zal een konijnkundige dierenarts je zo kunnen vertellen of je konijn op gewicht is of niet. Als hij te dun of te dik is, zou een goede dierenarts daar sowieso wat van moeten zeggen vind ik, maar de ervaring leert dat zeker in het tweede geval ook heel vaak niks gezegt wordt.. Dus zeker even na vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lizzie is van Juni en die weegt iets van 1300-1500, maar dat is een raszuivere hangoor, dus die blijven ook veel kleiner.

Ik heb ooit een konijn gehad wat over een periode van 2 jaar te veel was afgevallen maar omdat het zo langzaam ging had ik het niet gemerkt. Mijn DA heeft toen geleerd: Je moet als je een konijn over de rug 'masseert' de ruggengraat een beetje kunnen voelen, maar hij moet niet uitsteken je moet hem al helemaal niet kunnen 'pakken' want dan is een konijn echt veel te dun. Als je je konijn aait en je moet er echt naar heel erg naar zoeken dan is hij waarschijnlijk te dik. maar ik weet eerlijk gezegd meer over te dunne dan te dikke konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .