Ga naar inhoud

eetbare plantjes intratuin (snuffelblad) ?


Wortel76

Aanbevolen berichten

In de folder van Intratuin staan plantjes voor je dieren (heel verstandig)

Maar daar staat ook "Snuffelblad" geen idee wat dat is...

Iemand hier die bij Intratuin werkt?

Daarnaast zetten ze er wel bij dat je deze planten in het hok kunt zetten.... binnen 5 minuten hebben die nijnen van mij de pot ook op.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hmm mijn moeder was laatst bij de intratuin, en daar stond een bordje dat er daar een plek werd aangelegd, met groentes en kruiden (?volgens mij) voor je dieren, heb gekeken op intratuin maar toen stond er nog niets op.

zal nu is even kijken.

staat het erbij dat het voor je konijn is?

misschien even opbellennaar de intratuin, of langs gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat idd wel eens zien staan bij Intratuin. Volgens mij hebben ze meerdere planten, ik weet ze niet allemaal meer uit mijn hoofd maar ik meen dat 1 van de planten 'zebragras' is. En als je dit wilt geven aan je konijn kun je dit volgens mij beter gewoon kopen als losse plant, de naam 'snuffelblad' maakt het een stuk duurder. Wij hadden vroeger twee grote zebragrassen in een pot waar continu babyplanten uit voort kwamen. Ik heb echt geen idee of het goed is voor konijnen om er veel van te eten, maar het is in elk geval makkelijk te kweken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wordt hier Chlorophytum

comosum bedoeld, maar dat is niet zeker.

Ik vind dat Intratuin hier zeer onzorgvuldig te werk gaat door een hollandse verzonnen naam te gebruiken in plaats van de gebruikelije botanische benaming.

Of denkt Intratuin, hoe meer beestjes het loodje leggen, hoe beter voor onze omzet.

Ik vind dat Intratuin hier heel duidelijk te kort schiet en problemen veroorzaakt door haar onduidelijke informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wordt hier Chlorophytum

comosum

bedoeld, maar dat is niet zeker.

Ik vind dat Intratuin hier zeer onzorgvuldig te werk gaat door een hollandse verzonnen naam te gebruiken in plaats van de gebruikelije botanische benaming.

Of denkt Intratuin, hoe meer beestjes het loodje leggen, hoe beter voor onze omzet.

Ik vind dat Intratuin hier heel duidelijk te kort schiet en problemen veroorzaakt door haar onduidelijke informatie.

Snel geld verdienen heet dat.. ...en kennelijk werkt het, want wat ik zo lees groeit het als onkruid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Kan bevestigen dat 'snuffelblad' erg lekker (en niet giftig) is, Coquille heeft een paar dagen geleden mijn groene 'graslelie' een kopje kleiner gemaakt. :grrrrrr:

Mwhahahaha... .Konijnen zijn net beesten..

Hier vermoorden ze ook alles wat groen oogt.. .(en in een tempo vrijwel gelijk aan snelheid van licht. ..je knippert met je ogen en het is op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, ik zag op editie NL vandaag een fragment over speciaal gekweekte plantjes voor kleine huisdieren om te eten. Heeft 1 van jullie wel eens iets soortgelijks aan je nijnen gegeven? En hoe beviel dat dan? Ik zou dit namelijk best eens willen proberen (altijd leek, iets nieuws) maar ben bang dat ze bijvoorbeeld last van de darmen ofzo kunnen krijgen hiervan.

Hieronder de link naar het betreffende fragment:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/7548ef4e-8e20-44e7-920d-dcc7078543d1/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende soorten, je kan alle soorten ook aan je konijn geven. Ze hebben alle plantjes getest op dieren en de plantjes die het lekkerst gevonden werden gekozen en gekoppeld aan een diersoort, maar je kan bijvoorbeeld ook een plantje voor papegaaien aan je konijn geven. Ze zijn gekweekt in een bestrijdingsmiddelen-vrije omgeving. We rustig aan doen om te beginnen, het is eigenlijk net als elke soort groenvoer die je geeft. Als je het de eerste keer koopt niet het hele plantje aan je konijn geven maar begin met één takje.

Wij hebben ze ook getest op de dieren in de winkel haha, ze vinden ze erg lekker!

Je moet overigens niet dezelfde kamerplantjes gaan kopen en aan je konijn geven, want die zijn alles behalve vrij van bestrijdingsmiddelen gekweekt.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, ik zag op editie NL vandaag een fragment over speciaal gekweekte plantjes voor kleine huisdieren om te eten. Heeft 1 van jullie wel eens iets soortgelijks aan je nijnen gegeven? En hoe beviel dat dan? Ik zou dit namelijk best eens willen proberen (altijd leek, iets nieuws) maar ben bang dat ze bijvoorbeeld last van de darmen ofzo kunnen krijgen hiervan.

Hieronder de link naar het betreffende fragment:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/7548ef4e-8e20-44e7-920d-dcc7078543d1/

Ik heb het vorig jaar gedaan (buiten dan wel), heb een aardig boel met Selderij gekweekt. Daar knipte ik steeds stronken vanaf als het groot genoeg was en aan het einde van de zomer heb ik ze de plantjes tot de grond kaal laten eten (je zag pret in hun ogen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ evee: Bedankt voor de uitleg. Ik vroeg me inderdaad al af wat het verschil was tussen de soort voor dieren en de gewone kamerplant, maar dat zijn dus de bestrijdingsmiddelen. Ik ga ze denk ik na het weekend even halen, als mn vriend vrij heeft en dus even wilt rijden:)

Maar dus langzaam opbouwen, prima, maar moet ik dan als ik ze wat van dat plantje geef ook wat minder groenten geven?

@L&L: Dat klinkt echt heel leuk:) Ik kan me heel goed voorstellen dat je de pret in hun oogjes kon zien:) Ik heb helaas geen tuin:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .