Ga naar inhoud

eetbare plantjes intratuin (snuffelblad) ?


Wortel76

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ evee: Bedankt voor de uitleg. Ik vroeg me inderdaad al af wat het verschil was tussen de soort voor dieren en de gewone kamerplant, maar dat zijn dus de bestrijdingsmiddelen. Ik ga ze denk ik na het weekend even halen, als mn vriend vrij heeft en dus even wilt rijden:)

Maar dus langzaam opbouwen, prima, maar moet ik dan als ik ze wat van dat plantje geef ook wat minder groenten geven?

@L&L: Dat klinkt echt heel leuk:) Ik kan me heel goed voorstellen dat je de pret in hun oogjes kon zien:) Ik heb helaas geen tuin:(

Je kunt het ook gewoon in een bak op je balkon zetten hoor of van die hangbakken als je b.v. een flatje heb, dat doen meerdere mensen b.v. voor kruiden in de keuken. Even naar buiten om wat peterselie te knippen of selderie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het ook gewoon in een bak op je balkon zetten hoor of van die hangbakken als je b.v. een flatje heb, dat doen meerdere mensen b.v. voor kruiden in de keuken. Even naar buiten om wat peterselie te knippen of selderie.

Leuk idee:) Als het zonnetje beter wordt inderdaad maar eens een leuk kruidentuintje in potten maken op het balkon:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook een leuke tip: vorig jaar kon je bij "Dirk" hele grote aardbeienplanten kopen voor een paar euro. Op ons balkon heeft zo'n plant een hele tijd op een krukje gestaan, zodat de nijnen heerlijk van de bladeren konden eten en ze hebben echt weken plezier ervan gehad...

Ook een klein wilgje staat in een grote, vrij hoge pot op het balkon, met daarbij munt. Dit ziet er heel mooi uit en af en toe snoei je dan gewoon een verse wilgentak af en geef je de nijnen de kans om lekker van de munt te smullen. Krijg je hele blije nijnen van die heerlijk ruiken als ze uit de pot springen:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

groente zijn ook planten dus wat dat betreft.. Ik ben net bij intratuin geweest en heb even gekeken bij de plantjes voor konijnen en heb daarna besloten om dezelfde plant maar dan gewoon van de plantenafdeling te kopen... Heb je een grotere plant en is relatief goedkoper!

dan mag je de eerste maand nog geen geven, wegens de bestrijdingsmiddelen.

Na deze maand moet je de komende maanden alles goed afspoelen, van de bestrijdingsmiddelen kan je konijn namelijk erg ziek worden.

De "echte" plantjes zijn namelijk zonder bestrijdingsmiddelen geteelt, en ook zonder kunstmeststoffen, die bij de "gewone" planten wel vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan mag je de eerste maand nog geen geven, wegens de bestrijdingsmiddelen.

Na deze maand moet je de komende maanden alles goed afspoelen, van de bestrijdingsmiddelen kan je konijn namelijk erg ziek worden.

De "echte" plantjes zijn namelijk zonder bestrijdingsmiddelen geteelt, en ook zonder kunstmeststoffen, die bij de "gewone" planten wel vind.

Goede tip! Om die reden heb ik vorig jaar ook een appelboom gekocht, om 100% zeker te zijn dat er geen gif op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet hoe je erg voordelig aan een appelboom kan komen:P Snij een appel open, pitje in potje en na een tijdje komt een plantje... Maar ja, dan komt het lange wachten tot het een boom is...:erf: (heb dat zelf gedaan en nu zit ik met een minuscuul appelboompje van maar 15 of 20 cm...

Dus konijnen mogen zebragras hebben? Misschien ga ik het dan ook maar kopen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is trouwens geen zebragras maar graslelie (heb net een nieuwe plant gekocht, omdat hij blijkbaar niet weg mocht van mn man) Chlorophytum Comosum Variegatum (zo staat het op het plantenkaartje) Het is een Level 1 plant; altijd vochtig houden en elke week lichtjes mesten

@teddybunny, die appelboom van je zal spijtig genoeg geen tot slecht rijpende vruchten krijgen, de appelbomen zijn namelijk zodanig gemanipuleert dat je alleen kan vermenigvuldigen met stekken.

aangepast door Inge12
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben van de wetenschappelijke naam die gegeven werd uitgegaan. misschien als iemand die plant al heeft dat die persoon dan even kan kijken wat de wetenschappelijke naam is?

ik denk alleen dat die foto niet klopt, mijn graslelies hebben namelijk witte strepen vanbinnen (maar kan ook aan de 4de namen liggen, geen idee wat daar het woord voor is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook gegoogled en kom op bijna dezelfde plan uit. Alleen is de graslelie familie van de lelie dus ik kan mij neit voorstellen dat snuffelblad een graslelie is aangezien lelies hartstikke giftig zijn.

je mag de naam ook niet letterlijk nemen, de bloemen van de graslelie lijken gewoon erg op lelies en vandaar krijgen ze die naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de twee topics die er over dit onderwerp waren samengevoegd. Ik zal op mijn werk even de latijnse naam van de planten nakijken.

Ik raad jullie overigens wel echt aan op de passen met de variant die gewoon als kamerplant in de verkoop is! Die niet zomaar geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Als je deze plantjes wilt voeren, zou ik niet de gewone zebragras kopen. Je weet namelijk niet of die niet is behandeld met insecticiden, kunstmest e.d. De "snuffelblad" die je koopt is nl gifvrij en biologisch geteeld. (Dat staat er op)

Heb je nou, zoals ik, zelf die plant al tijden in huis en stek je hem geregeld dan zit er natuurlijk geen gif e.d. meer in (tenzij je het zelf hebt gebruikt voor je plantjes)

Ze hadden idd meerdere soorten staan, ook de colligwoog (die zij weer anders hebben genoemd) Die heb ik al een paar jaar in gebruik vor mijn cavia's en konijnen. Zijn ze gek op en hij is gelukkig ook makkelijk te stekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .