Ga naar inhoud

Spruitjes!


Hups

Aanbevolen berichten

Hoi, ik weet niet of een konijn na de bevalling spruitjes mag hebben. Mijn vroegere konijn vond het heel lekker. Ik zie ze niet op één of andere lijst staan. De zoekfunctie op dit forum heb ik wel gebruikt, maar krijg zo'n rij met berichten, dat ik daar even geen zin in heb om te kijken of ze i.dd. over spruitjes en konijnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef geen spruitjes aan de konijnen, die vieze stinkgeur (althans, dat vind ik) word veroorzaakt door stoffen die in de vertering gas vormen. Spruiten hebben van alle kolen de meeste van die stoffen, dus ze krijgen er snel gasbuik van. Het staat bij mij op de rode lijst van giftig.

Pas bevallen voedstertjes mogen wel veel witlof (wel opbouwen) omdat dit de melkproductie stimuleert en ze er niet snel dik van worden. De meeste zijn ook nog eens dol op de bittere smaak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ha, nou het leek me al sterk dat het kwaad kon, maar je weet maar nooit. Ik heb spruitjes gegeten vandaag en een paar voor de zekerheid(rauw uiteraard) bewaard. Alvast bedankt namens Huppel. Misschien dat de anti spruitjes verhalen iets te maken hebben met het anti spruitjes gevoel van de konijnen bezitters zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ha, nou het leek me al sterk dat het kwaad kon, maar je weet maar nooit. Ik heb spruitjes gegeten vandaag en een paar voor de zekerheid(rauw uiteraard) bewaard. Alvast bedankt namens Huppel. Misschien dat de anti spruitjes verhalen iets te maken hebben met het anti spruitjes gevoel van de konijnen bezitters zelf?

haha misschien... :$

maar ik heb dit een tijdje geleden geleerd op school met plantenkunde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijntje is net bevallen? Ik weet niet goed of vlak na een bevalling een goede periode is om iets nieuws te gaan uittesten... Je kan nu echt niet riskeren dat het niet goed bevalt en dat ze met gas zit of zo.

Witloof kan je wel geven, dit is goed voor de melkproductie.

Ik moet wel toegeven dat ik geen ervaring heb met zwangerschap en zo. het kan dus ook zijn dat ik het helemaal verkeerd zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .