Ga naar inhoud

Snelle hulp!!!!


pluisebol...

Aanbevolen berichten

Snowy zit met zijn hoofdje scheef, ik heb de zoekfunctie even gebruikt......

E. cuncilli oid. Nu heb ik een vraagje. Meteen de DA bellen?

Kan de DA tot morgen wachten? (tuurlijk bel ik wel vandaag nog)

Hij eet nog wel gewoon en drinkt ook nog gewoon. Is dat goed?

Ze nieste net ook, dus een dringend DA bezoek ???

Alvast bedankt voor het snelle advies:erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het beste vandaag nog kunt gaan.

hij eet drinkt en keutelt nu nog goed, maar omdat ie toch niet lekker is, beter vandaag gaan.

straks word het vannacht erger, en dan kun je jezelf wel voor je hoofd slaan dat je niet eerder gegaan bent ;)

En als je toch gaat, waarom dan niet meteen vandaag :)

beterschap voor snowy!!

(dit antwoord is trouwens puur op mijn eigen ervaringen gebaseerd. dus misschien kun je veilig nog een dag wachten... maar het is mij al een paar keer gebeurd dat ik toch eerder heen had gemoeten)

aangepast door Martje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, niet meteen het slechtste verwachten. Zowel EC als oorontsteking kunnen in feite een dag wachten,

maar voor het comfort van je konijn en de geruststelling voor jezelf zou ik toch zo vlug mogelijk gaan.

Tenslotte is het morgen al Kerstavond, dierenartsen werken dan uiteraard ook,

maar misschien moet je wel naar de wachtdienst, terwijl je nu bij je eigen dierenarts terechtkan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, niet meteen het slechtste verwachten. Zowel EC als oorontsteking kunnen in feite een dag wachten,

Gezien voor beide denk ik wel geldt dat wachten niet bevordelijk is voor het herstel (zeker bij EC geldt hoe sneller je begint met behandelen hoe beter) zou ik het er niet op gokken dat je wel een dag kunt wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien voor beide denk ik wel geldt dat wachten niet bevordelijk is voor het herstel (zeker bij EC geldt hoe sneller je begint met behandelen hoe beter) zou ik het er niet op gokken dat je wel een dag kunt wachten.

Mààr er stond wel achter dat het toch het beste is zo vlug mogelijk naar de dierenarts te gaan.

Gas is dringend, diarree ook. In dàt opzicht is EC of oorontsteking minder dringend,

in die zin dat TS zich niet de nek moet breken in dit slechte weer als ze twee uur later veilig met de wagen bij de DA kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snowy heeft oorontsteking...... Hij heeft bij de dierenarts een Pijnstiller en iets tegen EC gehad.

Zelf moet ik de oorontsteking behandelen, dat wordt 2 weken lang iedere dag iets in z'n bekkie spuiten.

Weet wel eindelijk hoeveel hij weegt ! (wou hem zelf gaan wegen maar dat kwam er iedere keer niet van)

Verder moeten we maandag even bellen hoe het gaat en over 1 en een halve week of 2 weken nog even voor controle komen.

Dus zoals jullie lezen kan ik weer rustig ademhalen....

P.s. ze (DA) zij dat het wel fijn was als hij tegen een kruikje aan kon liggen..

Nou heb ik niet zo snel een speciale konijnen kruik maar als ik even snel een hoesje in elkaar naai voor onze (mensen)kruik, kan ik die dan ook gewoon gebruiken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.s. ze (DA) zij dat het wel fijn was als hij tegen een kruikje aan kon liggen..

Nou heb ik niet zo snel een speciale konijnen kruik maar als ik even snel een hoesje in elkaar naai voor onze (mensen)kruik, kan ik die dan ook gewoon gebruiken ?

Als het een kruik is die een konijn absoluut niet kapot kan knagen, dan kan je een gewone kruik, met een hoesje, wel gebruiken. Een stevige frisdrankfles gevuld met warm water en omwikkeld met een handdoek kan je ook gebruiken. Belangrijkste is dat het veilig is: dat je konijn de kruik niet kapot kan maken, waarna het heet water over zich heen krijgt.

Als je zo'n rubberen "warmwaterzak"-kruik bedoelt; die zou ik alleen gebruiken als je toezicht kan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .