Ga naar inhoud

Takken


Nogaya

Aanbevolen berichten

Hoi,

een tijdje niet hier geweest, aantal konijntjes gekomen en gegaan (RIP), maar nu dan toch weer een meisje, na lange tijd. Het was een cadeautje van mij voor mijn zus, als afsluiting van een lange k*ttijd. Nu zijn we erachter gekomen dat ze in alles bijt en ze krabt alles kapot. Kan ik tegen dat krabben een (bak)steen in de kooi leggen? En welke takken mogen konijnen kapoteten, zodat we die in de kooi kunnen hangen?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilg, berk, appelboom mogen ze hebben. Hazelaar.

Heeft je konijn een vriendje, konijnen met een vriendje halen vaak minder ongein uit dan konijnen die alleen leven.

Nee, ze heeft geen vriendinnetje, maar ze zit op het moment in een caviaduna, dus dat is een beetje krap. We hebben hier wel een meterkooi, maar daarin zit een waarschijnlijk zwangere cavia en haar man, en van mijn moeder mag ze daar niet bij in. Te link in verband met de caviabeebs..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn rond deze tijd ook weer wilgen aan het rooien.. kijk in een lokale krant wanneer.... dan kun je daar wel wilgetakken vragen en die in dat grotere hok doen. Want idd, konijnen hebben wel wat meer ruimte nodig. En je zou beter kunnen kiezen voor een gecastreerd vriendje dan voor een vriendinnetje bij jouw vrouwtjeskonijn... minder kans op opspelende hormonen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zus haalt het konijntje er wel elke dag een paar uurtjes uit, een nieuw, groter hok gaat niet lukken i.v.m onze moeder... Een gecastreerd vriendje moet toevallig voor het ophalen zijn, mijn moeder gaat daar niet voor betalen en zelf heb ik te weinig geld.

Ik heb dan wel nul verstand van cavia's, maar is het slim om het mannetje bij het vermoedelijk drachtige wijfje te laten,

ivm onmiddelijk terug bevruchten na de bevalling? Of is dat alleen bij konijnen zo?

Ze is pas zwanger, en gaat binnenkort in een andere kooi. Dat onmiddelijk weer bevruchten is inderdaad mogelijk.

aangepast door Nogaya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gecastreerde ram kun je vinden bij een opvang, uiteraard moet je er wel een klein bedrag voor betalen want de opvang werkt geheel op vrijwilligers en heeft ook geld nodig voor de dierenarts en voer, hooi etc.

Maar dan moet er echt een grotere kooi komen. Ook al mag je konijn los lopen, zo'n dunabak is als leefruimte veel te klein!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn zou inderdaad gewoon altijd een maatje moeten hebben, maar ik lees net in een ander topic dat je niet met haar naar de dierenarts mag. In zo'n geval is het waarschijnlijk beter om geen dieren meer bij te nemen tot je de dierenartskosten zelf kunt betalen. Aan een ziek maatje dat niet behandeld mag worden heeft je konijn ook niks. Dus ik zou dat idee gewoon uit mijn hoofd zetten, ook als je wel goedkoop een gec. ram kunt krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom begin je aan cavia's en konijnen als je er niet voor kunt zorgen en geen geld voor over hebt? Kun je het konijntje niet beter herplaatsen?

Ik zou zo snel mogelijk op zoek gaan naar en derde hok. Dan stop je de caviaman in de caviaduna, koop je nog een caviahok voor het zwangere vrouwtje en laat je het konijn lekker in de kooi van 1 meter zitten. Dat is nog klein, maar dan heeft ze in ieder geval iets meer bewegingsruimte en ook ventilatie.

Laat haar dan elke dag een paar uur loslopen en verzorg leuke bezigheden zoals een graafbak, takken in de kooi, speeltjes (kan al een met hooi gevulde wc rol zijn), maak haar leventje leuk! Hou zou jij het vinden om in een klein badkamertje opgesloten te zitten? Want dat is hoe je konijntje nu gehuisvest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ik zou helemaal gek worden als mijn konijn in zo een kleine kooi zou zitten... Draak zou zich sws helemaal kaal plukken van verveling (vandaar dat er een ren was gekomen).

Waar ga je dat mannetje laten? En de kleintjes van de cavia's? Want in een meter kooi past ook nog maar net twee cavia's in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik (ik ben moeder) het niet goed zou vinden dat een huisdier voldoende ruimte krijgt...zou ik al niet goedkeuren dat er überhaupt huisdieren mijn huis in kwamen....

Mijn kinderen mogen huisdieren, maar die dieren hebben er niet om gevraagd huisdier te zijn DUS moeten ze voldoende leefruimte krijgen....

Daarbij ben ik degene die de hoofdverantwoordelijke is voor deze dieren....

Tijd voor een goed gesprek met mams dus.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt allemaal een beetje alsof er eigenlijk geen echte goede plek is om hem goed te huisvesten en jullie nu zoeken naar iets dat je zelf eerlijk gezegd ook geen ideale oplossing vindt...

Alsof je een beetje met het beestje in je maag zit...Klopt dat ?

Maar dat vul ik puur in naar de manier waarop je het hier neerzet hoor... :$

Dus maar eens een vraag:

Hoeveel ruimte heeft het konijntje in de voliere ?

En zit het dan op een plek waar ook vogels vliegen ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou het beertje (mannetjes cavia) in de voliere komen..

Nee, mijn vogels zitten daar niet in.

...

Ik zit inderdaad nogal in mijn maag met d'r, ik wou van mijn loon ook al met d'r naar de DA gezien haar viezige oogjes, maar mijn zus wou dat dan weer niet. Maar als dat met de oogjes veel beter gaat koop ik daar een kooi van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen maak een ren in de tuin met wat kippengaas opzenminst!! dat beestje heeft waarschijnlijk enorm veel stress!!

helemaal alleen opgesloten in een klein hokje...

sorry, maar dit vind ik echt zielig!!

en de caviabeer bij het zwangere zeugje????? als ze dan werpt worden de kleintjes waarschijnlijk kapotgebeten!!

sorry hoor maar ik denk dat het het beste is als je gewoon een nieuw thuis zoekt voor het konijntje :s

als je al niet de dierenarts kan betalen

straks is het beestje ziek (misschien geeft ze zelfs wel myxo) en leid het onnodig en sterft het uiteindelijk.

als je er de plaats en het geld niet voor hebt begin je beter niet aan huisdieren!!! :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .