Ga naar inhoud

Niet met je eten spelen..


Dollie

Aanbevolen berichten

..of nou ja, eigenlijk wel dus!

Ben op zoek naar creatieve manieren om de konijnen hun normale eten te geven, gewoon, om ze een beetje bezig te houden. Ze hebben hier net hun eigen "appelboom" (mijn vader had een grote tak afgezaagd) gekregen (zonder appels..) en zijn er zo blij mee, erg leuk voor ze en ook om naar te kijken, dus ik zat er nog eens over na te denken.. Voor konijnen met overgewicht is het bovendien helemaal handig.

Dus dingen als de groente ophangen, snackballen.. Eten in het hooi verstoppen, biks door het hok strooien ipv in een bakje. Dat soort dingen. Iemand nog leuke ideetjes?

dollie-albums-mijn-vijf-picture24025-groenteslinger.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hihi, wat een grappige foto! Die beide voorpootjes van de grond :D

En ik denk dat hier al best wat topics over bestaan, misschien even zoeken?

Er bestaan hier genoeg topics over, maar da's allemaal van hetzelfde.. Er zullen toch ook mensen zijn met ideetjes die ze gewoon nog niet gedeeld hebben? En anders bedenken jullie maar wat origineels! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij stoppen hooi vaak in een klein doosje, blijft geweldig om naar te kijken hoe ze het eruit krijgen; door te graven, ermee te gooien, of er helemaal in te kruipen:

Of in een eierdoosje, geeft een zelfde soort effect, ook leuk om te zien.

Een papieren tas of zakje met daarin wat lekkers doet het vaak ook erg goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees mee en vind alle ideeën heel leuk, maar zijn er ook dingen (behalve een voerbal, dat kan hij wel (snapt hem alleen nog niet) die een konijn zonder tanden wat voedselverrijking geeft? Ik vind het anders zo sneu dat hij dan naar anna moet kijken die zo'n mooie slinger opknabbelt, dus dat doe ik ook niet meer. Verstoppen is net of ik het niet verstop, ze hebben het zo gevonden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje een noodhok gebruikt voor mijn jongste konijn, hier kon ze helaas tijdelijk net niet helemaal in rechtopstaan:$. ik bevestigde blaadjes witlof, stukjes appel en dergelijke aan het dak, was ze zichzelf ook in allerlei bochten aan het wringen.

Let wel op waarmee je het vastmaakt, zodat ze zich niet kunnen openhalen aan een losse punaise ofzo, dat is niet heel erg prettig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje geinspireerd door dit topic heb ik gisteravond iets nieuws geprobeerd. Ik heb een paprika uitgehold via het gat bij de steel en daarin kleingesneden stukjes witlof, tomaat, komkommer en winterpeen gedaan. Het is hier een succes.

Helaas lusten niet alle konijnen paprika.

Nee mijn konijnen lusten dat ook niet. Maar mijn cavia's wel, dat is dus wel een leuk idee voor de caafs.

Dollie; die tak die je vader er af had gezaagd, heb je die nog helemaal schoongemaakt of gewoon zo in het hok gelegd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .