Ga naar inhoud

Niet met je eten spelen..


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij de Action heb ik van de zomer 4 afwassenbakken gekocht, van die leuke gekleurde ;)

2 bakken gebruik ik voor de groenten & de andere 2 bakken voor hooi & bixjes -->

Ik doe de bakken helemaal vol hooi en meng er vervolgens de bixjes door.

Hierdoor moeten de konijnen tussen het hooi de bixjes gaan zoeken.

Zo zijn ze lekker eventjes bezig :)

@ Iris --> waarom wil je gaan overstappen op een andere bix?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan straks over op BBT denk ik. Omdat ik liever een brok op basis van timothy heb, bovendien vrees ik een beetje dat Pip nogal gevoelig is voor calcium. (Ze heeft al vanaf het begin af aan van die echte "calciumplasjes" terwijl ze enkel SS heeft gehad en daarvoor nooit brok, ze is amper vier maand oud..) Omdat ze verder geen klachten heeft en het enige wat je kunt doen oppassen met calcium is, ben ik er niet speciaal voor naar de dierenarts geweest (zal het wel zeker overleggen als ze gecastreerd wordt) aangezien er toch niet zo veel aan te passen valt aan hun dieet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat Pip zo gevoelig voor calcium is.

Ik begrijp heel goed dat je al rekening houdt met een calcium-arm dieet.

Mijn andere 3 konijnen krijgen ook calcium-arme voeding, nu Zazou ook een zeer gevoelige blaas heeft.

Ik wil voor hen deze problemen proberen uit te sluiten.

BBT heb ik ook in huis gehad. Nu heb ik het teruggegeven aan Sef voor Mus.

Zazou heeft zich laatst lelijk verslikt in 1 zo'n brokje. Sindsdien durf ik het hem niet meer te geven.

Ik geef hem voortaan Mature, waar ik zijn calcium ook mee onder controle krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak voor een weekendje weg altijd voerreserves in wcrolletjes. hooi, biks, hooi en die dingen ergen onderachter in de kooi. Onder een grote stapel takken.

Haah, net een stukje wortel in een rolletje gedaan met wat hooi eromheen omdat het er anders te makkelijk uitkwam, Boris is nu al 10 minuten met het rolletje aan het slingeren en knwagen om het worteltje eruit te krijgen :) misschien ook handig voor mensen met nijnen die geen hooi eten, Boris is daar ook niet zo van maar nu heeft hij telkens wat hooi in zijn mond en dan eet hij het gewoon op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef nu tegenwoordig bijna elke dag een bladeren-slinger, hetzelfde idee als dat Iris in de eerste post had. Ik doe er andijvie, gedroogde zonnebloemen stengels/bladeren, blaadjes van de aardbeienplant, soms wat wortelloof en soms een stukje wortel of een aardbeitje. Vooral Lotte vind het leuk! Loesje probeert zich zo lang mogelijk te maken zonder zijn voorpootjes op te tillen maar dat lukt dus niet, dus meestal wacht ie tot Lotte een blaadje heeft losgescheurt en het op de grond aan het eten is. Dan eet ie vrolijk mee :mdr:

IMG_9933.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

er hangt een konijntje over mijn arm te slapen, dus vergeef me voor de hoofdletters :P maar iemand, liannne, schreef over hooi met lekkers oid in een papieren zak doen.. Wat voor tasjes hebben we het dan over? heb hier een "gewone" papieren tas liggen, wit papier met opdruk (niet echt veel) en ook van die papieren zakjes van de groenteboer.. mogen ze die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die van de groenteboer is bruin, het leek me dat ik die sowieso wel kon geven. Ik blijf er straks gewoon bij als ik 'm geef, als ze de tas zelf ook op willen vreten haal ik 'm weer weg. Den kdat het toch voornamelijk scheuren wordt :P maar dan zal het ook geen kwaad kunnen als ze toch een hapje binnen krijgne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ze komen er aan, maar stel je er niet te veel van voor, de hooibal hing er voor en ik had geen zin om m'n andere lens er weer op te zetten dus 't is gigantisch ingezoomd :rofl: maar ze vonden het erg leuk, ik had er gewoon hooi, een hand kruidenhooi, hun portie gedroogde kruiden (krijgen ze altijd, maar normaal uit een bakje) en een beetje wortelchips/gedroogde bietenstukjes door gedaan en toen aan de onderkant er een gat in geknipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooooooh die speeltjes zijn leuk!!!!! weet niet of ik kan wachten hoor tot december!

die bakken met hooi en dan iets lekkers erin is ook leuk, en wil ik ook wel een keer gaan proberen, maar ik ben bang dat ze het toch gaan zien als wc..........

met gijs deed ik ook wel eens een stukje wortel onderin de hooibal en dan de hooibal helemaal volproppen met hooi. dit was ook altijd een groot succes! moet nog ergens een filmpje hebben. zal zo ff zoeken. wel slechte kwaliteit omdat het met mn telefoon is gefilmd.

zit ineens te bedenken dat ik woensdag wat bij de DA (drogist dan he hihi) heb gekocht, dat zit ook in een papieren zak, zal dat eens proberen met hooi en lekkers. maar denk dat ik dan toch maar een plastic tafelkleed ga kopen hoor hihi met dat soort dingen maken ze er echt een zooi van!!

ow dat bedenk ik me net ineens. bij de pets place hier hebben ze wiedehooi/wilgen ballen. zijn wilgen ballen met binnen in lekker wiedehooi (met bloemetjes) hier hebben ze er vanmorgen een gat ik gemaakt en het hooi eruit gesnoept hihi. wilde nog een foto maken, maar weet neit waar het fototoestel is (en mn telefoon die ik anders altijd gebuirk is opgestuurd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:( ik heb dat flmpje met die wortel onderin de hooibalniet meer ben ik bang. dacht dat is em op hyves had staan maar dat is een andere van gijs met de hooi bal. daar had ik em los in het hok liggen en ging hij er helemaal mee gooien. is ook leuk, maar niet die ik bedoelde:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .