Ga naar inhoud

zonnebloembladeren


Tao_Gini

Aanbevolen berichten

Ja, zonnebloemen behoren tot de niet-giftige planten voor konijnen. Maar net als met alle groenvoer zou ik niet te veel ineens geven als ze er niet aan gewend zijn. Groen moet je altijd langzaam 'opbouwen'. Als ze er niet aan gewend zijn, is een hele berg ineens te veel.

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

@suuzi was ik ook niet van plan hoor :P

ik ga er een paar drogen denk ik voor in de winter maar het leek me nogal lastig met die kleine haartjes om aan de nijnen te geven.

ik ga zeker wat bladeren apart houden en een stuk of 5 goede dikke stelen om op de knagen :)

maar eerst eens testen of ze het wel lusten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, ik zeg zulke dingen liever een keer te veel dan te weinig. De gekste dingen komen voor....

Ik heb van de zomer op konijnen gepast en die sloopten de zonnebloemen in de tuin, gingen er gewoon aan hangen. Mij leken die harige blaadjes erg kriebelig in de mond/keel, maar die twee trokken zich er weinig van aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb reuzezonnebloemen :)

heb ergens gelezen dat ze alles mogen behalve het "hart" van de bloem en de wortels omdat dat sap daar erg plakkerig is en het voer allemaal kan gaan samenklitten in de maag/darmen.

Het voordel bij reuzezonnebloemen is denk ik dat als je het onderste deel van de stam hebt en dat droogt ze er lekker lang op kunnen knabbelen, vinden de mijne zo leuk dat ze hun knaagspeelgoed op 1 dag laten verdwijnen en dan aan het hok beginnen...

achja

Zonnebloemen a vol'onte of hoeje het ook schrijft (wel eerst laten wenne :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb nu ook 2 vazen vol gestopt met de mooie kleintjes van die reuzezonnebloemen :P

eigelijk wel raar, ze varieerden van 35cm doorsnee tot 10cm doorsnee :P

ze nemen die stronkjes overal mee naartoe

gaan ze in het nachthok, gaat de stronk mee, gaan ze buiten zonnen, gaat de stronk mee, en als ze willen spelen is er altijd die stronk om mee te gooien... xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .