Ga naar inhoud

Viel me toch tegen... :S


Marjolijn

Aanbevolen berichten

Heb net onze Dibbes weggebracht naar de DA voor castratie.

Ik schrok echt van mezelf dat ik er zo van schrok.. Ik dacht, ik wacht even tot Dibbes lekker slaapt, dan ga ik naar huis wachten, en voor ik het weet is ie weer thuis. Maar ik vond het echt heeeel erg naar om hem zo te zien!! Toen ze hem de spuit narcose hadden gegeven heb ik hem weer in zijn reiskoffertje gezet.. en toen hij eenmaal sliep trok de DA hem er weer uit aan de voorkant van de koffer, en lag hij helemaal zo languit op zijn buik.. Het leek echt net of ie dood was, helemaal toen ze hem op zn rug legde. Ik zei steeds zelf in mn hoofd.. hij slaapt .. hij slaapt.. hij wordt straks weer wakker.. heb hem nog even een dikke kus gegeven en gezegd dat ie zich moest gedragen :$ en toen ben ik maar gauw weggegaan. Had niet verwacht dat ik het zo moeilijk zou vinden. Volgens mij ben ik gewoon een emotionele muts :mdr:

Nu maar wachten tot ik gebeld word! Ze hebben me geen indicatie gegeven hoelaat het zou worden.. dat lag helemaal aan Dibbes. Maar waarschijnlijk begin van de middag ergens (om 09.15 sliep hij).

Duimen jullie??:yes:

Oh, wat ik trouwens nog wel apart vond. Ik vertelde de DA dat ik gister Polle had opgehaald uit het asiel. En toen zei ze.. je weet toch wel dat Dibbes straks nog niet gelijk bij Polle mag? Toen zei ik ja, dat weet ik, ik laat ze sowieso nog 2 weken niet bij elkaar. En toen zei ze: maak er maar liever 4 tot 6 weken van! Ik dacht echt van, huh?.. Ja zei ze, ik heb t wel eens meegemaakt dat een ram nog na 4 weken een voedster had bevrucht. Hmmm..... ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch apart dat alleen sommige dierenartsen dat hebben, terwijl de opvangen en de BBers die met z'n allen vast honderden konijnen per jaar koppelen, dat nooit gemerkt hebben.. De enige keer dat hier (op BB) een nestje na castratie is gekomen, waren ze een bal vergeten!

Maar goed, ik duim dat Dibbes straks weer helemaal fit is! :-) komt vast goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook een apart verhaal hoor.. Maarja wie weet heeft diegene die dat tegen de DA heeft gezegd zelf wel helemaal niet goed opgelet ofzo.. en dan krijg je zulke verhalen in de wereld. Heb braaf gezegd tegen DA dat ik 4 weken wacht.. maareuh... na 2 weken ga ik ze denk ik wel samen zetten hoor :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, of diegene had nog een ram, of er liepen wilde konijnen, of diegene heeft ze al gelijk na de castratie samen gezet, of er is een foutje gemaakt bij de castratie (ja, het gebeurt!! Tellen is ook moeilijk! Had ik er nu één of twee verwijderd? Nah, 't zal wel) of noem het maar op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marjanne van de dierenopvang in veendam zei inderdaad ookal dat de DA zou zeggen dat je 4 tot 6 weken moet wachten, maar dit is onzin, er is nog nooit voor gekomen dat een konijn na 2 weken dan nog vruchtbaar is.(wat zij wist iig)

Alleen inderdaad met de narcose vind ik ook altijd vervelend.

Mijn hond doneert bloed, en hierbij krijgt hij ook een roesje, hij heeft dat nu 2 keer gedaan.

En de eerste keer schrok ik me ook wezenloos.

Ik ben toen op zn borstkas gaan liggen en heb even lekker naar zn hartje geluisterd en toen was ik weer happie!

Hoop dat alles goed gaat, mijn edward gaat over 2 weken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ok.. op de foto zag ze er nog wel erg klein uit.. maar als ik mijn hand naast Boefje leg dan steekt ze er ook niet zo overdreven ver uit.. Boefje is nu met dr volwassen lijfje tussen de 1,2 en 1,3 kg.. en Polle woog iets van 900 gram.. ja dan zou t inderdaad wel eens zoveel maandjes kunnen zijn. Jammer he dat ze t niet zeker weten..straks is ze nog te jong en kan ze de koppeling niet aan.. goed in de gaten houden dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Boefje, ik vind het ook wel lastig hoor. Maar goed, Dibbes is net gecastreerd.. zal wel goed gegaan zijn allemaal want ik heb niks gehoord :) Ik wacht in ieder geval nog 2 weken en dan laat ik ze een keer kennis maken in de badkamer. Ze staan nu wel naast elkaar met de kooien dus ze kunnen wel 'neuzen'.. Ik verwacht eigenlijk niks vreemds bij de koppeling. Dibbes is zo'n ongelooflijke goedsul en ik denk dat dat na de castratie alleen nog maar erger wordt. En Polle is, hoe klein ze ook is, absoluut niet bang of stressig. ik heb goede hoop! Maar ik blijf er wel bij met een grote ovenhandschoen.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Boefje iets te vroeg gekoppeld met drie maandjes..omdat er hier toen werd verteld dat t wel kon..later las ik weer andere verhalen..dus beetje jammer. Maar het ging op zich wel..ze was er ook wel aan toe want ze was gelijk verliefd..Bailey is ook een goedsulletje hoor..maar toch altijd wel de dominantste. Boefje werd wel helemaal hysterisch als ze achter na gezeten werd..raar piepen en doen..geluiden die ik nog nooit uit haar gehoord had..ik had ze dan toch ook maar voor de nacht uit elkaar gehaald die eerste dag..Boef lag helemaal uitgeput languit in dr kooitje.. ze zeggen wel dat je ze niet uitelkaar moet halen...maar bij deze ben ik wel blij dat ik dat gedaan had. Het was denk ik anders teveel voor dr geworden. De andere dagen liet ik ze bijelkaar en toen was ze ook al wel gewend aan de situatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Dibbes is inmiddels weer een uurtje thuis. De operatie was goed gegaan en toen ik hem kwam ophalen zat ie al aan een blaadje andijvie te knabbelen. Maar eenmaal thuis werd ie echt wel heel erg suf.. Ik was even met hem op de bank gaan zitten om zijn wond te bekijken, hij kroop gelijk tegen me aan en lag zeg maar net als een baby in mijn armen. En *poef* 'weg' was Dibbes. Helemaal in dromenland. Dus ik wat schudden en tegen hem kletsen.. nee hoor meneer slaapt mooi door :P Dus heb ik hem maar even op de bank gelegd en toen werd ie weer wat wakker, maar steeds wilde hij bij me op schoot slapen. Heb hem toen maar boven in zijn nachthokje gelegd, en ik ben ervoor gaan zitten, beetje zijn kooi wat opruimen ondertussen en wat met Polle spelen. Af en toe doezelde hij nog wel wat weg maar hij slaapt nu niet meer zo vast.

Inmiddels is ie weer wat actiever geworden ook, loopt weer wat door het hok (hij kon eerst helemaal niet lopen, viel steeds om :P) Op dit moment zit ie alweer naar Polle te gluren :P

Ben al met al blij dat het goed is gegaan! En ben ook blij dat ie alweer eet! Niet zoveel als normaal, maar hij heeft nu al wel een blad andijvie gegeten en een stukje van een banaan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat het allemaal goed is gegaan! ik mag mijn nijn pas na 3uur ophalen.. en gelukkig ben jij niet de enigste hoor die het zo eng vond;) ik ben na de controle meteen weg gegaan. anders had het niet goedgekomen met mij denk ik!

nu maar wachten! suc6 verder met je konijN! en verwen hem maar lekker:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben ik nu te overbezorgd maar t zit me niet helemaal lekker hoe suf hij nog is. Ik dacht dat het wat beter ging maar hij slaapt nog wel erg veel. Hij lag net in zijn toilet languit op zijn zij en liet ook zijn plas lopen.. zijn achterpoten en buik zit helemaal onder de plas. Hoelang mag het nog duren voordat hij echt een beetje wakker is? Hij heeft om 09.15 de narcose gekregen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn hier, eind v/d middag/begin v/d avond ook altijd nog suf, beetje slingeren en duffig in een hoekje zitten. Ik dénk dus dat het ook best normaal is, maar dat durf ik echt niet met zekerheid te zeggen. Maar echt slapen en plas laten lopen heb ik nog nooit gezien.

(Nu zijn de keren dat mijn konijnen onder narcose zijn geweest volgens mij ook op één hand te tellen.. Of misschien net twee.. :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of hij sliep hoor toen hij zijn plas liet lopen. Ben net weer even bij hem geweest, heb hem opgetild en weer wat drooggewreven met een handdoek, dan heeft ie zn ogen wel gewoon open, maar als ik hem terug op de grond zet dan waggelt ie gelijk weer naar het toilet en gaat ie daarin liggen. Hij ligt ook echt zo tegen de rand aan, denk om wat steun te hebben ofzo. Hij is nu al wel wat meer wakker. Ik kijk t nog een half uurtje aan en als hij dan nog zo veel zn ogen dicht heeft / slaapt dan bel ik de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed gelukkig! Had hem even uit het hok gehaald, hij heeft nog 15 min bij me gelegen en toen vond ik het wel een keer tijd worden dat ie wakker werd. Heb hem midden in de woonkamer gezet en toen liep hij wel weer terug naar zijn hok waar hij weer in zijn toilet ging liggen. Ik ben toen gaan spelen met Polle en zij liep steeds voor zijn hok heen en weer en duwde haar neus door de tralies. Daar werd hij wel wakker van haha :P Ik heb hem nu al een tijdje niet meer zien slapen dus t zal wel goedgaan. Hij eet hooi (??!?!!? een wonder!) en groenten, biks wil hij nog niet. Hieronder 2 foto's van hoe hij er 15 min geleden bij lag (let niet op zn vacht,.. hij verhaart vreselijk).

Foto-J4KVUWMR.jpg

Foto-YCGYWRZ3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .