Ga naar inhoud

Bugs operatie middenoorontsteking WP


Bunny06

Aanbevolen berichten

Ja, ik zal even citeren wat er staat:

Its a mixture of bees' saliva and glucose and fructose that have been converted from sucrose.

Bees' saliva contains enzymes such as glucose oxidase that converts glucose to gluconic acid, which is antibacterial.

Glucose in honey is also enzymatically converted to hydrogen peroxide, which is also antibacterial.

Honey from the New Zealand tea tree, called Manuka, is reputed to have the most antibacterial properties.

Beetje verkort maar klinkt wel goed en het word vaak gebruikt als antibiotica's niet meer helpen, zowel voor dieren als mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

Ik word gek!..

Vanaf dinsdagavond ben ik gestopt met spoelen omdat dit gewoon niet meer ging.

Het gaatje was alweer piepklein geworden na 6 week en het deed Bugs gewoon pijn als er weer pus uit kwam.

De laatste paar keren kwam er door het druk, wat er zich binnen ophoopte door het spoelvloeistof, ineens stukken pus naar buiten ploppen.

Het pus werd er gewoon uit gedrukt door het vocht maar ik kwam helemaal niet meer zo diep als voorheen en ik merkte gewoon aan Bugs als er wat uit kwam. Dan begint hij ineens tegen te stribbelen.

Vanaf het weekend kon ik gewoon niet verder meer komen als een paar mm. Misschien 3mm.. En normaal kan ik tot bijna 2cm erin maar het werd steeds minder diep.

En met die paar mm kan ik niet de hele middenoor spoelen dus dat werkte gewoon niet meer. En Bugs had er steeds meer last van tijdens het spoelen.

Maar nu lees ik natuurlijk ook die topics over konijntjes die overlijden en er is ook gewoon een kans dat Bugs hieraan overlijd.

Ik moet er niet aan denken maar ik heb denk ik nu weinig keus dan hem weer te laten opereren.

Dit word dan gewoon de 5e keer dat het abces terug keert (eigenlijk nooit weg geweest).

Ik ga nu twijfelen of ik dat moet gaan doen.

WP twijfelt nu ook of het een middenoorontsteking is of dat het toch ergens anders van komt.

En ik dacht dat ik even rust zou hebben, geen 2x daags meer spoelen maar ik merk dat het niet eens uitmaakt.

Misschien heeft zijn verzakte nier ook wel een reden..

Toen ik het op stage vertelde, klonk het net alsof dat dus wel risico's met zich mee brengt, zo'n verzakte nier..

En het is ook links.. Het zit allemaal links.. Oog moest er links uit, ontsteking links, oor hangt links. bovenlip scheef links, achterpoot verkeerd geheeld na breuk bij vorig eigenaar maar dit heeft er niks mee te maken maar zit ook links..

Ik weet nog dat ik het er een tijd geleden over had met mijn da.. Dat het enige gedeelte wat nog normaal is bij Bugs, het gedeelte is tussen zijn nek en heup. Maar nu met die nier is er weinig nog normaal aan Bugs.

EN wat als het open gemaakt moet worden? .. Ik krijg nu veel info van WP en ze doen hun best om mij te helpen en het zou lullig zijn als ik Bugs niet bij hun weer laat opereren maar zelf zie ik er heel erg tegen op omdat het toch weer lang reizen is en ik kan de auto nu niet lenen omdat mijn moeder hem gebruikt. Daarom was het ook mooi dat de operatie bij WP in vakantie viel.

Maar het liefst laat ik hem helpen in Groningen maar daar hebben ze deze operatie nog niet uitgevoerd op konijnen maar wel bij katten...

Ik vertrouw mijn eigen da wel genoeg om haar deze operatie uit te laten voeren bij Bugs maar het is zo lullig voor wp..

Maar misschien doe ik het allemaal heel ingewikkeld en kan het opgelost worden met een of andere reiki of quantum touch of iets anders spiritueels..

En ik heb nu denk ik nog max. 2 a 3 week de tijd en ik denk dat het abces anders met 3 week alweer terug komt, en hoe?..

Misschien gaat het nooit meer over en zit het oorzaak misschien wel te diep om op te kunnen lossen, en dan?..

5 keer is gewoon abnormaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat een gedoe allemaal! Hebben ze geen buisje gemaakt bij de vorige operatie om de boel open te houden dan? Of groeit zoiets ook dicht? Het worden wel veel operaties zo.. misschien moet je eerst eens onderzoeken of er nog andere mogelijkheden zijn om het abces en de pus op te lossen. Misschien weet de Huisdierendokter iets? Want als hij nog in goede conditie is en een operatie kan hem redden, dan zou ik dat doen, maar dan zou die operatie wel een permanente oplossing moeten zijn, want elk half jaar het beestje laten opereren draagt niet echt bij aan zijn kwaliteit van leven. Maar ja, het alternatief.... :arf:

Dus misschien toch even wat alternatieve geneeswijzen proberen. Ik ken dus alleen de Chinese kruiden van Huisdierendokter, maar er is ook al een draad over acupunctuur in dit forum. Misschien heb je daar wat aan..

Sterkte in ieder geval met weer zo'n tegenvaller... :arf:

aangepast door Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zo'n buisje heb ik gevraagd maar dat blijft niet zitten en. Is tevens zo smal dat het pus er niet door kan dus dat schiet niet op.

Ik zal mijn moeder even vragen of zij iemand kent die dieren kan genezen op aparte manier. Zij is meer van de spirituele gebeuren want ik geloof daar niet zo in maar misschien helpt het wel bij bugs.

Huisdierendokter kon dacht ik niks doen. Had al eens contact opgenomen maar zal het antwoord nog een keertje doorlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he jakkes... vervelend allemaal..dus het kan ook andere oorzaken hebben..vraag me af wat het dan is... hopelijk kan wp nog wat hierover zeggen.. Ja het is lastig allemaal. Accupunctuur zou ik zeker ook proberen als ik jou was... ik snap dat je op een gegeven moment de bui ziet hangen... maar goed..als er nog wat mogelijkheden zijn en hij heeft de kracht ervoor en is levenslustig zou ik het zeker toch proberen. Ik moet ook niet denken aan het alternatief..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik moet denk ik zoeken op alternatieve diergeneeskunde ofzo?

Op mijn werk hebben we een aantal week een erg mooi konijn zitten, voedster. Maar is bij ons gebracht omdat ze ruzie kreeg met een andere voedster waarmee ze samen zat. Ze is erg pittig maar komt volgens mij ook mede door haar leefomgeving en alles wat er om haar heen gebeurt en ze zou zo'n 7 maand zijn dus ze heeft nu last van haar hormonen..

Ik mocht haar zo mee nemen van mijn baas maar mijn moeder gaat flippen.. Die zet zo mijn spullen op straat.. waarmee ze al gedreigd heeft.. Ik baal hier wel van.. Ik wil haar wel een kans geven maar na castratie zeg maar.. Mocht het niet lukken dan zijn er nog zoveel mogelijkheden. Maar hier moet ik gewoon niet aan denken, word ik alleen maar meer gestrest van.

Ik ben nu elke dag aan het voelen of ik al een bobbel voel opkomen maar ik vind het allemaal zo vervelend omdat ik ook stage heb maar ik vind dit belangrijker..

Heb vanochtend het hele lijstje overgeschreven van de planten die ze wel mogen hebben.. En vanavond heb ik in de supermarkt wat aparte spul gekocht zoals koolrabi, wat ik normaal nooit zou mee nemen en meloenstukjes, andijvie, banaan, ruccula slamix. Paksoi shanghai geef ik nu ook en daar zijn ze erg gek op.

Wortel ook maar heb van die mini worteltjes en ieder konijn krijgt 1.

Wil ze nu 2x per dag iets geven, af en toe. Nu geef ik iedere ochtend groente.. En ik ben witlof vergeten zo te lezen. Dit krijgen ze al maanden maar nu dus even niet.

Ik zal nog verder zoeken voor Bugsje.. Poepie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ja die arme scheet.. het houdt ook nooit op..tis aldoor weer hetzelfde. Hopelijk komt er eindelijk iets waardoor hij beter wordt. Het lastige is..misschien als ze erachter komen als het wat anders is..dat het wel te genezen is.. tis vermoeiend ik snap dat heel goed.. je bent al zo lang bezig om voor het beestje te vechten.. en als je dan maar gewoon even die tijd had om alles aan de kant te zetten en alle tijd aan Bugs te schenken om hem te helpen zou dat al heel wat schelen..maar helaas gaat het gewone leven ook door en niet veel mensen waar je mee te maken hebt zal daar begrip voor hebben.. zo werkt dat eenmaal.. tis heel rot. Ik leef met je mee en hoop ook echt dat je binnenkort iets gaat vinden waardoor Bugs weer beter gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooilijk om hier de juiste topic te vinden want het is allemaal net niet wat ik zoek..1 topic alternatieve geneeswijzen maar dat is een discussie.

Heb nu contact met 1 reconnected healing maar die doet alleen mensen, normaal. Maar ze zei, no cure no pay.

Ik wacht nog even op haar antwoord over de kosten en het termijn waarop er resultaat te verwachten is.

En ik heb Bugsje gisteravond lekker in mijn armen genomen en toen ging hij zo'n 10min. slapen.

En hij bleef gewoon doorslapen toen ik met heb even op bed ging liggen met hem op mijn borstkast.

Wat een lieverd.

En hij slaapt soms ook erg apart/schattig in de ren. Moet even nieuwe batterijen kopen om er fotos van te kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenavond komt iemand voor het eerst van dat reconnected healing doen bij Bugs..

Ben benieuwd hoe dat gebeurt en of het serieus effect heeft. Zelf ben ik niet van dat zweverige gebeuren allemaal maar goed, als dit wel zou kunnen werken waarom dan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze was gister geweest en ik vond het allemaal maar raar en Bugs ook.

Het leek net alsof ze Bugs aan het aaien was, maar dan zonder hem aan te raken.. Beetje aaien in de lucht :-P

Bugs werkte niet helemaal mee en uiteindelijk zei ik dat ik hem wel even zou vasthouden en toen werd hij rustig.

Hij zal ook wel gedacht hebben ; wat moet zei hier op mijn terrein en als je mij wil aaien, doe dat dan goed :P

Denk dat hij nerveus werd van haar hand boven zijn hoofd. Ik zag op een gegeven moment ook wit om zij oog dus hij vond het echt even eng.

De volgende keer hou ik hem gewoon vast. Want voor het beste resultaat is het nodig om het nog 2 keer te doen. Nog 2 week 1dag in de week. Kost uiteindelijk dus nog weer meer als verwacht en ze zei ; no cure no pay. Ik zal nog even vragen hoe dat zit omdat ik gister gelijk betaald heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd.. no cure no pay... klinkt ook een beetje kwakzalverig.. geloof me ik ben wel wat meer van de spirituele dingen..en ik heb ook veel van dat soort mensen ontmoet. Er zitten er wat tussen die ook echt weten wat ze doen en dingen zeggen waarvan je denkt..damn hoe weten ze dat!? Terwijl je niks hebt gezegd he! Maar ook mensen waarvan ik denk..tja.. ga maar een andere carriere zoeken zeg! Ik weet niet of je gelovig bent...maar er is ook nog zoiets als gebedsgenezing.. maarja... ik heb daar niet zoveel ervaring mee..behalve dat mijn tante genezen is via gebedsgenezing..Dus ik weet dat het kan..maar goed. Je moet er ook wel in geloven anders heeft het geen zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .