Ga naar inhoud

Bugs operatie middenoorontsteking WP


Bunny06

Aanbevolen berichten

Hihi ja he..ik zit ook al de hele dag telkens weer achter mijn pc te kruipen om even te kijken hoe het met Bugs is. Ik denk niet dat het vandaag gaat gebeuren. Veel te druk met Bugs. Logisch ook. Denk maar dat ik ga afsluiten en maar vast een einde aan mijn dag ga breien. Morgen vroeg op. Hopelijk gaat t allemaal goed met Bugs en ligt hij lekker bij te komen in zijn eigen stekkie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jazeker ga ik vanavond nog een berichtje plaatsen :D

Ben hem met de auto gaan ophalen omdat ik echt niet zo'n eind met hem in de bus en trein wil gaan zitten.

Om half 5 was ik van huis gegaan en hoopte dat ik dus gewoon mooi op tijd, tegen 6 uur, daar bij het kliniek aan zou komen..

Nou, echt niet dus..

Weet niet meer precies waar het was, want ik zat alleen op de km op de verrekte tomtom te kijken, maar ik moest nog iets van 24 km tot aan Utrecht en daarna moest ik nog naar het kliniek rijden maar ik kwam dus in de file..

In het begin vond ik nog niet eens zo erg. Ik dacht dat het niet zo lang zou duren maar ik heb dus lekker 3 kwartier in de file gestaan..

Maar goed.. Ik stressen en bellen dat ik onderweg was maar dat ik wat later kwam.. En het was rond 5 a 10 over 7 dat ik in Utrecht was en ik moest het praktijk nog zien te vinden en als het mijn tomtom was, had ik hem allang uit het raam gegooid..

Dat ding spoort niet..

Ik sta te wachten op zo'n rare weg met stoplichten waar je over moet steken en dan om een grote rotonde heen moet.. Zegt dat ding dat ik over 30m rechts moet.. Dus ik dacht dat ik eerst moest oversteken.. Maar nee hoor, ik moest direct al rechts..

Maar goed.. Daarna heb ik weer verkeerde afslagen genomen en heel Utrecht nu wel van binnen en buiten bewonderd denk ik..

Rond 20 over 7 (spreekuur was van half 7 tot half 8) kwam ik er half rennend aan zetten maar was gelukkig op tijd.. :P

Ik moest toen nog even wachten op Evert-Jan omdat hij nog andere klanten moest helpen maar ondertussen mocht ik wel even bij Bugsje kijken..

En ook dit keer was niet te merken dat er iets met hem gebeurt is..

Hij zat daar gewoon wat rond te kijken en te eten en te keutelen..

En de assistente was ook erg aardig daar..

Toen kwam Evert-Jan..

Hij had even wat foto'tjes uitgeprint en hij zei dat hij dus erg veel ervaring heeft met dat soort operaties maar dit was de eerste keer dat het hem niet lukte op de normale manier :P, heeft Bugs weer :P

De plek waar hij normaal zou snijden kon niet omdat er dus dat bot was..

Zijn oor zelf is dus dicht en de enige opening is dus het middenoor..

Hij heeft de huid vast gehecht zodat het niet (of de kans kleiner is) dat het dicht gaat groeien.

Ik moet 2x daags spoelen met 5ml spuitjes en dan tot het pus weg is..

Er is een kans dat het gat open blijft en nooit meer dicht groeit of wel weer dicht groeit en dan moet hij weer open gesneden worden.

Het kan ook zijn dat hij zijn hele leven antibiotica moet krijgen.. (duplo).. Maar dat hoop ik niet..

Hoop dat het met 1 keer goed behandelen gewoon klaar is met alle medicaties :)

Evert-Jan was nog wel even bang dat hij misschien wat kraakbeen had aangetast omdat Bugs oor hing en hij wist niet meer zeker of dat al zo was :P Maar ik stelde hem even gerust dat hij dat altijd al heeft gehad, voor zover ik weet..

Hij deed nog even voor hoe ik moest spoelen en heb een tas vol met dingen gekregen om hem mee te behandelen.

Doos met spuit en naald (in 1).

3 potjes om zijn darmen te stimuleren maar in principe hoeft dat dus niet als hij gewoon goed eet en keutelt. En dat doet hij..

Hij zei dat hij al lekker witlof had gegeten, klein beetje hooi en weinig ss maar hij heeft met vlagen echt zin in ss..

Hij eet liever hooi en groenten...

Ook had hij nog gras gekregen wat hij lekker vond..

Nu eet hij ook weer witlof en onderweg nog hooi.

Heb nog metacam gekregen.. Elke dag 2x 0,25ml.

Duplociline voor om de dag 0,2ml.

Speciale spuit om mee te spoelen..

Spoelvloeistof van 500ml NaCL + 5ml 2,5% Baytril, wat ik ook nog had.

Dat was het wel zo'n beetje..

Heb de snugglesafe voor de zekerheid onder zijn kussen gelegd, ook al heeft hij de juiste temp..

Ook een kruik met warm water onder het fleece deken waar hij ook vaak zit.

Ben dus net thuis, sinds een half uurtje.. En ben wel beetje moe :P

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oke. Dus het is eigenlijk de bedoeling dat de opening die nu gemaakt is open blijft zodat de pus er uitkan. Maar zal hij dan nooit 'pusvrij' kunnen zijn dat het weer dicht kan of dat er niks meer uit komt?

Wat is ongeveer de verwachting hoe lang het spoelen gaat duren, aangezien de arts daar er veel ervaring mee heeft zal hij wel weten toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop ik ook..

Hij ligt nu lekker tegen de kruik aan.. Ow.. Voor zo'n 5min.. Nu eet hij weer witlof.. Gekke kerel..

Bunny is ook weer blij dat hij terug is, not..

Maar Bugs trekt zich ook niets van hun aan..

Bugs heeft nu al 2 bladeren witlof op en wat hooi.. En er liggen al zo'n 30 keutels.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed! En WOW dat Bugs zelfs EET tijdens vervoer. Dat deed die van mij niet hoor. Kon lekkerste dingetjes onder haar neus duwen maar in de reismand zitten was te spannend, want zelfs als ze niet ziek was, at ze niks.

Dus dat klinkt wel goed.

Hangt het oor over het nieuwe gat heen? In principe is het gewoon een open verbinding naar het middenoor, net als wanneer er een buisje zou zitten in de gewone gehoorgang. Dus het is denk ik beter als het niet dicht groeit, want dan is de kans dat het weer gaat ontsteken ook kleiner lijkt mij.

Hoop dat je vannacht eindelijk lekker ontspannen kunt slapen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat klinkt inderdaad allemaal goed. Fijn dat het goed gelukt is en hopelijk hoeft hij inderdaad niet zijn hele leven die AB te nemen en gaat dat spoelen ook snel dat je ermee kan stoppen. Ik probeer een beetje me voor te stellen hoe dat gat er dan uit zou moeten zien.. gewoon een gaatje onder het oor? Of moet hij de rest van zijn leven met een open gat in zijn lijfje rondlopen? In elk geval eet hij goed en keutelt hij goed. Zoals ik het lees lijkt hij wel al behoorlijk levendig dus dat is al heel wat! Hopelijk gaat t vandaag nog veel beter met hem en is die gauw weer een vrolijk zorgvrij nijntje! Ik moet zo naar me werk dus ik hoop dat ik vanavond nog wat goede nieuws kan meepikken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik vanavond gewoon op tijd naar bed ga.. Ben erg moe..

Spoelen ging goed.. Het is inderdaad gewoon een gaatje van ongeveer een halve cm..

Bij de da bleef hij gewoon zitten tijdens het spoelen maar bij mij wil hij er echt niks van weten..

En dan is de handdoek wel makkelijk in dit geval..

Dat duplo spuiten gaat erg moeilijk bij hem omdat hij weinig extra vel heeft en je moet aardig hard drukken voordat hij door de huid heen is.. Dat is best akelig..

Hij heeft zijn metacam alweer op..

Maar is het niet misschien handiger om voor het spoelen al metacam te geven?

Want ik doe nu alles tegelijk. Maar kan best begrijpen dat metacam eerst nog moet inwerken voordat het werkt..

Hoe doen jullie, met die ervaring, dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem de metacam geven en dan even een kwartiertje wachten en dan spoelen....misschien is het dan minder gevoelig?

En dat je moe bent vindt ik niet zo heel gek hoor!Als ik het zo lees heb je een wereldreis gemaakt!

De tomtom van mij raaktte daar ook de weg kwijt omdat ze in het verleden de snelweg hebben verplaatst.....Ik zag op een gegeven moment afrit Veemarkt en volgens mijn tomtom moest ik de volgende hebben naar de A.....nogwat maar eenmaal voorbij de afrit bleek dat ik die wel moest hebben!Daarna wist mijn tomtom het helemaal niet meer en zocht allerlei omleidingen die niet klopte en verdwaalde ik alsnog en goed ook!

Later nam ik gewoon de afrit veemarkt en dan kom je nml wel op de A....

Dan is het een kwestie van de goede baan aanhouden.

Misschien dat je er wat aan hebt...

Verder hoop ik dat Bugs het gewoon goed blijft doen en voor zover hij kan beter gaat worden,zal wel weer even tijd nodig hebben maar het klinkt allemaal positief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou rust lekker uit. Je hebt alweer genoeg gestrest en zorgen gemaakt en gevochten om het beste voor Bugs te doen. Nu moet je ook even aan je zelf denken als je daar je momenten voor kunt vinden. Die nazorg gaat natuurlijk ook alweer aardig veel van je vergen. Lekker chillen je hebt het verdient! En geef een dikke knuffel aan Bugsje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha.. heb de hele dag gewerkt met koppijn.. En heb nog steeds koppijn..

Ik ga zo Bugs spoelen, heb metacam al gegeven..

Daarna even douchen en vroeg in bedje..

Heb 100st naaldjes met een kropnaald gratis gekregen van een bedrijf (Mecan) :).. Die heeft mij ook al eerder gesponsord :)

Nu had hij de envelop opgestuurd naar Bugs en dan mijn achternaam :P

En ik zal Bugsje heel veel knuffels geven..

Ze waren trouwens erg enthousiast over mijn nieuwe transportbox.. 1tje zei: er zit nog net geen lift in :P

Die wil hem waarschijnlijk ook voor haar kat kopen.

En ze waren ook erg tevreden met Bugs zelf.. Lekker rustig, liet zich daar ook gewoon aaien.. Geen stresskipje :P.

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoofdpijn is over..

Maar het spoelen ging net niet helemaal lekker..

Nou ja,.. Het spoelen ging goed.. Maar Bugs deed een beetje raar :s

Hij is nu wel weer normaal maar toen ik aan het spoelen was, begon hij ineens te draaien met zijn oog (hij heeft er maar 1 dus kan geen meervoud gebruiken).

Hij was even heel rustig en dat draaien bleef denk ik een halve minuut tot minuut ofzo doorgaan..

Heb hem maar even geknuffeld en zijn oog dicht gehouden..

Weet niet wat ik hiervan moet denken.. Toen 1 van onze honden dat deed, had hij een beroerte gehad..

En ik had Bugs in een handdoek dus ik kon niet veel zien van zijn houding, of die ook veranderde..

Hij zit nu weer te eten en doet gewoon weer zijn ding..

Merk wel dat als er een stukje pus los komt, dat hij dan wat tegengas geeft..

Er komt nog steeds dikke stukjes pus uit namelijk.. En met een gaasje haal ik het dan weg want vaak blijft het ook achter de draadjes van de hechtingen vast zitten.. Maar die zullen wel over een paar dagen weg zijn..

Hoor ook soms een geluidje uit dat gat, als hij rent of zijn hoofd schud ofzo.. Heb dat 3 keer gehoord maar dat zal er wel bijhoren aangezien het gat nat is na het spoelen..

Ik zal sowieso vandaag even bellen over hoe het met Bugs gaat en dan gelijk vragen of dat vaker gebeurd dat ze met hun ogen gaan draaien..

Want dat klinkt niet best eerlijk gezegd.. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even heel het verhaal gelezen (was net een week weg)

Ik ben ontzettend blij dat de operatie goed verlopen is! Hopelijk herstelt hij nu goed verder en kom je geen rare dingen meer tegen.

Succes en nog veel beterschap voor je mannetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zei de DA van het ogen draaien? Misschien kietelt het gewoon? als ik mijn nijnen in de oorschelp wrijf krijgen ze een onbedwingbare reactie om te gaan krabbelen ook al kan dat dan niet, dus an gaat de kop schee en de ogen een beetje dicht en de poot begint te schudden. Heel grappig om te zien, maar wel beetje zielig, dus ik probeer het niet te vaak te doen, maar soms zie je iets waarvan je twijelt of het mijt of zo kan zijn (zoals de verf van de tatoeëerder in Lizzie's oren), dus dan moet je er toch even aankomen. Zou het zoiets kunnen zijn? Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je bang bent dat je ergens tegen de oogzenuw aandrukt of zo, dus ik zou het ook even navragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je W&W..

Hij ging draaien met zijn oog omdat ik waarschijnlijk wat te hard aan het spoelen was?..

Omdat zijn evenwichtsorgaan daar in de buurt ligt, kan het dat hij dit vaker kan krijgen..

Hij wist in ieder geval wel gelijk te vertellen waar het aan lag dus het kwam wel vaker voor.

Mij had hij ook niet verteld dat ik heeeel zachtjes moest spuiten.. Soms blijft er een stuk vast zitten en dan ga je ietsjes harder spuiten om dat stukje eruit te krijgen.. Maar ik moet het nu dus heel langzaam opbouwen.

Ik hoop maar dat er met zachtjes spoelen, al het pus er wel uit komt..

Heb ook vanavond gebeld met knaagdieropvangcentrum..

Gewoon even vragen of ze het in de gaten willen houden als er een geschikt konijntje voor Bugs binnen komt..

Had al eerder met hun gebeld maar ze raadde het af om er een andere konijn bij te zetten ivm mogelijk E.C.

Zo te horen was 2 week panacur kuur niet lang genoeg.. Maar het was ook voor het stress en eventueel ontwormen..

Ik ga er vanuit dat dit middenoorontsteking van trauma komt.. Omdat alles aan de linkerkant zit, is hij gewoon een keer gevallen of heeft iemand hem laten vallen.

Evert-Jan zei wel dat ik hem in de gaten moest houden, wel ivm E.C., omdat hij nu zwakker (niet te merken) en zijn weerstand waarschijnlijk lager is.. Maar ik heb panacur op voorraad dus ik kan het direct geven als ik hem raar zie bewegen.

Maar elk konijn heeft E.C. of krijgt het van een ander konijn dus niemand kan garanderen dat een konijn E.C. heeft dat al aan de gang is toch?

Anders kun je nooit 2 konijnen bij elkaar zetten..?

Ze zou in ieder geval morgen even rond kijken naar wat ze nu heeft zitten en of er iets bij zit voor Bugs.

Want ik heb uitgelegd dat hij al een paar jaar oud is, waarschijnlijk al die tijd al alleen gezeten en sinds een half jaar alleen maar trammelant en nu zit er toch wel vooruitgang in op herstel en heb ook met WP overlegt of het verstandig zou zijn en de assistente zei dat ik alleen moest oppassen dat het andere konijn niet de wond kapot gaat likken. Maar die kant is klein aangezien het andere konijn eerst Bugs oor moet optillen om bij die wond te komen.

En ik heb ook gezegd dat ook een gezond konijn ineens weg kan vallen door een hartaanval of iets anders..

En ik vind gewoon dat hij het nu wel verdiend om een vriendinnetje te hebben die hij kan wassen e.d. Dat hij eindelijk een maatje heeft..

Ik ga Bugsje even spoelen..

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .