Ga naar inhoud

Ja ja Boefje wordt morgen gecastreert..


Boefje

Aanbevolen berichten

nee helemaal niet.. eigenlijk. Boefje probeert meer te rijden op Bailey.. vooral sinds afgelopen december.. toen ging het weer over..en de afgelopen weken was het echt non stop. Daarom kregen ze zoveel ruzie. Bailey wilde gewoon met rust gelaten worden. Gekke Boef ook..ik was voor het eerst de hele middag weg voor werk.. en de hele middag heeft ze dus niet in dr kooi gekeuteld..moment dat ze weer in de ren gelaten wordt ligt die ren helemaal vol. Waarom houdt ze dat op??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk een combinatie.. normaal doet ze t wel in de kooi..alleen had ze dubbel zoveel ruimte en was ze samen met Bailey..nu zit ze maar alleen in het onderste gedeelte zonder Bailey.. Ze lag in dr wctje toen ik weg ging en toen ik terug kwam lag ze er nog steeds.. uiteraard wel gegeten enz ondertussen..maar dat geeft al aan dat ze niet relaxed is in die kooi.. het is in elk geval totaal anders dan toen ze gisterochtend op dr rugje rolde met dr pootjes in de lucht..haha.. dat was in de ren uiteraard. Maar het is nu eenmaal niet anders.. ik ben toch maar gestopt met de medicijntjes.. ik moest gisteren al heel vroeg haar medicijntjes geven en kon pas savonds na 7 uur weer opnieuw geven..toen ik thuis kwam was ze nog zo levendig en ging gelijk eten enz.. ik dacht ik wacht nog even tot 10 uur..Rond die tijd wilde ik de spuitjes klaarleggen en ze was nog steeds vrolijk en levendig.. ze poepte nog steeds.. nah..ik had zoiets van...ik zie het in de ochtend wel aan. Vanochtend de spuitjes klaargelegd en toch twijfelen.. ze huppelde nog steeds vrolijk.. rammelde alweer aan hekjes..en ze viel gelijk aan op het eten.. ik heb het niet gegeven..ik ben gestopt ermee.. pijnstilling heeft ze niet meer nodig..en zolang ze nog poept laat ik het lekker gaan.. het moet nu maar even zelf op gang komen.. en ik hou er rekening mee dat de keutels dan misschien wat minder mooi zullen zijn en minder veel..maar gewoon opletten. Ik wil dr die stres niet meer aandoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het gaat goed met die Boef hoor. Geen medicijntjes meer nodig..ze poept zelfs weer in dr hokje..ik heb vanochtend voor het eerst weer lekker uitgeslapen:p. Vrije dag vandaag..hihi Ze is weer de lekkere kattekop als dat ze was. Best jammer want ze ziet er zo wollig uit en ik wil dr gewoon lekker aaien en knuffelen..maar dat mag natuurlijk weer niet van haar. Stel je voor als ik met mijn handen waar mijn geur aan zit aan dr kom..NOU! Zo van he! wat doe je nou! ik heb me net gewassen hoor! haha. Nu sta ik alleen te poppelen tot ik ze kan koppelen.. erg frustrerend dat apart gedoe aldoor.. en uiteraard die hekjes die aldoor gesloopt worden door die beesten. De keutels zien er nog steeds mooi uit trouwens..had ik niet verwacht..ben weer helemaal blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boef en Bailey zitten weer bijelkaar.. het was nog geen twee weken later..maar de wond was goed geheeld..en ik hoefde geen hechtingen eruit te laten halen..want de opperhuid was gelijmd.. en ze mistten elkaar wel heel erg. Ik zag ze gewoon vervelen en elkaar door de tralies willen likken. Boefje was al aardig actief en rende alweer als een dolle mina door haar eigen gedeelte van de ren..en sloopte alweer van alles en nog wat..en ik merkte aan Bailey dat hij ook stouter werd dan normaal.. ik verwachtte ook geen heftige gevechten ofzo..dus ik deed ze op neutraal terrein samen. Bleef er bij staan voor het geval dat. In het begin was het een beetje eng voor ze maar na een paar keer dat Bailey achter Boef aan rende was het al klaar. Geen enkel keer op elkaar gereden. Ze aten samen..ze likten elkaars kopjes en lagen bijelkaar.. klaar is kees.. Toen verhuisde ik de ren naar de kooi met de kooi open.. en kort daarna zaten ze samen in de kooi.. een enkele keer nog heeeeeeel eventjes dat ze achter elkaar aan renden..en nu de volgende dag zitten ze lekker bijelkaar in de ren en is t rustig.. zelfs nog rustiger dan voordat ze gecastreerd was want toen konden ze al bijna niet meer bijelkaar. Voelt prettig en fijn dat ze weer lekker saampies zijn en ik merk aan hun dat ze dat ook fijn vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat ze zo soepel weer samen konden.

Die van mij zit sinds gisteren weer samen met haar vriend en vriendin. Bij mij ging het ook heel soepel. Niet gereden, gejaagd of wat dan ook. Gewoon meteen met zijn drieen eten en het nieuwe terrein verkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gelukkig wel. Ik wist niet helemaal wat ik moest verwachten, maar ik kon me niet voorstellen dat t zo heftig zou gaan als bij de eerste koppeling.. en gelukkig was dat ook niet zo. Ze kenden elkaar natuurlijk al en zagen elkaar door de tralies.. De geur was ook nooit uit de kooi van hun beiden..dus helemaal goed. Ik merk wel dat Boef niet meer zo verliefd reageert als eerst..die wilde met de eerste koppeling kosten wat kost bij Bailey knuffelen.. ze propte zichzelf toen tussen de muur en Bailey in om gewoon maar tegen hem aan te kunnen liggen. Denk dat dat komt omdat dr hormoontjes 'gevlogen' zijn. Maar ze zijn nog steeds wel lief tegen elkaar hoor. En misschien moeten ze gewoon nog een beetje aan elkaar wennen weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dan! Twee weken verder en ze is nu niet meer zo druk en wild naar Bailey toe..en ik heb het idee dat ze zich ook beter laat aaien..maar hekjes zijn nog steeds niet veilig voor dr..ze ropt eraan tot t van ellende uit elkaar valt of totdat 'mama' weer boos eraan komt stampen en dr probeert weg te krijgen bij die hekjes voordat de boze onderbuurvrouwheks van beneden naar boven komt om te mopperen dat dr lamp weer bijna naar beneden komt. Maar dan gaat ze toch een portie knorren en mopperen! Ja Boefje dan he... en gisteren was ze zo uitbundig Bailey aan het poetsen en wassen dat ze spontaan een wipje ging maken op Bailey. Ik wist niet wat ik zag..ik dacht oh nee he.. ze doet t weer!! Gelukkig heeft ze het nog maar 1x gedaan. Ik hoop dat het zo blijft want ehm.. wil een rustigere Boef!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha.. kun je dat gedrag eens filmen? Dat Boefje de boel aan het slopen is? :P

Moet een beetje aan gozilla denken maar zo erg is ze vast niet :P

Hier rijd Bunny ook nog dagelijks op Witje en dat gaat ook niet weg, misschien als ze nog een paar jaar ouder is..

Ben echt blij voor je dat de koppeling goed is gegaan en dat ze gewoon gezellig samen zitten zonder problemen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muahaha Boefje is nog erger dan Godzilla..haha toen ze aan het puberen was en veel last van dr hormonen..waaah.. me hele bank kapot.. ik zit nu op een bank waar ik bepaalde kussens niet meer kan omdraaien omdat er overal hapjes uit zijn genomen..hele plinten weggevreten..ohjah en we hadden een tijd lang storing tv omdat ze de tv kabel kapot had gemaakt...terwijl die netjes in een kabelgootje weg gestopt was. Nu weet ik waar die spastische binkies vandaan komen..stroomschokjes haha.. nee hoor dat valt wel mee...maarre..we hebben dr hele kooi Boefproof moeten maken door overal metalen strips op de randen te schroeven zodat ze de plastic van de kooi niet meer opvreet. En die deurtjes die ze in de ren maken die zogenaamd met haakjes konijnproof zijn die maakt ze gewoon open. En dan denk je toeval..neeeeeeeee hoor..geen toeval want de 2e, 3e en 4e keer maakt ze hem net zo makkelijk open tot je dr betrapt dat ze lekker buiten dr ren aan het rondscharrelen is. Je weet wel..je draait je om en ziet ineens Boef door de gang hobbelen op onderzoek uit. Maar nu kan dat niet meer want ik heb nu overal aan gedacht..alleen ze ropt dat hele hekwerk gewoon omhoog en laat t dan weer naar beneden vallen met een dreun op de grond..en dan meerdere malen achter elkaar.. te erg voor woorden..haha. Stouterd..maarja had ik dr maar geen Boefje moeten noemen he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi ja tis echt een dikke stouterd..of als ik aan de telefoon zit wil ze aandacht..bijt ze gewoon in mijn voet..zo'n klein velletje.. en als ik dr weg wil halen bij dat hekje gaat ze met dr pootjes zogenaamd 'krabbelen' haha maar je voelt alleen twee kussentjes op je handen.. en knorren enzo.. lijkt ook wel alsof ze ineens weer langzaam de oude boef wordt..hopelijk niet zeg..t mag toch wel iets rustiger hoor! Ik wil dr op zijn minst gewoon kunnen knuffelen en aaien af en toe in de ren. Maar de 6 weken zijn nog niet om..het kan nog veranderen. Mijn kleine miepje..hihi. Het blijft ook en scheet he..ookal is ze een kattekop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat Boefje na 6 week ineens aaibaar is. Het heeft echt weer tijd nodig om die vertrouwen terug te winnen.

De vorige keer dat je iets bij haar deed, werd ze geopereerd.. Ze moet nu erachter komen dat het niet meer gebeurt en dat ze niks meer te vrezen heeft :)

Dus het kan best langer duren dan 6 week, en daarom zou ik me niet aan die 6 week gaan vast houden.

Het komt als het komt en als je het forceert dan gaat het alleen maar langer duren.

Kun je niet iets van rubber ofzo onder de 'hoeken' van de ren monteren zodat het niet op de grond knalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat rubber zal ze gauw genoeg ontdekken..en dat vind ze vast wel lekker om aan te knabbelen.. ja ik zou een dekentje tot onder de tralies door kunnen trekken... dat scheelt weer in tijd..dan is ze eerst een uur bezig om dat dekentje eronder weg te graven..en daarna gaat ze weer bezig.. het sneue is eigenlijk dat ze de eerste week na de castratie juist rustiger werd en veel knuffeliger..en nu lijkt ze wel weer helemaal de oude te worden.. Bailey rent ook weer achter Boef aan met zn staart omhoog.. niet meer zo vaak als eerst maar wel steeds vaker sinds de castratie..ik hoop echt dat ik niet dat t weer helemaal terug bij af is.. dan weet ik t echt niet meer.. dan vraag ik me af of ze dan wel zo goed bijelkaar passen en niet beter voor elk een ander vriendje kan zoeken.. ik ga er niet vanuit dat t weer zo erg wordt..stom genoeg ging het zo lang goed en ineens na bijna een jaar doen ze zo raar.. puberteit kan het niet meer zijn.. zou ze dan echt gewoon zo'n 'vals kreng' zijn? Ze knuffelen wel veel met elkaar nog.. ik krijg soms geen hoogte van die twee..nu zitten ze elkaar weer af te lebberen..en een minuut later kan t zo maar weer omgedraaid zijn. Misschien start ik binnenkort wel weer een topic in gedrag.. tis wel jammer.. doe ik dan iets verkeerds? Boef vreet zoveel aandacht van je.. als je aan de telefoon zit, zelfs als ik me outfit voor de dag aan het passen ben.. aan die tralies zitten trekken en doen..maar als ik dr aandacht wil geven en in dr ren ga zitten dan mag ik dr niet eens aanraken..en soms duwt ze me weg met dr snoet of bijt ze in mijn voet alsof ze niet wil dat ik daar zit.. en een ander moment klimt ze op mijn schoot.. zonder dat ik dr mag aanraken uiteraard. Gek beestje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien, ik noem maar wat, wil ze geen aandacht van jou door zoveel kabaal en troep te maken. Vaak knagen, tenminste die van mij, ze aan het tralie's als ze iets willen. Witje doet het vooral als hij even los heeft gelopen en daarna weer in zijn ren zit, dan knaagt hij dus omdat hij weer los wil lopen. Hij knaagt ook als er iets in de weg zit en dat heeft hij 1 keer met mijn hand geprobeerd. Dan doet hij hetzelfde als wat ze normaal met een wc rolletje doen, met mijn hand. Mijn hand zit dan voor hem in de weg en het enige wat hij kan doen is het vast pakken met zijn tanden (dat zijn eigenlijk een soort handen voor een konijn) om het vervolgens aan de kant te gooien. Of ze knagen hier als ik voor hun te laat ben met eten geven.

Bij Bunny moet ik erg oppassen. Die lijkt ook nieuwsgierig en dat is ze ook wel, maar alleen als ik me stil hou. Als ik in het hok zit dan rent ze eerst weg, dan komt ze snuffelen maar als ik naar haar toe ga, dan rent ze weg. Daarom vraag ik ook niks meer van haar. Als ze komt snuffelen is dat leuk maar ik negeer haar dus. Dan voelt ze zich het meest op haar gemak, zodat ze denkt dat ik dus niet voor haar in het hok zit.

Witje kan ik gewoon aaien.

En met het voeren komen ze beiden aan geracet en Bunny heeft dan een agressieve houding van 'als je met je hand in mijn hok komt dan bijt ik je'. Maar dit gedrag word vooral versterkt doordat Witje ook opgewonden rond gaat rennen en ook achter Bunny dan aan gaat. Als ik dan voer dan zeg ik 'rustig' (weet niet of dat helpt) en dan vul ik langzaam de eetbakjes. Als ze wel mocht gaan grommen of krabben dan hou ik mijn hand gewoon daar, anders beloon je haar gedrag als je hierop reageert door je hand weg te trekken. Dan denk zij 'Yes, ze luistert naar mij' en als je je hand gewoon stil houd, begrijpt zij op den duur ook wel dat het geen zin heeft om te krabben.

Konijnen zijn wat dat betreft net honden/kinderen.. Vaak interpreteren ze dingen anders dan zoals wij het bedoelen. Ook bij konijnen is consequent zijn belangrijk.

Ik zou Boefje dus gewoon helemaal gaan negeren. Alleen Bailey aandacht geven en dan komt ze vanzelf naar je toe maar dit kan dus een tijdje gaan duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi nou ik heb haar al zo lang 'genegeerd'. Ik kon dr nooit aaien dus ik knuffelde Bailey altijd alleen maar want die had er wel veel behoefte aan. Als ik soms even ophield met aaien dan stootte die me al aan zo van hier ben ik! Soms ging die gewoon lekker voor me zitten als ik met de borstel in mijn handen zit. Boef komt af en toe nieuwsgierig kijken en dan gaat ze weer weg.. soms als ik wat voorover gebogen zit klimt ze zelfs op mijn rug.. ze is gewoon te speels en te nieuwsgierig. Ze wil veel onderzoeken en spelen. Ze mocht vorig jaar zomer nog door het huis rondlopen en op de bank spelen.. maar toen ze te erg werd is dat opgehouden. Soms als ik Bailey aan het borstelen ben en ze komt eraan zeg ik: wil jij ook geborsteld worden? Dan ga ik af en toe even borstelen en soms blijft ze heel even staan..en dan kijkt ze stiekem uit haar ooghoekje en doet net of ze knabbelt aan het kleedje en dan springt ze snel weer weg met een binkie. Andere momenten dan nesteld ze helemaal en mag ik dr helemaal kroelen. Maar die momenten komen niet vaak voor helaas. Ze is niet schuw en absoluut niet bang voor mij hoor.. tis gewoon een stoutie. Ik wacht gewoon geduldig af. Wie weet veranderd het nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha.. slimme beestjes zijn het ook he :P

Bunny rent ook niet gelijk weg. Ze komt er eerst schooiend aan rennen en gaat op haar achterpoten staan om te kijken of ik iets bij me heb.. Zo niet, dan peert ze hem.

Maar haar aanraken mag absoluut niet. Als ik 'onderweg' ben met mijn hand, schiet ze weg.. Maar hopelijk komt dit nog goed...

Dus ik vind het al heel wat dat jij Boefje wel kan aaien en kroelen op sommige momenten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .