Ga naar inhoud

Feline - Kale plekken op oortjes


Dollie

Aanbevolen berichten

Feline had al een hele tijd een klein kaal plekje op haar oor, tot een week of drie, vier geleden, toen was het bijna weg. Vorige week begon het echter weer en nu heeft ze op beide oren een grote kale plek. Ze is niet echt meer aan het verharen ofzo.

da026812.jpg

89369984.jpg

De huid is wat schilverig maar lijkt verder niet geirriteerd.

Fred heeft al tijden één kaal plekje op zijn rug, ik ontdekte dat ongeveer tegelijkertijd met het plekje op Feline's oor een tijdje geleden, maar of dat wat met elkaar te maken heeft..

Wat zou dit kunnen zijn? Bij zoiets als mijt zou je toch verwachten dat je wel meer plekjes zou zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, Fred wast Feline nooit. Alleen vlak na haar castratie was hij opeens wel heel lief in die zin, maar verder heb ik het nog nooit gezien terwijl ik wel veel bij ze ben. Ik denk niet dat hij haar stiekem zó veel likt dat ze er kaal van wordt terwijl ik hem verder nooit zie likken. Dus ik denk niet dat dat het kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'schimmellamp' (blacklight) is maar voor 50% betrouwbaar dus als je zeker wil weten dat het geen schimmel is, moet je het op kweek zetten.

@Dollie, Zou Surolan niet werken?

Werkt ook tegen schimmel/mijt maar ook als het gewoon geirriteert is.. Ben er net vandaag mee begonnen dus veel weet ik er ook niet van..

Of schuurt ze ergens bij langs? (door een opening heen ofzo?)

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dollie, Zou Surolan niet werken?

Werkt ook tegen schimmel/mijt maar ook als het gewoon geirriteert is.. Ben er net vandaag mee begonnen dus veel weet ik er ook niet van..

Of schuurt ze ergens bij langs? (door een opening heen ofzo?)

Geen idee of Surolan zou werken, maar ik denk dat ik beter eerst maar langs de dierenarts ga voor ik met vanalles ga smeren? Zal het wel onthouden.

Denk niet dat ze ergens langs schuurt, zeker niet met beide oren. Al kan ze soms wat onhandig zijn.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen *Pumbaa* & zazou vachtmijt hadden heb ik ze geholpen met Advocate.

Ze hebben dit 2 keer gehad (vooral *Pumbaa* hardnekkig) en Advocate heeft ze er beide keren helemaal vanaf geholpen.

Met Advocate of Stronghold Kitten kun je weinig schade mee aanrichten in principe.

Maar als je liever even naar een DA gaat, heel veel succes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel Stronghold Kitten, al heb ik geen idee of dat nog houdbaar is. Toen we Billy net hadden heeft Indy vlooien gehad (van Billy dus) en er zaten meerdere pipetjes in zo'n verpakking. Maar ik ga niet rommelen met chemische troep als Stronghold, als het niet nodig is. Niet schadelijk is wat anders dan gezond. Bovendien werkt Stronghold niet tegen schimmels oid, lijkt me.

En dan kan ik ze gelijk laten enten, dat moet ook nog. Zouden we begin mei doen, maar Feline is eind april gecastreerd. Zit nu wel genoeg tijd tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .