Ga naar inhoud

Feline - Kale plekken op oortjes


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee hahah ik ben op 29 februari (schrikkeldag) lid geworden, vandaar :P ben ruim twee jaar lid.

Ik heb zelf nergens last van nee, alleen van die vervloekte gedroogde kruiden krijg ik enorme jeuk, daar maak ik zelf een mix van. Maar dat heb ik wel voor mijn schatjes over -.-' en heeft niks met kale plekken te maken. Of Feline moet ook allergisch zijn voor gedroogde kruiden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol.. is dus off-topic.. schrikkeljaar is om de 4 jaar... dus 1992, 1996, 2000*, 2004, 2008

*Er is een uitzondering bij de 100-tallen en 1000-tallen.. 1900 was geen schrikkeljaar, maar 2000 wel, 2100 zal dat niet zijn en 3000 weer wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/37228-iemand-idee-toby-heeft.html

Dit lijkt wel hetzelfde, maar in tegenstelling tot Toby heb ik Feline nog helemaal niet zien krabben..

Ik ben ook nieuwsgierig wat jouw DA denkt dat dit is.

Op de foto lijkt het inderdaad erg op wat Toby heeft.

Mijn DA zei ook dat je bij vachtmijt meestal meerdere kale plekken zou moeten zien en bij Toby is het ook enkel op zijn oortjes...

Nu gaat het stilletjes aan beter, op de plaats van die kale plekjes zie je nu zo'n zwarte schijn van nieuwe donshaartjes.

Eind mei krijgt hij een 2de dosis Stronghold, dan zouden eventuele eitjes uitgekomen zijn en moeten we dit dus herhalen.

Succes !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou eventueel wel mijt kunnen zijn, maar dat denkt de DA niet, eerder schimmel. Ze gaan morgen even kijken. Hij kon de haren er ook heel makkelijk uitrekken. (Dat moest om ze te onderzoeken hè..)

Ze had ook een teek op haar oor, zag opeens een zwart puntje zitten. Hij was nog heel klein en zat net op de overgang van haar naar kaal.. BRrr..

Moet morgen even bellen van hoe of wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze hebben mijn Bugs ook kaal geplukt om wat monsters te hebben voor microscopisch onderzoek en toen het geen mijt bleek te zijn, is het op kweek gezet..

Is het geen reactie op de teek?

Ik hou ook niet van teken en ik heb hier ook alweer een teek op 1 van onze honden gezien.. Ielh.. Van die platte oranje!.. Normaal zijn het Grijze doperwten en nu oranje.. bleh..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb ik nog maar niet laten enten, omdat een schimmel vaak veroorzaakt wordt door een lagere weerstand (dat verklaart ook waarom het sinds de castratie begonnen is, dat plekje dat er eerst zat was waarschijnlijk stom toeval) en 't zal allemaal wel mee vallen maar dan wacht ik liever nog een maandje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb ik nog maar niet laten enten, omdat een schimmel vaak veroorzaakt wordt door een lagere weerstand (dat verklaart ook waarom het sinds de castratie begonnen is, dat plekje dat er eerst zat was waarschijnlijk stom toeval) en 't zal allemaal wel mee vallen maar dan wacht ik liever nog een maandje.

Als je konijn myx. of VHD krijgt ben je nog veel verder van huis.

Ik zou het niet uitstellen als ik jou was, aangezien we warmer weer gaan krijgen & daardoor ook meer muggen.

Vermindere weerstand of niet --> mijn KKDA adviseert: altijd inenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Was goedkoper geweest om haar gelijk te laten enten trouwens, want nu moesten ze een flesje aanbreken voor één konijn. We hebben dus de volle mep betaald, we hadden voor twee konijnen hetzelfde moeten betalen. Maar je spuit met zo'n enting toch iets 'ziekmakends' in en dat risico wil ik niet lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben niks kunnen vinden, geen mijt, geen schimmels. Ze adviseren om het even aan te kijken, waarschijnlijk heeft het toch wat met de castratie te maken. Ik hoop maar dat er gauw weer haar gaat groeien en dat het niet erger wordt, straks zit ik met een kaal konijn terwijl er geen oorzaak te vinden is.. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .