Ga naar inhoud

Witte smurrie in urine


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

Nou, dat is juist om erger te voorkomen.. Ik weet het niet precies meer, ik zal Suus haar topic even opzoeken zo, maar ik weet dat zij het gedaan heeft en dat het bij Indy eigenlijk ook 'gemoeten' had. Weer terug gaan naar SS heeft geen zin, volgens mij is het de bedoeling dat je alle calciumrijke dingen om het maar zo te zeggen, dus biks en ook bepaalde groenten compleet uit haar dieet schrapt. In SS zit dan ook nog veel te veel calcium, je moet gewoon echt voor een paar weken over op een calciumarm dieet.

Snap dat het niet erg handig zou zijn, maar een (riskante) operatie sta je vast ook niet om te springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien een domme redenatie hor, maar ze heeft nu enkel kristalletje.

Ik heb uitgerekend dat ze met de groente en ss minder dan haar maximale hoveelheid calcium binnenkrijgt. Dan zou de calcium in de urine toch moeten verminderen? Dat zand kan er toch uitspoelen et de urine als het niet erger gemaakt wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme redenatie hor, maar ze heeft nu enkel kristalletje.

Ik heb uitgerekend dat ze met de groente en ss minder dan haar maximale hoveelheid calcium binnenkrijgt. Dan zou de calcium in de urine toch moeten verminderen? Dat zand kan er toch uitspoelen et de urine als het niet erger gemaakt wordt?

klinkt wel logisch, mits ze ook genoeg vocht binnenkrijgt. En als het wegspoelen snel genoeg gaat. Als dat wegspoelen niet snel genoeg gaat, kan volgens mij het achterblijfsel uiteindelijk wel uitgroeien tot een blaassteen. Maar ik weet niet, in welk tempo dat zou gaan.

En het is natuurlijk ook afhankelijk van haar eigen lichaam. Het ene konijn vormt bij een bepaalde hoeveelheid calcium in het voer sneller blaaszand/gruis dan het andere konijn.

Misschien is jouw Fluffy er gevoeliger voor en ligt haar balans bij de hoeveelheden, die jij nu geeft. M.a.w. zou het voor haar misschien pas echt weggaan/afnemen, als ze tijdelijk geen biks eet en na verloop van tijd pas weer teruggaat op een (aangepaste) hoeveelheid biks/ss, waarvan haar nieren/blaas het calciumgehalte/overschot wel goed kunnen afvoeren.

Beterschap met je konijn en succes met het vinden van de goede balans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .