Ga naar inhoud

Castratie Gos


Quin

Aanbevolen berichten

Donderdag 6 mei is het dan zo ver, m'n meisje wordt gecastreerd...

Ik heb besloten om het toch bij m'n eigen vertrouwde DA te laten doen. De andere dierenarts had ik een mail gestuurd met vragen, daar werd niet op gereageerd. Ik had naar hen gebeld en kreeg een reactie van "Oja die mail, dat beantwoorden we van de week wel even".. Tot op de dag van vandaag niks van vernomen dus dat zegt wel weer genoeg lijkt me..

Ik heb m'n eigen DA nogmaals gebeld om te vragen hoe vaak hij voedsters castreerd.. Hij kon er niet echt een duidelijk antwoord op geven, de ene keer zijn het er 4 in de maand de andere maand geen bijvoorbeeld. Hij gaf wel heel duidelijk aan dat het voor hem niets nieuws is of dat het spannender is dan andere operaties. Dat gaf me wel weer een geruststellend gevoel.. Ook heb ik aangegeven dat ik toch het zekere voor het onzekere wil nemen en wel pijnstilling mee wil hebben, dat was geen enkel punt.

Ik vind het zelf wel onwijs spannend, ik mag haar donderdag om 12.30 uur brengen en aan het begin van de avond weer ophalen.

Ik ga Gos naar binnen halen in het halletje bij de achterdeur.. Dat halletje heeft een mooi oppervlak, niet te klein maar ook niet te ruim.. Ik heb Ebbe daar ook gehouden na zijn castratie.. Het is daar ook niet veel warmer dan buiten (omdat ik de verwarming daar altijd uit heb staan).. Ook heeft Gos dan toegang tot het toilet, wat ik daar mee bedoel is dat ze op een koude tegelvloer kan liggen als ze wil. Ik heb gelezen dat veel konijntjes na deze ingreep behoefte kunnen hebben aan kou op de wond? Uiteraard zorg ik ook voor een plekje waar het juist lekker warm voor haar is..

Nu vraag ik me nog wel even wat af.. Hoe pak ik het aan met Ebbe? Ik heb gelezen dat konijnen beter herstellen met hun maatje in de buurt.. En voor mij zou het ook prettiger zijn om ze niet meer opnieuw te moeten koppelen.. Maar moet ik nou Gos de eerste dag alleen laten en de tweede dag Ebbe erbij met een hekje/tralies ertussen? En hoelang laten jullie ze dan binnen, een week?

Alvast bedankt weer voor de reacties :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou ze vanaf het begin af aan bij elkaar laten met een hekje oid er tussen.. Heb ik met F&F ook gedaan en dat is allemaal prima gegaan. Bovendien helpt het vaak wel met het herstel, als hun vertrouwde maatje in de buurt is.

Veel succes alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen is het dan zover.. Aii, ik vind het echt spannend! Ik heb vanmiddag de ruimte binnen klaargemaakt en sinds een half uurtje zitten ze daar..

Het lijkt alsof Gos het aanvoelt.. Ebbe is aan het rond neuzen en lekker aan het spelen met de nieuwe speeltjes (leuke beloning voor ze dacht ik zo).. Maar Gos verstopt zich in de tunnel en als Ebbe iets te enthousiast is schrikt ze en gaat ze snel naar een ander hoekje om daar op een propje te zitten..

Het is zonde, het arme kind.. Maar het is allemaal voor het beste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

Het is zo stom, Gos is echt benauwd van me geworden.. Als ik de hal binnenkom sprint ze gelijk weg, terwijl Ebbe zoals gewoonlijk denkt: aaah leuk, bezoek! Ze wil zelfs haar groente niet eten, alleen de basilicum wilde er in.. Het lijkt echt alsof ze het weet, of ze kan gewoon heel slecht tegen veranderingen..

Het zal wat worden morgen om dr in het reiskooitje te krijgen.. :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je er wel goed aan doet dit morgen even duidelijk te vermelden als je haar wegbrengt, dat ze haar even extra goed nakijken. Niet dat achteraf blijkt dat het niet de verandering was maar net hƩƩl toevallig een verstopping ofzo.. (Zal vast wel niet, maar better safe than sorry!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad ik maakte me ook al zorgen.. Mevrouw houd van haar groente en dan ineens alles laten staan... Maar om 23.00 uur heb ik ze nog hun portie biks gegeven en daar at ze maar al te gretig van, gelukkig!

En om 03.00 uur vannacht moest ze me toch echt even laten weten dat de groentes op waren (de groentebak tegen te muur gooien en weet ik het wat).. Na een kwartier ging ik toch maar is kijken want een prettig geluid was het niet en jahoor de groentjes waren op! Ik heb haar toen nog even verwend met wat extra blaadjes witlof en dat vond ze ook maar al te lekker, fijn!

Vannochtend vloog ze ook weer aan op de biks dus eten doet ze gelukkig wel :)

..... Nog 4 uurtjes :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal! Ik heb d'r om half 1 toevertrouwd aan de dierenarts.. Hij heeft haar nog even onderzocht en ze was vrij rustig moet ik zeggen. Ik had aangegeven dat ze uit haar linkerachterpootje flink wat haren had getrokken, hij heeft er naar gekeken maar het was gelukkig niks ernstig. Ze is een geschikte kanidaat voor de operatie..

Nu is het een kwestie van afwachten.. Half 6 mag ik haar weer ophalen als er iets op doet neemt de DA contact met me op.. Ik ga maar even de boodschapjes doen en de stad in want anders zit ik alleen maar in spanning te wachten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.Vorige week heb ik mijn poes bij de DA gebracht voor castratie en ik had hetzelfde gevoel van spanning.

Ik ben toen ook 'lekker' de stad ingegaan voor wat afleiding.De tijd ging een stuk sneller en voor ik het wist mocht ik haar weer ophalen.

Sterkte met vanmiddag en het komt vast goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Operatie geslaagd, alles is goed gegaan! Ik (jufrouw ongeduld) was al om 17.10 bij de DA. Maar dat was geen probleem ik kon Gos met een gerust hart meenemen..

Maar wat een suffertje... Ze wilde niet eens dr reiskooitje uit, uiteindelijk heb ik haar een beetje geholpen met er uit komen. Nu zit ze al een half uur zomaar stilletjes in een hoekje... :erf:

Alles staat in iedergeval voor dr klaar, water, hooi, biks en groentes..

Ik heb trouwens Carprofen Drops meegekregen, dat is goed geloof ik he? Mocht het nodig zijn mag ik het pas morgenmiddag geven.. Ze heeft voor nu voldoende pijnstilling binnen.. En dat is te zien, wat een dommelkoppie.. Echt gek om haar zo te zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties allemaal!.. Het is zo ontzettend vreemd dat deze pittige tante ineens nergens naar omkijkt en maar stilletjes in een hoekje zit..

Ze heeft nog niets gegeten en gedronken.. Ik heb ook geen plasjes of keuteltjes gezien..

Ik ben vanmiddag speciaal nog naar de groenteboer gegaan om radijsjes want dat lust mevrouwtje maar al te graag maar zelfs dat gaat er niet in.. Zelfs de basilicum laat ze voor wat het is.. Ik heb alles al voor dr neus gehouden, SS, basilicum, peterselie, rucola, komkommer, paprika, wortel, tomaat, witlof, radijs, appel, bruine boterham.. Maar ze houd het alleen bij ruiken.. Niks wil er in :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .