Ga naar inhoud

Castratie Gos


Quin

Aanbevolen berichten

Ik heb nu ook babyvoeding en een drapje van SS voorgeschoteld maar het wil niet.. Ik vind het een beetje sneu en ik maak me ook zorgen.. Ze zit vanaf half 6 al in het zelfde hoekje.. En ook in het uiterste hoekje, Ebbe kan er echt totaal niet bij, vraag me ook af of ze elkaar wel zien dan..

Om 12.00 uur vanmiddag heeft ze nog een paar blaadjes basilicum op en een klein stukje bruine boterham.. Wanneer moet ik gaan dwangvoeren en hoe pak ik dat aan? Ik ben een beetje benauwd om haar op te tillen vanwege de wond..

Ik vind het zo lastig.. Ik ben sinds ruim een week niet goed en ik heb naast medicijnen veel slapen en rust nemen opgelegd gekregen van de doc, puur omdat ik dat ook echt nodig heb, alleen nu Gos niet eet, slaap ik echt niet lekker.. Ik wil gewoon dat m'n meisje wat binnen heeft..Geduld is een schone zaak I know maar toch maak ik me zorgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Denk dat je haar heel voorzichtig op kan pakken met een hand tussen haar voorpootjes en een onder haar bips. Lijkt me dat je op die manier niet veel druk uitoefend op de wond.

Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten.. Heb van de rest geen verstand.

Heel veel succes ermee en doe zelf ook rustig aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook cisaral drops?

Leg alle groenten en kruiden die je hebt op een bordje/schaaltje in het hok, dan kan ze wat pakken als ze wil. Soms helpt het ook om er een beetje mee te plagen voor haar neus.

SS at Svennie ook pas op dag 3, dat eten ze pas als laatste.

Je kunt dwangvoer maken van SS en dan om de paar uur een ml geven. Je moet niet te veel geven want dan heeft ze geen eetlust meer. Maar net een beetje om haar eetlust op te wekken. Daarnaast is het belangrijk dat haar darmen niet stil komen te liggen en dan kun je cisaral drops geven, ik kreeg dat en caprofen standaard mee.

Svennie keutelde meteen, maar dat komt dan ook door de cisaral (denk ik). Ze had wel hele kleine keutels in het begin en daarna van verschillende grootte en na een dag of 4-5 pas normaal.

Je kunt haar gewoon oppakken, bijvoorbeeld tussen haar voorpootjes en haar kontje. Handdoekje om haar heen slaan zodat ze nergens heen kan en alleen haar hoofdje eruit laten steken. Dan kun je medicijnen en dwangvoer toedienen. Zorg dat je het spuitje ver genoeg in achterin haar mond doet, dan slikt ze het pas door.

aangepast door Amatjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ciseral drops heb ik niet.. Alles wat ik genoemd heb ligt ook voor haar klaar op een schotel zodat ze er makkelijk bij kan.. Alle groentjes heb ik al voor dr neus gehouden maar ze geeft geen kik..

Dat dwangvoeren klinkt me toch wel een beetje eng in de oren maar als ze niet eet zit er natuurlijk niks anders op..

Ik laat haar nog even een uurtje doen dan kan ik zelf ook eventjes wat rust nemen en daarna kijk ik hoe het er voor staat.

Bedankt voor de reacties:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik woon in Goes (Zeeland)... ;)

Ik ben net weer eventjes gaan kijken maar ze zat nog steeds stil in het hoekje.. Ik ging even naar buiten om een sigaretje te roken en wat zag ik toen ik binnen stapte: een rond dwarrelende Gos.. Ik zit natuurlijk nu in vol spanning te wachten wat ze gaat doen maar ze kijkt alleen een beetje in de rondte.. Ook Ebbe kijkt vol spanning toe maar ze doet niet veel..

Ik zal het dan inderdaad nog eventjes aan kijken, het stelt me al gerust dat ze uit dat stomme koude hoekje is gekomen en dat ze wat beweegt :)

Edit: twee mooie harde keutels ontdekt, ze ligt nu op het kleedje..

aangepast door Quin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes! Misschien kun je haar met handdoek en al optillen?Als ze daar al op zit tenminste.

Probeer je handeling niet te voorzichtig te doen, vaak werkt een ferme manier van handelen ook geruststellend.

Achterin het bekje spuiten lijkt misschien eng, het is idd dan een kwestie van 'slikken of stikken', maar het is ook de bedoeling dat ze slikt.

Ik heb dit nog nooit bij een konijn gedaan, maar wel bij mijn toen 3 mnd oude baby.*

Echt het lijkt enger dan het is, instinctief doen ze het juiste.

EDIT; dat was antibiotica, geen melk

aangepast door Astrid67
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je reactie deed me zo geruststellen maar ik krijg haar niet te pakken.. Ze verstopt zich elke keer achter de toiletpot..

Ik heb haar wel inmiddels zo ver gekregen dat ze een blaadje witlof opheeft. En ook nog een inimini blaadje rucola én jaja 1 sprietje hooi.. Op een gegeven moment at ze niet meer van de witlof maar likte ze er enkel aan.. Dat bracht me op het onwijze idee om het drapje SS op de witlof te kwakken zodat ze het er af zou likken maar tevergeefs.. Dan het wortelhapje maar proberen, dat werkte wel! Ik denk dat ze in het totaal 1 theelepeltje wortelhapje binnen heeft, daarna zorgde ze er voor dat ik niet meer bij haar mond kon om dr te pesten..

Ze heeft in ieder geval 'iets' binnen.. Ik ga wat proberen te slapen en zet m'n wekker om 02.00 uur om te kijken hoe het er voor staat.. Hopelijk denkt ze nu "hmm dat smaakte toch best wel goed" en doet ze een poging tot eten en drinken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er vannacht 3 keer uitgeweest.. 02.00 uur, 04.00 uur en 06.00 uur.. Ze heeft echt totaal geen zin om te eten.. Een paar hapjes witlof (met wortelhapje) gaan er wel in maar dan weigert ze echt om te eten.. Ze smeert 'm of gaat zo met dr koppie zitten dat ik niet bij haar mondje kan..

Net weer wat meer keutels ontdekt en een plasje.. Maar ook nu gaat er alleen een hapje witlof in, ze is echt heel chagerijnig vandaag.. Ze draait elke keer dr kont naar me toe..

Ebbe vindt het allemaal maar wat interessant maar ik wil ze nog niet bij elkaar laten.. Pas als ik zeker weet dat ze iets gegeten heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer haar in elk geval zoveel mogelijk lekkers voor te schotelen, keutels en een plasje zijn goed. Soms kan het helpen om juist haar vriendje er wel bij te zetten. Dat is misschien toch vertrouwder voor haar, je moet er dan wel bij blijven om ze in de gaten te houden. Wellicht gaat ze dan wel eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat ze gewend is en wat ze lekker vind staat al voor haar klaar dus dat is het probleem niet.. Ik pest haar heel de tijd met eten voor haar mond maar ze weigert het gewoon te eten.. Ze heeft ook een hele rare blik in dr ogen, echt een hatelijke blik.. :/

Ik blijf het gewoon proberen.. Ik zal vanmiddag Ebbe erbij laten, kijken hoe dat gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze keutelt en plast, dat lijkt me goed!

En een paar hapjes is ook eten.Die zou ik haar dan ieder uur aanbieden.

Dollie heeft veel ervaring, misschien dat zij nog tips voor je heeft.

Nou, met castraties van voedsters maar één hoor :$ en ik had dan ook weer het ideale verhaal.

Heb je haar al pijnstillig gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen pijnstilling gegeven, ze zit ook niet te tandenknarsen of iets.. Of zegt dat niets? Ik wil haar wel dwangvoeren maar ik krijg haar echt niet te pakken. Ze wordt dan zo stresserig dat ik haar hartje hoor kloppen! Dus laat ik haar maar liever met rust..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog een zakje Convalescence Support.. Zal ik dat anders proberen te dwangvoeren?

Beschrijving van Konijnenbelangen: Convalescence support is uitstekend dwangvoer in poedervorm voor erg zieke konijnen waar je niet veel bij naar binnen krijgt. Het voer is ontwikkeld voor katten, maar uit de praktijk is gebleken dat zieke en zwakke konijnen hier zeer goed op reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnenbelangen geeft ook aan dat je het kan mengen met het wortelhapje.. Misschien dat ik het dan weer kan proberen om een kwakje op de witlof te doen zodat ze het zelf eraf likt.. Het is het proberen waard! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .