Ga naar inhoud

Castratie Gos


Quin

Aanbevolen berichten

Caprofen moet je echt iedere 12 uur geven. Konijnen zijn heel goed in het maskeren van pijn. Knarsetanden is inderdaad een uiting van pijn, maar dat hoeven ze niet altijd te doen, stil in een hoekje zitten kan ook pijn betekenen.

En een konijn dat pijn heeft eet niet. Ik zou het nu gewoon geven en vanavond om 23 uur.

In het begin gaat het eten gewoon heel langzaam, die paar hapjes is in ieder geval iets en zorgt ervoor dat de darmen niet stil komen te liggen. Hier at Svennie op dag na de operatie alleen de blaadjes van de radijsjes (ik had geluk dat ik uitgevonden had wat ze het lekkerste vind). De dag erna at ze ook andijvie en wortel. De dag daarna pas alle groenten en daarna pas biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet willen eten is ook een teken dat ze pijn heeft, althans, kan een teken zijn dat ze pijn heeft. Ik zou haar nu zeker pijnstilling geven.. Pak haar gewoon snel op, wikkel haar stevig in een handdoek, leg haar op haar rug en spuit het dan voorzichtig in haar bekkie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de handdoek er goed om doet en alleen het hoofdje eruit laat steken hoe je haar echt niet op de rug te draaien. Zeker de eerste dagen na de operatie zijn ze nog een beetje lam.

Konijn in de handdoek tegen je aandrukken en met de andere hand spuitje in de mond.

Je moet je konijn echt uit haar hok halen, haal de spullen eruit waar ze achter kan kruipen en drijf haar in hoekje.

(je moet sowieso niet te veel spullen er in leggen, hier kan ze zich aan bezeren met haar buikwond.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. ze zegt dat ze dan in trance raken ''en dan niks kunnen doen'' hoe wil je dan dwangvoer doorslikken? :P

Dwangvoer zou ik ook niet doen, maar een beetje pijnstilling doorslikken wil echt wel dan. Ze slikken nl. wel. Alleen uitkijken dat het niet in hun longen komt..

Als het echt niet anders wilde deed ik het zo, met Fred lukte het niet anders, met Evert ook niet en bij Indy hing het er vanaf in wat voor bui hij was, al hadi k meestal helemaal geen houdgrepen oid nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet willen eten is ook een teken dat ze pijn heeft, althans, kan een teken zijn dat ze pijn heeft. Ik zou haar nu zeker pijnstilling geven.. Pak haar gewoon snel op, wikkel haar stevig in een handdoek, leg haar op haar rug en spuit het dan voorzichtig in haar bekkie.

Nee dus Jasmijn. :P

Dwangvoeren heb ik nog nooit hoeven doen, thank God.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik was er even niet bij! Ik had m'n werk aan de telefoon over mijn ziekteverlof en over het konijnenherstel verlof ;)

Oke ik ga haar nu echt pijnstilling geven.. Het gaat me lukken! Tot zo! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waauw jongens! Het is gelukt!

Ze heeft nu ongeveer 1,5 ml drops binnen gekregen.. Ik had 2 in het spuitje gedaan maar het laatste beetje wilde niet meer zo.. Ik heb gelijk het dwangvoerpapje ingespoten, ongeveer 5 ml...

Het was geen pretje maar ik had haar gelukkig meteen te pakken.. Dat scheelt echt een hoop! In een handdoek gewikkelt en voeren maar! Was wel een lief gezicht hoor, net een kleine baby ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nog niet goed uit zich zelf, een hapje uit witlof en een hapje uit een radijsje maar daar houd het ook wel mee op. Ze is wel weer een beetje beweegelijk.. Haar oogjes zijn weer zo helder als altijd en ze is nu druk bezig om kranten te verscheuren..

Vanmiddag heb ik Ebbe er even bij gezet maar hij had meer aandacht voor al dat lekkers wat bij Gos stond.. Ik heb hem na 3 kwartier weer in z'n eigen gedeelte gezet.. Ik wil eerst dat Gos goed eet, als Ebbe erbij is heb ik daar geen zicht op.. En ik kan helaas niet de hele tijd er bij blijven zitten..

Ik zal haar straks nog even pesten met wat voer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .