Ga naar inhoud

Feline - Castratie 28 april


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb Tolfedine even gegoogled: http://www.ossehoofd.nl/bijsluiter.html#tolfedine

Voor een hond of kat (konijn heeft snellere stofwisseling..) werkt ie 24 uur. Ik weet het niet helemaaaaaaaaaaaaaal zeker hoor.. Maar twee dagen, volgens mij is dat nog altijd 48 uur. :sarcastic:

Hier hou ik nou niet van, dat zo'n assistente me zo'n lulverhaal gaat vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat Feline en Fred weer samen zijn! Ik hoop dat ze zich een beetje gedeisd houden vanwege de wond.. Spannend hoe het nu tussen hen zal gaan na de castratie.

Jij gebruikt Protexin Bio-Lapis wanneer je kettingkeutels ziet?

Ze gaan eigenlijk vrij normaal met elkaar om gelukkig, behalve dan dat zij er niet aldoor bovenop zit haha.

Ik probeer Protexin te gebruiken wanneer ze verharen maar ik vergeet het na één dag alweer :whistle2: ze had nu geen kettingkeutels maar keutels met 'puntjes', daar zit duswel haar in. Zodra ik die zie ben ik weer wat alerter met de Protexin idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan eigenlijk vrij normaal met elkaar om gelukkig, behalve dan dat zij er niet aldoor bovenop zit haha.

Ik probeer Protexin te gebruiken wanneer ze verharen maar ik vergeet het na één dag alweer :whistle2: ze had nu geen kettingkeutels maar keutels met 'puntjes', daar zit duswel haar in. Zodra ik die zie ben ik weer wat alerter met de Protexin idd.

Dat ken ik.. gister een half zakje gestrooid en zie het nu opeens weer staan.. :P

Haha, mooi dat Fred niet meer geplet wordt :mdr: Dat het zo mag blijven, ook als Fien geen last meer heeft van de wond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de wond nog even bekeken, ze vond het verschrikkelijk dat ik haar oppakte, was nogal een worstelpartijtje, dat is een goed teken op zich, want dat is oppakken normaal ook met haar. De wond ziet er goed uit. Toen ik haar weer neerzette ging ze languit op d'r zij liggen, hijgend, met d'r oogjes dicht, alles kost haar nog wel veel energie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is nu een paar uur geleden dat ik heb schoongemaakt, en sindsdien nog geen enkel keuteltje, van beide niet. Ze hebben hun ontbijt (allebei) ook niet helemaal op, al is dat opzich logisch, ik heb ze nu hun hele portie in één keer gegeven, normaal gaf ik ze de helft en dan later op de dag de tweede helft gewoon uit de hand, maar omdat Feline toch wat dun was geef ik ze dat uit de hand wel extra. Ook hun 'lunch' (gedroogde kruiden) is niet op, normaal wel.

Maar Feline zat net hooi te eten, Fred wou geen SS maar wel wortelchips en gedroogde bietenstukjes.. Zijn buikje voelt wel wat gespannen aan. Wou ze eigenlijk sowieso tot zondag binnenhouden, maar volgens mij willen ze allebei graag weer naar buiten.. Lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben beide al weer (een beetje) gekeutelt, in het hok (waar Feline wel regelmatig zit, Fred niet) lagen weer een paar keuteltjes met veel haar er in en in de ren lagen BDK (die had Fred gisteren ook niet op gegeten) en keuteltjes die qua grootte van Fred leken te zijn (normaal heeft Feline wat grotere keuteltjes) dus 't zal allemaal wel best gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Tolfedine even gegoogled: http://www.ossehoofd.nl/bijsluiter.html#tolfedine

Voor een hond of kat (konijn heeft snellere stofwisseling..) werkt ie 24 uur. Ik weet het niet helemaaaaaaaaaaaaaal zeker hoor.. Maar twee dagen, volgens mij is dat nog altijd 48 uur. :sarcastic:

Hier hou ik nou niet van, dat zo'n assistente me zo'n lulverhaal gaat vertellen.

Door het snelle metabolisme van een konijn, werkt een pijnstillimg bij hun maar 12 uur.

Fijn dat het zo goed gaat met Feline!

Zazou is ook afgelopen woensdag geopereerd, maar met hun gaat het even iets minder goed.

Zo net heeft hij wel een paar paardenbloemblaadjes gegeten, maar daar blijft het dan ook bij.

Ik heb het druk momenteel met hem & hou 'm goed in de gaten constant.

Gelukkig zit Felientje wel lekker in haar velletje, wat ze heeft ook een zware ingreep achter de rug.

Verwen haar maar goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ik hoop dat Zazou ook gauw weer beter is!! Feline at heel veel paardenbloemblaadjes de afgelopen dagen, die wilde ze bijna aldoor wel eten. Ik heb haar regelmatig 'gepest' met een blaadje en negen van de tien keer at ze 'm dan verontwaardigt op (en de rest van de blaadjes die ik had ook) misschien dat dat bij Zazou ook wel helpt.

Er is goed gekeuteld, ik vermoed door beide konijnen. Ze vinden het fijn weer bij elkaar te zetten, en José omschrijft het wel perfect, Felientje zit eigenlijk alweer heel lekker in haar velletje. :yes: ze zat Fred net heel uitgebreid te wassen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik denk dat ik nu wel met zekerheid durf te zeggen dat we echt het ideale 'castratieverhaal' hebben gehad hier :D er werd gisteren alweer (bijna) normaal gegeten en nu helemaal, we zijn eh, drie? dagen verder en mevrouw doet al alsof er helemaal nooit een castratie plaats heeft gevonden. (Behalve dan dat ze zich nu stukken beter gedraagt.. :love:)

Kan dat wel zo snel trouwens? Ik bedoel, het duurt zo'n zes weken voor alle hormonen weg zijn.. Dan zou ze daar nu toch eigenlijk ook nog wel last van moeten hebben? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Lola was na drie dagen ook weer up and running. Teun heeft eigenlijk langer last gehad van zijn castratie terwijl het bij hem natuurlijk allemaal uitwendig was.

Ze heeft sindsdien ook nauwelijks nog gereden dus eigenlijk hetzelfde verhaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minky was ook binnen een paar dagen alweer de oude, ze at ook heel snel weer en was na een dag ook weer heel levendig.

Ze was voor haar castratie opzich niet erg dominant t.o.v. Nijn, dus qua hormonen vind ik het wat lastig in te schatten. (wij hebben het meer laten doen vanwege de schijnzwangerschappen, en die zijn verder weg gebleven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feline is ook absoluut niet dominant, haar hormonen zaten haar gewoon enorm in de weg, ik geloof echt niet dat ze zo aan het rijden was vanwege de rangorde. Dan had ze zich verder ook wel anders gedragen. Maar ze was wel enorm vervelend, constant aan het graven (de twee dagen op mijn kamer vóór de castratie) en dat doet ze nu ook nauwelijks. Ik had ook wel het idee dat ze wéér schijnzwanger (aan het worden) was. Zou de derde keer zijn vanaf 28 maart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mooi zeg dat het allemaal zo goed gaat. Dat geeft mij wel hoop voor de castratie van Fluffy welke binnenkort op het programma staat. Heb nog geen afspraak, maar de schijnzwangerschappen en het dominant zijn worden wel steeds erger dus het moet er toch ook maar een keer van komen.

Positief dat er dus ook eens verhalen te lezen zijn dat het wel goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja hè, je zit toch constant met die moeizame verhalen in je hoofd, en daar zijn er zelfs een aantal bij met slechte afloop.. In hoeverre haar karakter veranderd is kan ik nu nog nieth elemaal beoordelen denk ik, maar zoals Bearke van Sef, dat speelt dan wel door je hoofd heen, 't is zo'n leuk meiske, doe je er dan wel goed aan.. (Nou ja, Feline was de laatste maand helemaal niet zo'n leuk meiske meer, sinds de eerste schijnzwangerschap (28 maart ongeveer) begon ze steeds meer last te krijgen, maar dat is de natuur, dat trekt misschien ook nog wel weg.. Als ze door zo'n castratie zó veranderen dan heb JIJ (ik..) het gedaan..)

Tot nu toe is ze in elk geval helemaal niet negatief veranderd, ik neem aan dat ze eigenlijk gelijk wel anders zou zijn als ze zó veranderd zou zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Superfijn dat het bij Feline allemaal zo goed verlopen is!

Het perfecte castratieverhaal bij een voedster idd :)

Als de castratie voor een extreme karakterverandering gezorgd zou hebben, had Feline dit (denk ik) nu al gehad.

Zo'n verandering zal ook grotendeels door een trauma komen, denk ik.

Ida begint ook heel erg last van haar hormonen te krijgen, waar Ed niet bepaald blij mee is ;)

Op sommige momenten gaat dit zelfs ten kosten van hun "relatie".

Wij laten haar ook castreren, maar eerst wil ik alles met Zazou op de rit hebben.

Geniet maar fijn van je mooie meisje & superbedankt voor je lieve kaartje :)

Ik heb 'm gister ontvangen, echt superlief van jou :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan! :) Wat duurt dat lang trouwens, vorige week heb ik 'm verzonden.

Het gaat nog steeds super trouwens, ze is geweldig hersteld. Op de dag dat de hechtingen eruit mochten (vorige week vrijdag) heeft ze die er zelf al uitgehaalt haha, we hoefden er nog maar eentje uit te trekken, die zat er los in. Haar vacht was al half teruggegroeit, ik heb de boel sindsdien ook niet meer gecheckt, het zag er zo keurig uit. Nauwelijks een litteken te zien.

Ze is weer heel lief, zonder dat ze opeens gaat rijden of knorrig wordt. Geen nestjes meer. Het ging bij F&F ook echt ten koste van hun samen, dat is weer helemaal goed nu. Een goede afsluiting van dit topic dus! :yes:

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .