Ga naar inhoud

Konijn aan beide achterpoten verlamd, heeft iemand tips?!


beetle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 155
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

echt ik adviezeer je ga naar een goede konijnkundige dierenarts.

ik heb ooit ongveer het zelfde mee gemaakt alleen ik ontdekkte mijn konijn smorgens verlamt in haar kooi. ik ben zo snel als ik kon naar de da gegaan de da die ik nodig had was er niet maar wel de vader dus ik hoopte dat hij dan ook verstand van konijnen zou hebben. hij vertelde mij dat ze een rugblessure had en heeft haar toen een spuitje gegeven en dat ik haar thuis in haar hok op een krant moest leggen en eten en drinken op een schoteltje erbij zetten zodat ze kan eten. maar ze kon helemaal niks. ik kende bb nog maar net dus wist nog niet zoveel van konijnen maar had wel gelezen wat je kunt geven als dwang voer maar het had niet geholpen ze is toen die zelfde dag smiddags overleden.

ik wens je ontzettend veel sterkte met je nijn en ik hoop dat ie beter wordt.

groetjes

Dit lijkt me toch een ander verhaal, als een konijn plots verlamd in zijn/haar kooi ligt zonder aanleiding zou ik eerder aan bijv. EC denken. Maar goed dat is in dit topic niet aan de orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de lieve berichten! Ik heb vanmorgen meteen gebeld naar de homeopatische dierenarts waar ik erg goede verhalen over gehoord heb. Helaas is die zelf ziek en doet nu geen spreekuren. Heb daarom op aanraden van een collega van mn vriend een dierenarts in Borne gebeld die ook op de lijst staat van konijnkundige dierenartsen van dit forum. Kon helaas pas om half 4 terecht. Hopelijk kunnen ze wat voor hem doen. Ik merkte vanmorgen wel dat als ik hem met mijn nagels onder de onderpoten kneep dat ie ze wel automatisch terugtrok maar geen idee of dit een goed teken is. Ik ga aftellen tot half 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nooit met mijn konijnen geweest, alleen met een kat. Daar werd toen een beetje overdreven paniekerig over gedaan, maar ik hoorde later dat ik bij een net afgestudeerde DA was geweest. Ze staan wel op de lijst van KK-DA's. Wat ik in ieder geval wel van ze weet is dat ze echt uitgebreid de tijd nemen voor je dier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee heb niet echt goed geslapen want je bent er toch de hele tijd mee bezig. Heb ook de wekker gezet voor het geval ik door sliep. Vanmorgen wilde hij in ieder geval een lekker stukje brood van me waar ie normaal dolblij mee is en hij zat lekker te smikkelen aan het hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me toch een ander verhaal, als een konijn plots verlamd in zijn/haar kooi ligt zonder aanleiding zou ik eerder aan bijv. EC denken. Maar goed dat is in dit topic niet aan de orde.

er is in die nacht iets gebeurt in mijn tuin en niemand weet wat.

mijn ene konijn was verlamt en een ander konijn van mij zat plotseling die ochten los in de tuin die had zichzelf uit de kooi gestamt dat had hij nog nooit gedaan en nog een ander konijn van mij daar ging het ook helemaal niet goed mee. dus nee het was geen EC we vermoeden dat het katten zijn geweest in mijn tuin. het verlamde konijntje was van mijn zusje geweest en het konijntje was een jaar of 4 en heeft bij haar ook al die tijd in de schuur gestaan ik vond het zielig en heb haar toen een beter leven willen geven bij mij buiten samen met ander konijntjes en dat ze ook uit haar kooi kon het konijntje was helemaal op aan het leven tot die bewuste dag. een aantal dagen na dat het konijntje was overleden betrapte ik een kat kijken over het schuttinkje van mijn konijnenplein vandaar dat ik vermoed dat er katten die nacht in mijn tuin zijn geweest. nou heb ik mijn konijnen voor hun veiligheid in de schuur gezet met een luik in de muur die snachts op slot kan en overdag open zodat mijn konijntjes als ik thuis ben en wakker toch op het konijnenplein kunnen.

sorry voor het lange verhaal.

ik hoop dat het met je konijntje allemaal goed komt TS.

veel sterkte en succes met je konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is idd een goed teken dat hij nog gevoel heeft en dat je konijntje nog eet.

mijn konijntje had geen gevoel meer in haar achterpootjes en eten deed of kon ze ook niet meer zelf eten en drinken kon ze zeker zelf niet meer.

succes straks bij de da ik hoop voor je dat je vandaag wel wat kunt slapen.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is in die nacht iets gebeurt in mijn tuin en niemand weet wat.

mijn ene konijn was verlamt en een ander konijn van mij zat plotseling die ochten los in de tuin die had zichzelf uit de kooi gestamt dat had hij nog nooit gedaan en nog een ander konijn van mij daar ging het ook helemaal niet goed mee. dus nee het was geen EC we vermoeden dat het katten zijn geweest in mijn tuin. het verlamde konijntje was van mijn zusje geweest en het konijntje was een jaar of 4 en heeft bij haar ook al die tijd in de schuur gestaan ik vond het zielig en heb haar toen een beter leven willen geven bij mij buiten samen met ander konijntjes en dat ze ook uit haar kooi kon het konijntje was helemaal op aan het leven tot die bewuste dag. een aantal dagen na dat het konijntje was overleden betrapte ik een kat kijken over het schuttinkje van mijn konijnenplein vandaar dat ik vermoed dat er katten die nacht in mijn tuin zijn geweest. nou heb ik mijn konijnen voor hun veiligheid in de schuur gezet met een luik in de muur die snachts op slot kan en overdag open zodat mijn konijntjes als ik thuis ben en wakker toch op het konijnenplein kunnen.

sorry voor het lange verhaal.

Een verhaal is nooit te lang. En ik vind het een slimme oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat jullie zo aan ons gedacht hebben! Ik heb in ieder geval goed nieuws te melden! (wilde al eerder jullie hierover berichten maar ik moest even naar mn schoonoma omdat het er de laatste tijd niet zo goed mee gaat). Er.is een grote kans dat het goed gaat komen met Beetle! Dat is het tegenovergestelde dan wat de andere DA zaterdag beweerde. Deze DA was erg aardig en betrokken en deed meteen allerlei testjes met Beetle. Ze merkte meteen dat als je hem wat harder in de pootjes knijpt dat hij daar op reageert. Daarnaast zette ze zijn pootjes onder zijn lijf en eentje zette ze wat anders neer en die wilde ie zelf al een beetje corrigeren. Ze durfde toen niet te zeggen of zn rugje gebroken was omdat ze dat zo zelf niet kunnen voelen. Heb dus meteen ook een foto laten maken en daarop was gelukkig vrijwel niets te zien. Ze zag wel een haakje aan de ruggenwervel maar het leek erop dat hij die altijd al gehad heeft en de ruggenwervel stond eenbeetje scheef maar dat kan omdat hij dan niet geheel recht voor de rontgenfoto lag. Ik moet nu elke dag therapie met hem doen en de medicijnen die ik zaterdag al had gekregen gewoon afmaken. Dan geeft ze een grote kans dat het goed gaat komen, hoewel dat wel 6 weken kan gaan duren en mits er vooruitgang in zit. Voor mij is dat in ieder geval erg goed nieuws want zaterdag werd me verteld dat hij anders morgen al ingeslapen moest worden. Het enige minpuntje is het plassen. Ik had het idee dat dat al goed ging maar merkte wel dat hij dat telkens deed als ik hem even vast had om medicijnen te geven en te kammen. Blijkbaar heb ik toen op zn blaas gedrukt waardoor die leegliep. Poepen doet hij wel zelf maar plassen niet. Ze denkt dat het iets psychisch is omdat hij niet gewend is om in zn eigen plas te liggen. Hij doet het altijd in het wctje waar hij nu niet in kan gaan zitten en hupt dan weg. Ik moet nu dus de blaas leegdrukken en hopelijk gaat hij het dan weer vanzelf doen. Maar goed als dat het enigste is dan kunnen we daar goed mee leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .