Ga naar inhoud

Konijn aan beide achterpoten verlamd, heeft iemand tips?!


beetle

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren is mijn konijn Beetle geschrokken van de hond van mijn schoonouders. Hij maakte zo'n hoge en abrupte sprong vanaf de rugleuning van de bank dat hij verkeerd terecht gekomen is. Ik ben meteen naar de weekenddierenarts geweest en die zei dat beide achterpoten verlamd zijn. Ze heeft hem een spuitje gegeven en vanaf vandaag moet ik hem twee maal daags Carprofen Drops geven. Ze vertelde me dat er een zeer kleine kans is dat het goed met hem komt. Ik moet het deze dagen even aankijken en anders laten inslapen:( Het doet zo zeer om aan te moeten zien hoe mn konijn zich door middel van zijn voorpoten door zijn kooi heensleept. Gelukkig eet en drinkt hij nog erg goed en kan hij zelf nog poepen en plassen. Ik had het idee dat de arts er verder niet erg veel vanaf wist. Daarom ben ik benieuwd naar jullie reacties, ervaringen en eventuele tips. Ik ben ten einde raad. Ik wil mijn konijn voor geen goud kwijt en wil er alles aan doen om ervoor te zorgen dat hij weer vrolijk met me door het huis huppelt:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 155
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je zal wel even flink geschrokken zijn.

Heeft de dierenarts gedacht aan een hernia of aan een gebroken rug?

Je konijn kan zelf dus nog plassen en keutelen, dat is in elk geval een pre. Een van mijn konijnen heeft ook ooit een gekke sprong gemaakt, maar zij begon meteen te krijsen, daarna had ze ook een verlamming, verplaatste zich ook met de voorpoten, maar kon zelf niet meer plassen. Poepen ging redelijk, de keutels rolden als vanzelf naar buiten. Ik dacht eerst dat ze zelf plaste, maar dat deed ze enkel als ze ging bewegen.

Ik heb het toen een week aangekeken, ben nog naar een 2e dierenarts geweest, maar voor mijn konijn was er geen andere optie dan inslapen. Haar rugje bleek gebroken te zijn en daaronder was aller verlamd.

Ik zal duimen dat je konijn sterk is en weer opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ga morgen zeker nog even met hem naar een andere dierenarts. Had hier op het forum al gekeken naar konijnkundige en ik ken viav via een homeopatische dierenarts die al veel dieren genezen heeft waar de dierenarts het al opgegeven had. Ik ga morgenvroeg meteen bellen maar op dit moment moet ik gewoon afwachten. Deze arts gaf aan dat de wervelkolom verschoven is of een zenuw bekneld zit. Ze wilde geen foto maken omdat ze zei dat ze op die plek niets kan zien. Hopelijk kan een andere dierenarts me morgen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ga morgen zeker nog even met hem naar een andere dierenarts. Had hier op het forum al gekeken naar konijnkundige en ik ken viav via een homeopatische dierenarts die al veel dieren genezen heeft waar de dierenarts het al opgegeven had. Ik ga morgenvroeg meteen bellen maar op dit moment moet ik gewoon afwachten. Deze arts gaf aan dat de wervelkolom verschoven is of een zenuw bekneld zit. Ze wilde geen foto maken omdat ze zei dat ze op die plek niets kan zien. Hopelijk kan een andere dierenarts me morgen helpen.

Maar heeft ze duidelijk gezegt of zijn rug gebroken was? Als het zijn zenuwen zijn zijn er tal van homeopathishe middelen die wel degelijk kunnen helpen bij een zenuw beschadiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze heeft niet duidelijk gezegd of zijn rug gebroken is. Ze was meteen erg negatief en onpersoonlijk waardoor ik nogal van slag raakte en alle preciese details langs me heen gingen. Ik begreep dat ze het over een verschoven wervelkolom had. Neem aan dat als zn rug gebroken was dat ie wel veel pijn heeft of niet? Hij gedraagt zich nu gewoon als normaal alleen het verschil is dat hij niet rond kan huppelen. Hij had wel eens dagen dat ie een beetje ziekjes was en dan hoefde ie niets en nu wil ie alles van je aanpakken met eten en drinken doet hij ook voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, sorry. Ik zie nu dat je DA wel heeft gezegt wat ze dacht dat er aan de hand was;) Bij een verschoven wervelkolom en een beknelde zenuw heb ik in een sorrtgelijke situatie goede resulaten behaalt met een dierenfysio/osteopaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel verder geen verschuiving of verdikking. Heb gisteren en vandaag al heel veel aan zijn rugje gevoeld en aan de achterpootjes gezeten om te kijken of hij reageert. Alles voelt verder gewoon als 'normaal' aan. Ik kom overigens uit Almelo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel verder geen verschuiving of verdikking. Heb gisteren en vandaag al heel veel aan zijn rugje gevoeld en aan de achterpootjes gezeten om te kijken of hij reageert. Alles voelt verder gewoon als 'normaal' aan. Ik kom overigens uit Almelo.

Welke DA ben je nu geweest? Ik weet dat von brucken-flock, of hoe je dat ook schrijft, een hele goede arts is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo vervelend dat je idd bij niemand terecht kan waarvan je weet dat het een goede dierenarts is en die het beste met mn konijn voorheeft. Ik ben pas verhuisd en heb tot nu toe geen dierenarts nodig gehad. Ik ga morgenvroeg meteen rondbellen naar Konijnkundige dierenartsen in de omgeving van Almelo en ik ga langs de homeopatische dierenarts om te kijken of die kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo vervelend dat je idd bij niemand terecht kan waarvan je weet dat het een goede dierenarts is en die het beste met mn konijn voorheeft. Ik ben pas verhuisd en heb tot nu toe geen dierenarts nodig gehad. Ik ga morgenvroeg meteen rondbellen naar Konijnkundige dierenartsen in de omgeving van Almelo en ik ga langs de homeopatische dierenarts om te kijken of die kan helpen.

Ik zou ook zeker contact opnemen met een osteopaat of fysio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij de dierenarts aan de Aalderinkshoek geweest. Daar was een weekendarts aanwezig waar ik meteen terecht kon. Het heeft me een smak geld gekost (wat me overigens nog het minste interesseert), maar het frustrerende is dat ik daar niet veel mee opgeschoten ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er hier op het forum ook een lijst aanwezig met een osteopaat of fysio in de omgeving van Almelo waar ik contact mee op kan nemen?

Nee, helaas niet. Er is wel een website waar alle fysio's opstaan, ik zal hem even voor je opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de website een fysio gevonden die hier in de buurt is. Ik neem morgen eerst contact op met de dierenarts en anders bel ik daar sowieso nog even heen. Heb liever advies van meerdere dierenartsen dan dat ik enkel op de informatie van de dierenarts van gisteren af ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de website een fysio gevonden die hier in de buurt is. Ik neem morgen eerst contact op met de dierenarts en anders bel ik daar sowieso nog even heen. Heb liever advies van meerdere dierenartsen dan dat ik enkel op de informatie van de dierenarts van gisteren af ga.

Dat lijkt mij ook verstandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .