Ga naar inhoud

Konijn aan beide achterpoten verlamd, heeft iemand tips?!


beetle

Aanbevolen berichten

Pfff... Gelukig dat je wat laat horen, was al bang voor een slechte afloop.

Dit klinkt helemaal niet verkeerd moet ik zeggen. Je bent er nog lang niet natuurlijk, maar je nijn heeft zo te horen nog een goede kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 155
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beetle, heeft de DA ook nog andere tips gegeven?

Je moet bij je konijn nu erg opletten dat het geen doorligplekken gaat krijgen doordat het nu niet al te mobiel is, en doordat de urine niet goed wegkan er geen urinebrand ontstaat. Als je wilt zou ik je wel wat informatie uit een boek door kunnen sturen over het voorkomen van doorligplekken, urinebrand kun je voorkomen/behandelen door goed in te smeren met vaseline.

Ook kun je eventueel een ander soort wctje maken, daar heb ik ook nog wel wat info van liggen uit een boek dat ik heb :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Ik was ook erg blij om te horen dat er nog een goede kans is. We gaan er in ieder geval alles aan doen om ervoor te zorgen dat hij weer de oude wordt. Hij wordt sowieso elke dag al verwend door mij en mijn vriend maar nu heeft hij al helemaal niets te klagen.

Ik heb verder geen andere tips gekregen. Alleen dat ik fysio met hem moet doen. Merk overigens al wel dat hij een iets stevigere zit krijgt. Toen ik hem gisteren recht probeerde te zetten met de achterpootjes onder zijn lichaam gleden de achterpootjes er vanzelf weer onderuit. Net bleef hij wel een tijdje zo zitten toen ik hem rechtop zette en hem een stukje brood voerde.

Lianne ik zou het erg fijn vinden als je de info zou willen sturen die je hebt. De arts heeft namelijk niets gezegd over doorligplekken en ik heb er (gelukkig) verder geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt al beter, maar het "gevaar" is nog niet geweken. Ik heb net even heel wat informatie voor Beetle opgezocht, ben het nu naar haar aan het mailen. Het probleem is dat het konijntje zichzelf amper kan bewegen momenteel wat voor veel problemen kan veroorzaken. Iets simpels als de blindedarmkeutels opeten of zichzelf schoonhouden is met een verlamde achterhand onmogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, de blaas werkt nu dus niet zoals zou moeten. Dat baart mij veel zorgen. Ik heb toentertijd ook de blaas leeg moeten maken. Waarna ik elke keer haar achterlijfje waste en droogmaakte. Ik ben wel blij om te horen dat je konijn wel reflexen heeft. Dat is een goed teken, maar ook ik denk dat het gevaar nog niet geweken is.

Ik duim nog steeds voor Beetle. Veel succes en ik hoop dat het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verschrikkelijk zeg voor Beetle en jou. Gelukkig geen gebroken rug en fijn dat deze dierenarts wel hoop geeft. Gelukkig eet hij goed en heeft hij nog reflexen. Hou vol. Ik duim voor je.

aangepast door Polly
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is er geen verbetering te zien in vergelijking met gisteren. Maar goed als de DA zegt dat het wel 6 weken kan duren kan ik niet verwachten dat ie nu zelf al gaat huppelen. Gelukkig sleept ie zichzelf wel een beetje door de kooi en ligt dus niet de hele dag op dezelfde zij en in dezelfde positie. Verder heeft ie nog steeds eetlust. Gewoon nog goede hoop blijven houden en extra blijven verwennen. Ik heb net verse wortels gehaald en hij begon al meteen te knabbelen aan het loof waar hij gek op is.

Lianne ik ben al aan het lezen in de paginas van het boek die je me stuurde. Heel erg bedankt! Dan kom ik in ieder geval wat meer te weten over verlamming want op internet wordt je niet veel wijzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren eet Beetle minder. Zou dat kunnen komen door het gebruik van de Carprofen Drops? In de bijsluiter staat namelijk dat een mogelijke bijwerking gebrek aan eetlust is. Ook brood en wortel waar hij normaal gek op, heeft hij geen trek in.

Daarnaast is er nog geen verbetering te zien, maar hij reageert nog steeds als je in zn achterpootjes prikt met je nagels en lijkt verder niet ziek of ongelukkig. Hij vindt de aandacht nog steeds heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat zelf nooit als bijwerking van Carprofen ervaren.. Maar als het in de bijsluiter staat.. Hou het goed in de gaten en neem bij twijfel contact op met je DA..

Wat is minder trouwens? Hij eet toch nog wel? Wat allemaal op één dag en hoeveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in de bijsluiter staat, dan kan dat goed, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Eet hij nog wel voldoende? Hij heeft geen zin in brood en wortel,maar eet hij wel hooi en brok? Hou hem goed in de gaten,hij moet blijven eten. Bij twijfel,neem contact op met je DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de DA al gebeld voor de zekerheid maar die was te druk waardoor de assistente de vraag niet voor kon leggen aan de DA. Als ik vanmiddag tussen 1 en half 2 even terug bel krijg ik haar zelf aan de lijn want dan is het telefonisch spreekuur dus dat ga ik maar even doen.

Normaal eet hij altijd een bolletje hooi leeg op een dag, maar daar had ie nu een stuk minder trek in en de biks komen ook niet op. Hij eet wel maar wel een heel stuk minder dan normaal en nu maak ik me al gauw zorgen om alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet mogelijk zijn dat het weinig bewegen evenwijdig staat aan het minder eten? Hij heeft immers minder energie nodig om zijn dag door te komen, dus zou je zeggen dat hij ook minder eet...

In ieder geval goed in de gaten houden, maar ik geloof dat je dat wel doet. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .