Ga naar inhoud

Met Babbel naar de DA


Gast

Aanbevolen berichten

Babbeltje is al tien jaar een kerngezond konijn, eet goed en is lekker levendig. Ook de laatste tijd eet hij nog braaf zijn portie groenten, SS & SS Mature, hooi en kruiden op. Toch valt hij af en dat vertrouw ik niet helemaal. Ik denk aan wormen (ook als ik hier en daar artikelen erover lees), maar ik ga niet zelf rommelen en daarom naar de DA. Hopelijk bevestigd hij/zij dat het wormen zijn, want dan zijn we er met een kuurtje vanaf. Om tien voor drie ben ik aan de beurt. Sage (zijn vriendinnetje) gaat mee, ondanks dat ze dan de komende drie dagen niet zo blij met mij zal zijn ;)

Duimen jullie mee dat het niks ernstigs is en we met een diagnose weer terugkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sage blijft toch maar thuis, raakte al in paniek bij het zien van de vervoersbox. Drie keer terug het hok in gerend, beetje bang knorren, nee dat doe ik haar niet aan. Ik ga afsluiten, tot zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer thuis! Bij de dierenarts aangegeven dat ik dacht aan wormen of beginnende haakjes. Het bleken dus beginnende haakjes te zijn. Ik was er op tijd bij en hij kon zonder narcose behandeld worden (het is dat ik weet dat Babbel meewerkt, bij een konijn zoals Sage zou ik dit niet snel doen). Verder kreeg ik complimenten dat hij al zou oud was, ik snel ingegrepen heb en ze vonden het slim dat ik SS Mature aangeschaft had. Hij kreeg nog een injectie tegen het verkrampen van de spieren en spul voor in zijn oogjes (was een beetje nattig, zoals je vaker ziet bij haakjes). Het is nu nog een kwestie van in de gaten houden en hopen dat het niet terug komt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel! :love: Nu maar hopen dat meneer weer aan gaat komen. Als dat niet het geval is, wilde de da wat andere testjes gaan doen (bloedonderzoek, iets met de nieren). Hopelijk lag het probleem dus gewoon bij de kiezen. Hij heeft vanmiddag lekker gespeeld in de ren met Sage, nog even actief als altijd. Ik ben trots op mijn knappe kerel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

We zijn een aantal dagen verder. Merkte al dat hij niet aangekomen is en niet zo lekker in zijn vel zat. Besloten om vandaag naar de DA te gaan en dat is een goed plan, zo te zien heeft meneer niet goed gegeten. Eigenlijk zaten ze vandaag vol, maar toen ik de situatie uitgelegd had, hebben ze toch een plekje vrij gemaakt. Misschien dat er alsnog iets niet goed zit met de kiezen (zei de assistente aan de telefoon), maar dat zullen we wel zien als we daar zijn. Vanavond kan ik om tien voor half zeven terecht. Duimen jullie weer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel, over een uurtje zijn we weg. Hij zat net weggekropen bij Sage. :)

Die blijft deze keer trouwens weer gewoon thuis. Zodra ze het vervoersmandje ziet raakt ze al in paniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben weer thuis, typ even snel een berichtje want we hebben nog niet gegeten (dankzij Babbel, hihi). Hij kroop bij de DA ook ineen en maakte een beetje aparte geluidjes, maakt het wat makkelijker om uit te leggen wat er aan de hand was. Ook vond ik de oogjes niet zo fris, dat blijkt dus een beginnende oogontsteking te zijn. Hij heeft oogdruppeltjes mee en nog twee andere dingen. Overigens was hij weer afgevallen. Hij wilde niet stilzitten maar ik spiekte even mee, hij is zo'n 80 gram afgevallen. Is niet veel, maar geeft wel aan dat hij slecht gegeten heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal even op een rijtje zetten wat hij de komende dagen krijgt aan medicatie. Hij krijgt acht dagen lang, één keer per dag baytril. Vijf dagen, twee keer per dag meloxidyl (lijkt op metacam zover ik begrepen heb van google) en ook nog een week lang, drie keer per dag cavasan (zalfje voor zijn oogjes). Ik hoop dat hij zich wat beter gaat voelen en vooral beter gaat eten. Inentingsdagen zijn weer over een week of twee, maar Babbel slaat deze keer over. Met zijn weerstand nu is dat niet verstandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .