Ga naar inhoud

Met Babbel naar de DA


Gast

Aanbevolen berichten

De medicijnen gaan er zo in, alleen de oogdruppels vindt hij niet zo leuk. Gelukkig blijft hij toch braaf zitten, want het duurt nog even voordat we daar vanaf zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dank jullie wel! Meloxidyl vindt hij wel lekker, dat gaat er zo in. Baytril iets minder. Zijn ogen zien er al wat helderder uit. Dat gaat vast goed komen over een weekje. 24, 25 en 26 maart zijn de inentingen. Babbel gaat wel mee, als steun voor Sage. Misschien dat ze hem dan wel even willen controleren en wegen, als hij er dan toch is. Vooral het wegen, hopelijk is hij tegen die tijd weer wat aangekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is het niet zozeer dat het stressvol is, maar hij vindt het minder lekker. Bij de Meloxidyl likt hij het spuitje nog af, hihi. Toch bedankt voor het meedenken Yvon :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groentes gaan er nog steeds goed in. Wel scheur ik de andijviebladen voor hem, die zijn soms nog groter dan hijzelf. SS lijkt hij ook goed te eten, maar dat deed hij eerder ook wel. Ik ga zo observeren hoelang hij bij dat bakje blijft. Iemand nog andere tips om hem (op een gezonde manier) aan te laten komen? Hij krijgt al SS, SS Mature, gedroogde kruiden, portie groentes en vandaag winterpeen. Ik weet dat erwten een optie is. Ik las ook iets over brinta, in hoeverre is dit gezond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik al gelezen ja, ik zou het ook niet snel in mijn hoofd halen om mijn konijn melk te geven haha. Het is natuurlijk wel vloeibaar en dus makkelijk op te eten voor hem. Anders toch maar gewoon kijken voor de erwten, Flower heeft die ook gehad dus weet hoe het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haver is volgens mij ook wel een dikmakertje.. Heb hier nog groene haver. Wil het met alle plezier voor je meenemen naar AE, als je gaat & het dan nog nodig bent. Bevat wel veel eiwitten dus snel diarree.

(Bedenk me alleen dat je niet naar AE zou gaan.. Wil ook wel even kijken of ik wat kan opsturen? Ik doe er niet zo veel mee.. Geen zin het weer op te bouwen.. :$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga inderdaad niet naar AE, al wil ik nog steeds wel graag haha. Hoeveel zou een klein konijntje (nu nog maar rond de 1110/1120 gram) ongeveer mogen? Als hij echt nergens van aan gaat komen, wordt het toch maar onderzoek doen naar o.a. de nierfunctie. Hoewel de DA hij hem heel leuk vindt, wilt ze hem niet om zulke redenen vaak zien :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij woog bij zijn inentingen 1350 gram geloof ik (was toen gewoon goed, gezien zijn leeftijd). Bij de eerste DA controle (toen hij haakjes bleek te hebben) 1200 gram en nu dus rond de 1115. 150 gram afgevallen klinkt weinig, maar je merkt het verschil wel degelijk. Vooral bij zo'n klein diertje.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohw, Indy zat op 1500 gram als hij gezond was, elke 50 gram die er af was kon ik voelen.. Dus 150 gram klinkt helemaal niet weinig! Is ook wel zo'n 10% van zijn normale gewicht hè..

Ik zou trouwens zorgen dat hij weer op die 1350 komt, dat is blijkbaar zijn normale, gezonde gewicht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook het doel. Alleen nog kijken hóe, als het er zo snel af kan, moet het er ook weer aankunnen. In twee weken weer zo'n 80 gram eraf is niet weinig. We hebben twee weken totdat we weer naar de DA moeten, als hij dan weer afgevallen is, wil ik voorstellen onderzoek te gaan doen naar andere dingen. Misschien zit er ergens iets, of zijn het toch zijn nieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo'n klein diertje is 150 gram wel veel hoor. Dat is ruim 1/10 van zijn gewicht.

Misschien is een onderzoek naar lever en nier waarde geen slecht plan (ik neem aan bloedonderzoek?).

Heeft hij niet een harde bult in zijn buik ofzo?

Zijn buikje voelt goed, dit heeft de DA bij beide bezoeken uitgebreid gevoelt. Ze wilde inderdaad door bloedonderzoek kijken naar o.a. nierfunctie (ik neem aan dat dat door die nierwaarde te zien is?). Bedankt dat je meedenkt Kim (en jij ook Iris)! :yes: Ik vind het wel sneu voor mijn kleine ventje, hij vindt al dat gedoe niet zo leuk maar werkt toch braaf mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde net zeggen. 150 gram is niet weinig..

Als Droppie dat af viel, betekende het niet veel goeds.. Als dat er bij kwam was het een groot feest..

En dan woog Droppie gemiddeld 3,5 kilo, dus bij zo'n gewicht is 150 gram zeker veel.

Veel sterkte met Babbel!

Jullie snappen natuurlijk wel dat het veel is ja, maar als ik het tegen een niet-konijnen-kenner zeg, vinden ze het wel meevallen. Ook jij bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb je nu een betere DA gevonden hè :)

Een uurtje terug, nadat Babbel zijn medicijnen gehad had, heb ik hem even in de schuur gezet met een bakje SS, SS Mature en gedroogde kruiden. Hij eet prima, hij eet zelfs eerst de gewone SS ertussenuit, hoeveel moeite dat ook kost haha. Dat is al een geruststelling. Hiervoor had ik ook al niet het idee dat hij heel slecht at, alleen toevallig de dag waarop ik gepland had om naar de DA te gaan. Wel lastig om in te schatten wat het probleem nu dan kan zijn. Goed, eerst maar even afwachten of hij aan gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .