Ga naar inhoud

Welke groenten en fruit geven jullie??


Wizzeke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit hebben ze vandaag hier gekregen:

fm27ao.jpg

25i9n2p.jpg

Er ligt: andijvie, witlof, bleekselderij, broccoli, komkommer, paprika en appel. Appel krijgen ze af en toe (toevallig dus vandaag), de rest eigenlijk dagelijks. (paprika en komkommer sinds kort)

Gisteren hebben ze ook voor het eerst tomaat gekregen, maar omdat ze vandaag appel kregen, heb ik de tomaat even achterwege gelaten.

Heb het even gewogen, en kwam op zo'n 220 gram aan groenten. Dit krijgen ze dus per koppel (alle konijnen wegen rond de 2 kilo). Maar ben nog steeds aan het opbouwen.

Deze borden zijn even groot als een gemiddeld bord voor het avondeten... Even ter verduidelijking, met de konijnen erbij:

ff61ol.jpg

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op hoeveel gram groente moet je uiteindelijk uitkomen dan?

Ik ben sinds een paar dagen ook bezig met groente geven. Ze eten nu witlof, andijvie, wortel (soms), komkommer en paprika. MAar ik heb het niet gewogen. Voorzichtig begonnen, keutels blijven normaal en iedere dag iets meer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op hoeveel gram groente moet je uiteindelijk uitkomen dan?

Ik ben sinds een paar dagen ook bezig met groente geven. Ze eten nu witlof, andijvie, wortel (soms), komkommer en paprika. MAar ik heb het niet gewogen. Voorzichtig begonnen, keutels blijven normaal en iedere dag iets meer geven.

Groente mag net als hooi onbeperkt. Hoeveel je konijn maar aan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je moet toch ook weer niet zo veel groente geven dat ze minder hooi gaan eten toch? Of blijven ze hooi altijd goed eten? (alleen als je meer biks geeft eten ze minder hooi)

Witlof is duidelijk hun lievelingsgroente, de komkommer en paprika blijven liggen, maar de volgende dag is het wel op. Tenminste bij Moffel en Toet. Svennie vind alles lekker ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_2943.jpg

Dit gaat er in een week door.................. Dit is voor de vakantie.

blijft dat gewoon goed als voor een hele week het alvast klaar maakt?

Belle gaat misschien tijdelijk een maand naar een vriendin van me en dan ga ik een oplossing bedenken:)

maar ik verwacht niet van haar dat ze elke dag een groente schaal gaat maken.

dus kan ik haar ook een stuk 5 zakjes elke keer geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je moet toch ook weer niet zo veel groente geven dat ze minder hooi gaan eten toch? Of blijven ze hooi altijd goed eten? (alleen als je meer biks geeft eten ze minder hooi)

Witlof is duidelijk hun lievelingsgroente, de komkommer en paprika blijven liggen, maar de volgende dag is het wel op. Tenminste bij Moffel en Toet. Svennie vind alles lekker ;)

Je moet natuurlijk niet zo veel groente geven dat ze niets meer eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook afhankelijk van de hoeveelheid biks die je geeft, dat moet een beetje in balans zijn. Mijn konijnen (samen 3 kilo konijn) krijgen dagelijks 30 gram sience selective, 500 gram groenten en 2 volle ruiven hooi :) Prachtige ronde keutels komen er weer uit, dus dat zit wel snor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pffff. wat veel groentes ! en de hoeveelheden !:bounce:

ik verbaas me erover ! mijn nijntjes krijgen 1 keer per week iets ofzo:$ en ze krijgen soms eens wortel.

tja, die groentens als; witlof etc hebben we ook niet elke dag in huis.:he:

maar een vraag:

wij zitten met een nestje (twee konijntjes) van 4 weken die al bij de moeder weg zijn vanwege het nieuwe nest dat er al weer is:$foutje...

weten jullie misschien nog geschikte groenten voor de twee? soms krijgen ze es wortel, maar dit is idd niet zo goed. dus daar ga k maar mee stopen.

ik had al es een topic geopend over die probleempje van me...en daar zeiden ze witlof, andijvie etc...maar weten jullie nog andere groenten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

pffff. wat veel groentes ! en de hoeveelheden !:bounce:

ik verbaas me erover ! mijn nijntjes krijgen 1 keer per week iets ofzo:$ en ze krijgen soms eens wortel.

tja, die groentens als; witlof etc hebben we ook niet elke dag in huis.:he:

maar een vraag:

wij zitten met een nestje (twee konijntjes) van 4 weken die al bij de moeder weg zijn vanwege het nieuwe nest dat er al weer is:$foutje...

weten jullie misschien nog geschikte groenten voor de twee? soms krijgen ze es wortel, maar dit is idd niet zo goed. dus daar ga k maar mee stopen.

ik had al es een topic geopend over die probleempje van me...en daar zeiden ze witlof, andijvie etc...maar weten jullie nog andere groenten ?

Hoe gaan die 2 melk krijgen dan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat ze:

* Tomaat

* Komkommer

* Paksoi

* Spinazie en

* Spruitjes mochten hebben?

Komkommer was toch ook iets mee?

Ik geef die van mij dagelijks nu dagelijks:

* Andijvie

* Boerenkool

* Witlof

* Stukje bospeen/ of een stukje appelschil

* Bleekselderij

* Basilicum

Als ik het heb wortelloof

Het is soms inderdaad zoeken naar Andijvie, maar als het niet bij de C1000 is dat hebben ze het meestal wel bij AH of op de markt.

Ze zijn stapeldol op boerenkool, maar helaas is de boerenkooltijd alweer bijna voorbij...

Oh ja en verder krijgen ze hier veeeeeeel hooi (het lekkerste hooi vinden ze de Vitakraft kruidenhooi van de Hornbach 2,5 kilo verpakt en krijgen ze SS.

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat ze:

* Tomaat

* Komkommer

* Paksoi

* Spinazie en

* Spruitjes mochten hebben?

Komkommer was toch ook iets mee?

Ik geef die van mij dagelijks nu dagelijks:

* Andijvie

* Boerenkool

* Witlof

* Stukje bospeen/ of een stukje appelschil

* Bleekselderij

* Basilicum

Als ik het heb wortelloof

Het is soms inderdaad zoeken naar Andijvie, maar als het niet bij de C1000 is dat hebben ze het meestal wel bij AH of op de markt.

Ze zijn stapeldol op boerenkool, maar helaas is de boerenkooltijd alweer bijna voorbij...

Oh ja en verder krijgen ze hier veeeeeeel hooi (het lekkerste hooi vinden ze de Vitakraft kruidenhooi van de Hornbach 2,5 kilo verpakt en krijgen ze SS en wilgentakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo!! sommige nijnen krijgen echt een hele salade voorgezet.

Ik moet eerlijk bekennen dat Sprokkel niets krijgt. Af en toe krijgt hij een stukje wortel of appel oid als ik aan het koken ben. Ik doe dat alleen omdat hij het zo lekker vindt, want hij gaat er altijd enorm van aan de diaree. Dus voor mijn ventje in principe geen groente/fruit.

Moon kreeg wel altijd groen, en een nieuwe dame zal ook wel groenvoer krijgen (mits ze er goed tegen kan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knolselderij krijgen ze hier ook, een echt succesnummer hier.

Verder is het hier standaard andijvie, witlof, peterselie, selderij, bleekselderij, wortel.

Wortelloof probeer ik zo vaak mogelijk te hebben, maar op de markt hebben ze niet altijd los loof over.

Paksoi krijgen ze alleen als ik dat voor mezelf koop, net als het blad van de bloemkool. Van paksoi vinden ze de stelen niet echt lekker, alleen het blad. De stelen blijven zo lang liggen dat ik zonde vind om dat te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van ons zijn aan het opbouwen en krijgen momenteel wortel, witlof, broccoli, basilicum en peterselie.

Van de week gaan we bleekselderij proberen.

Het mooiste van alles is dat toen ik begon met opbouwen mijn man meteen zo iets had van is dat echt nodig en nu wordt ik op mijn vingers getikt dat ik ze wel iedere dag hun "salade" moet geven.;-)

Iedereen op dit forum bedankt namens Sookie en Diesel want dankzij jullie krijgen zij nu steeds meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van ons zijn aan het opbouwen en krijgen momenteel wortel, witlof, broccoli, basilicum en peterselie.

Van de week gaan we bleekselderij proberen.

Het mooiste van alles is dat toen ik begon met opbouwen mijn man meteen zo iets had van is dat echt nodig en nu wordt ik op mijn vingers getikt dat ik ze wel iedere dag hun "salade" moet geven.;-)

Iedereen op dit forum bedankt namens Sookie en Diesel want dankzij jullie krijgen zij nu steeds meer.

:lol:

Yüna heeft vanochtend: Andijvie, selderie, basilicum, dille, tomaat, wortel en witlof gehad..

DSC_2634.jpg?t=1267120070

vanavond heeft ze het zelfde gehad als vanmorgen maar dan ook nog Munt, wortelloof, ruccola en broccoli.

DSC_2645.jpg?t=1267120229

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .