Ga naar inhoud

Welke groenten en fruit geven jullie??


Wizzeke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik voel me eigenlijk een beetje stom. Ik kan niet elke dag groenten geven. Mijn ouders gaan niet 5 groenten kopen voor de konijnen. Ik heb wel geld, maar dat is te weinig voor elke dag. Wat nu?

je kan ook naar een groentenkraam gaan en oude groenten vragen ik bedoel niet rot ofzo hoor maar vb wat witlog met 1 bruin blad geven ze vaak al gratis weg ofzo en dan kan je dat eraf doen ofzo of een platte komkommer die eigenlijk nog wel goed is

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke.. vandaag ben ik in de winkel gaan kijken naar andijvie, zoals jullie hier al gezegd hebben is het nu heel prijzig.. en inderdaad, dat is waar

de kwaliteit ervan is ook maar miniem, alle blaadjes waren nogal verschrompeld..

ik ben de wortel al een beetje aan het afbouwen.. komkomer ga ik opbouwen

en in de zomer dan waarschijnlijk ook andijvie!

en dan cherrytomaatjes, zijn dit gewoon van die hele kleine tomaatjes? die heb ik ook vaak in huis dus die kan ik ook erbij opbouwen.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

appels hebben de meeste mensen wel in huis...

En wat je ook kunt vragen aan je ouders, of ze eenklein stukje groente af kunnen staan van hun eigen eten en dat aan je konijn geven (moet het wel groente zijn die het konijn MAG hebben!!). Zo doe ik dat ook (op appels en wortels na).

Ik heb net maar eens de gok gewaagd en Winnie wat broccoli gegeven!

Ik had graag de adviezen van witlof en andijvie opgevolgd, maar ik schrok in de winkel van de prijzen...SLIK!

Straks krijgt ze nog wat tomaat, omdat we tomaat eten in ons eten haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

appels hebben de meeste mensen wel in huis...

En wat je ook kunt vragen aan je ouders, of ze eenklein stukje groente af kunnen staan van hun eigen eten en dat aan je konijn geven (moet het wel groente zijn die het konijn MAG hebben!!). Zo doe ik dat ook (op appels en wortels na).

Ik heb net maar eens de gok gewaagd en Winnie wat broccoli gegeven!

Ik had graag de adviezen van witlof en andijvie opgevolgd, maar ik schrok in de winkel van de prijzen...SLIK!

Straks krijgt ze nog wat tomaat, omdat we tomaat eten in ons eten haha!

Echt waar? De witlof is hier nu juist heel goedkoop. Andijvie is op het moment inderdaad heel duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me eigenlijk een beetje stom. Ik kan niet elke dag groenten geven. Mijn ouders gaan niet 5 groenten kopen voor de konijnen. Ik heb wel geld, maar dat is te weinig voor elke dag. Wat nu?

een witlofje is maar 20 cent, andijvie is nórmaal ook niet zo duur en misschien kun je een als thuis bijv. een stukje tomaat over is dat geven?

ik heb even snel een fototje van net gemaakt, Yüna heeft vanmorgen Dille, paksoi, stukje banaan, komkommer, peterselie en wat rucola...

(op de foto zie je trouwen een hele witlof, ze heeft minder gekregen, iets minder dan de helft ongeveer..)

DSC_2374.jpg?t=1266431467

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lidl en Aldi inderdaad! En de witlof is vaak nog in de aanbieding ook, dan slaan wij echt in.. Laatst, vlak voor Indy's overlijden hebben we ook voor minstens een week voor twee konijnen gekocht, Indy heeft daar nog wel even van mee gegeten maar uiteindelijk heeft Fred nog het meeste alleen op moeten eten. Gaf wel ietsje meer, wou sowieso meer gaan geven, maar toch.

Wat ik daar mee wou zeggen...... ALs je het koel bewaard (kelder hebben wij het liggen)b lijft het ook wel anderhalf/twee week goed. Dus als ze een aanbieding hebben, kun je gerust goed in slaan.

Het gaat dan om die in plastic voorverpakte witlof 500 gram is het. Bij mij gaat er in twee dagen één zo'n verpakking + vaak nog een beetje door, dus ik ben altijd ook wel blij met een aanbieding. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe vaak per dag geven jullie de konijntjes dit? Ik zie bij veel mensen foto's en ik verbaas me soms echt over de hoeveelheid! Geef je dat dan 1x per dag?

ik wil wel gaan proberen op te bouwen, maar ik begrijp dat ik het beste steeds 1 groente erbij kan doen? en dan een stukje van een postzegel per konijntje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben al bezig met de komkommer op te bouwen,

mijn konijntjes hebben deze morgend dus elk een stukje (een dun schijfje)

van de komkommer gekregen

maar toen ik in het hokje kwam liet ik er eerst eens aan snuffelen

maar ze wilden niet opeten, achjaa,

het zal de eerste keer een beetje raar zijn zeker voor een nieuwe groente te proeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe vaak per dag geven jullie de konijntjes dit? Ik zie bij veel mensen foto's en ik verbaas me soms echt over de hoeveelheid! Geef je dat dan 1x per dag?

ik wil wel gaan proberen op te bouwen, maar ik begrijp dat ik het beste steeds 1 groente erbij kan doen? en dan een stukje van een postzegel per konijntje?

mijn foto op de vorige pagina krijgt mijn ene konijntje maar dan sochtend nog dille en peterselie zowieso.. vaak krijgt ze dit dan over 2 keer, heel soms ook in 1 keer..

Normaal kregen ze die hoeveelheid met zijn 2e, maar aangezien zij een tumor heeft en daardoor ook ruim een kilo te licht is krijgt ze nu wat meer, meer brokken eet ze toch zowieso niet.. verder eet ze de hele dag hooi en blijven haar keuteltjes goed.

@daniëlle, ben benieuwd wat ze er van vinden, Yüna hier vreet altijd eerst de paprika weg en dan pas de rest..

aangepast door raylaatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wuhaha.. Ik ging ze paprika geven... Kwamen ze allemaal heel enthousiast naar voren, want als ik ze iets uit m'n hand geef, is het meestal iets lekkers...

Die koppies, hahaha! Ze hadden echt zoiets van; 'wat geef je ons toch nu weer?'

Ze moesten het ook niet haha... Heb het maar bij de groenten erbij gelegd, dus ben benieuwd of het straks op is.

Het was rode paprika. Welke kleur geven jullie meestal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .