Ga naar inhoud

Welke groenten en fruit geven jullie??


Wizzeke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn nijntjes hebben nog nooit groenten of fruit gehad maar ik wil d'r absuluut mee begonnen, Wegens slechte ervaringen vroeger ben 'k bang dat ze diarree krijgen ofzo ?

Waarmee kun je het beste beginnen ??

andijvie en witlof zijn relatief veilige groentes wie je kan geven.. je kunt dan het beste beginnen met een stukje ter grote van een postzegel en dan steeds iets meer en als ze aan een groente gewent zijn er op dezelfde manier nog een groente erbij gaan geven.:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

andijvie en witlof zijn relatief veilige groentes wie je kan geven.. je kunt dan het beste beginnen met een stukje ter grote van een postzegel en dan steeds iets meer en als ze aan een groente gewent zijn er op dezelfde manier nog een groente erbij gaan geven.:yes:

Dankje ! :mdr:

Moet ik het ook even laten drogen voordat ik het geef & schoonmaken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geven jullie één of twee keer per dag groente? Ik zelf doe het alleen 's avonds.

Patroon is hier als volgt:

Ochtend: 2 biksjes uit de hand eten, rest in voerbak + hooiruif vullen

Middag (als ik uit werk kom, rond uur of half 6): 2 biksjes uit hand + hooiruif vullen

Avond: Groente+hooiruif vullen

Ik geef Kelly momenteel Bach Bloesems wat 2x per dag gegeven word, op de biksjes. Daarbij vind ik het ook fijn omdat ik 3x per dag een punt heb waarbij ik Nijn kan controleren op actief eetgedrag ivm zijn haken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje ! :mdr:

Moet ik het ook even laten drogen voordat ik het geef & schoonmaken ?

Schoonmaken, niet koud uit de koelkast geven. Vocht kan niet zoveel kwaad, maar het kan zijn dat je wel snel merkt dat ze minder gaan drinken omdat ze op een andere manier vocht binnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even denken.

Mijn twee konijnen krijgen elke ochtend (als ik opsta) en elke avond (als ik naar bed ga) één bakje biks. Tegen 4 uur krijgen zij een bak met groente voorgeschoteld, namelijk: Andijvie (1 blad), witlof (4 tot 6 blaadjes), 1 stuk bleekselderij, 1 tak peterselie, 1 stukje wortel (±5 cm).

En tussendoor een blaadjes andijvie en witlof extra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze 1x per dag groenten, in principe tussen 4 en 6 uur... Als ik thuis ben tussen 4 en 5 en als ik naar mijn stage moet, ben ik rond kwart voor 6 thuis en krijgen ze daarna groenten. Het wil dus ook wel eens iets later worden dan 6uur.

's Avonds voor ik naar bed ga krijgen ze hun biks (tussen 11 en 12).

Beide keren wordt uiteraard ook de hooiruif bijgevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaf ze eerst nooit veel groenten ofzo. wel eens een wortel -(maar dat is niet echt heel goed).

dus ga wortel afbouwen. heb twee konijntjes van 4 weken die sowieso al wel andijvie en witlof krijgen...soms eten de andere drie volwassenen daar ook van mee..

vandaag waren broer en zus Pluis & nijntje jarig, dus hebben ze:

*komkommer

*appel

*beetje wortel

*wat brood

*andijvie

*twee rozijnen

gehad. vonden ze heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geven jullie één of twee keer per dag groente? Ik zelf doe het alleen 's avonds.

's ocht. (tussen 7 en 8)groente / hooi

's midd. (uur of 3 en 4): brokjes / klein plukje hooi

's avonds (vaak verschillend, meestal tussen 6 en 7 maar ook wel eens pas om 9 of 10 uur. groente / nog meer hooi.

op dit moment(ivm. aankomen) probeer ik het groenvoer te verdelen over 3 grotere porties dan normaal en geef ik 's ochtends de brokjes ook al..

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij zijn ze nu helemaal gewend aan komkommer

ik geeft ze nu elk een kwart wortel en dat ga ik mss nog minderen

een klein mini stukje appel

twee bladen witloof

andijvie ga ik pas geven als het lente word en dus wat goedkoper word

nu ga ik nog peterselie erbij gaan opbouwen! ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

's ocht. (tussen 7 en 8)groente / hooi

's midd. (uur of 3 en 4): brokjes / klein plukje hooi

's avonds (vaak verschillend, meestal tussen 6 en 7 maar ook wel eens pas om 9 of 10 uur. groente / nog meer hooi.

op dit moment(ivm. aankomen) probeer ik het groenvoer te verdelen over 3 grotere porties dan normaal en geef ik 's ochtends de brokjes ook al..

ohw.. ik geef enkel smorgends en s avonds

is dat erg?? :s

ik kan eigleijk ook niet s middags geven want dan moet ik meestal naar school

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet zo veel uit hoor. Ik zou alleen niet álles in één keer geven denk ik.. Maar zelfs dat zal wel geen kwaad kunnen. Meer ivm het feit dat eten een bezigheid is.. Als ze alles achter elkaar naar binnen schrokken tsja...

Ikzelf heb de boel net wat omgegooit, ben er nog niet helemaal uit..

Ze krijgen 's ochtends nog gewoon hun portie biks, 50 gram SS met SS Mature voor twee konijnen, maar dat wil ik afbouwen. De SS Mature gaat er sowieso uit want dat was Indy's voer.

Tussen de middag geef ik ze een bakje gedroogde kruiden, zo'n standaard konijnendrinkbakje (250 ml) bijna vol. 's Avonds minimaal een halve kg groente, dat geef ik rond vijf uur. En voor ik op bed ga geef ik ze hun hooimandje met 'speciaal' hooi. Kruidenhooi, timothy hooi.. Gewoon hooi (van de boer) hebben ze altijd tot hun beschikking natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef:

´s morgens: 25 gram SS en een grote pluk hooi

´s middags: een grote bak groente (witlof, andijvie, komkommer, broccoli en boerenkool)

´s avonds: 25 gram SS en een grote pluk hooi

het water ververs ik altijd ´s ochtends en ´s avonds (de fles lekt)

edit: Iris, hoe ging dat nou met de groente, bleef het vers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraag is al heel vaak gesteld, alleen al in dit topic. Misschien dat je gewoon kunt gaan lezen?

Maar goed, witlof en andijvie zijn goede groentes om mee te beginnen denk ik. Voor je konijn zonder snijtanden zou ik het wat kleiner snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraag is al heel vaak gesteld, alleen al in dit topic. Misschien dat je gewoon kunt gaan lezen?

Maar goed, witlof en andijvie zijn goede groentes om mee te beginnen denk ik. Voor je konijn zonder snijtanden zou ik het wat kleiner snijden.

Ow sorry, dan wordt het lezen :mdr:

Wel bedankt voor de info !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .