Ga naar inhoud

Van Gogh


Amatjuh

Aanbevolen berichten

oraal medicijnen toedienen is op dit moment geen oplossing, zolang hij onderkoelt is is er geen passage. Mijn Da adviseerde opname, maar die zit in beuningen en het konijn is in de buurt van weert...

Nu heb ik bij roerdalen in melick geregeld dat hij opgenomen kan worden. rest ons nu alleen nog maar HOOP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Och arme Tommie (Van Gogh) :frown:

Hopelijk kunnen ze nog iets voor hem betekenen als hij opgenomen is...

Zat hier zojuist nog naar een foto te kijken van hij en zijn vriendje hier op de bank bij mij...staat nog steeds op mijn telefoon...

Ik blijf duimen en hopen voor hem en voor jullie!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

met name de onderkoeling is een rede voor opname. Op een warmte matje met een warmte lamp is de temp beter omhoog te krijgen dan mat een fles water of kruik. Zolang hij onderkoelt is zal de spijsvertering ook stil liggen en heeft het oraal toedienen van medicatie weinig effect. van Gogh kreeg te weinig pijnstilling en darmstimulerende middelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem meteen na het werk weggebracht. Hele fijn DA daar. Hij zou een infuus in zijn oor krijgen met vocht en medicijnen en warm gehouden worden. Toen het infuus aan gesloten was is hij overleden :(:( Nu ga ik hem dalijk ophalen. Nu weet ik tenminste wat een fatsoenlijke DA is, alleen heel erg dat van Gogh daar onder heeft moeten leiden. Als we eerder daar waren geweest had hij het misschien nog gehaald maar hij had al zeker 2 dagen geen ontlasting gehad.

Bedankt voor het duimen en jullie steun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, zit zelf met tranen.

Maak je zelf maar geen verwijten, je hebt gedaan wat je kon!

Het was een lief konijntje, en een beter baasje had hij niet meer kunnen hebben, je hebt er alles aan gedaan!

Weet je de volgende keer (hopelijk is het niet nodig) waar je wel moet zijn voor een goede DA...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zit die lieve Svennie weer alleen.. ik wilde zo graag een vriendje voor haar.

Maar voorlopig geen nieuwe meer, kan het nu emotioneel niet opbrengen. Twee konijnen verliezen in 9 dagen tijd valt me enorm zwaar. Ik had van Gogh pas een week en toch mis ik hem en heb ik er veel verdriet om.

Ik heb er wel weer van geleerd: ik weet nu bij welke DA ik moet zijn, als ze eenmaal SS of andere vezelrijke voeding gewend zijn dan moet je niet meer overstappen op gemengd voer. Van Gogh was hier waarschijnlijk heel gevoelig voor waardoor zijn darmen van slag raakte. Ik heb de SS en HF wat ik van de opvang had meegekregen wel gemengd met mijn voer, maar blijkbaar kon hij dat niet aan.

Ik moest een fikse rekening betalen voor het uurtje dat hij daar is geweest, maar het is een fijn gevoel dat hij daar echt in goede handen was en dat er alles aan gedaan is (alleen wellicht te laat bij een konijnkundige DA).

Het slijm kwam uit zijn dikke darm en duid op een flinke ontsteking.

Ik heb nog 350 gr SS mature meegekregen, een proefzakje bunnybasic (29% voedingsvezel), aangebroken zakje critical care en ciseral drops. En een folder over gezonde voeding voor konijnen: van levensbelang. Dat ik dit allemaal mee krijg wil toch ook zeggen dat deze DA weet waar ze het over heeft en begaan is. Of reclame dat kan ook ;)

Nu ga ik vroeg naar bed, ik ben kapot moe van de spanning en stress van de afgelopen dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och arme, wat een ellende! Ik voel oprecht met je mee in deze nare periode.

Onze Dolf is nl. vorige week maandag ingeslapen, omdat hij ging bezwijken aan dezelfde klachten... Die pijn wilde ik hem besparen, we waren al maanden af en aan voor hem aan het vechten maar hij kon niet meer.. Zijn lichaampje was te zwak en de aandoening kwam na elke verbetering na een poosje in alle hevigheid weer terug! Ook wij zijn helaas gestart met een, zo bleek later, niet konijnkundige DA.

Er zijn kweekjes gemaakt aan de uni Gent en morgen krijgen we hopelijk te horen wat de oorzaak van de ellende is; de andere nijnen en cavia's krijgen nu al preventief een breedwerkend antibioticum om eventuele besmetting in de kiem te smoren..

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA denkt niet dat het besmettelijk is wat hij had. Maar ik ga morgen toch even de kooi goed schoonmaken en ontsmetten met alcohol, ik wil nu echt geen risico meer lopen.

Ik vind het wel fijn dat ik nu ciseral drops in huis heb. Je hebt het altijd nodig als de DA dicht is (ze zijn natuurlijk wel 24/ perdag bereikbaar). De DA waar ik als laatste ben geweest is 35 minuten rijden, dus het is wel fijn om al dwangvoer en ciseral drops in huis te hebben, dan kan ik al snel starten met een behandeling (hoop het voorlopig niet nodig te hebben).

Als hij het had gehaald tot morgen en het was niet verbeterd dan had ik hem ook laten inslapen. Maar voor mijn en Nadine's gevoel was er nog niet alles geprobeerd. Achteraf had ik beter maandag meteen naar deze DA kunnen gaan, maar je komt er pas door ervaring achter dat de andere DA niet konijnkundig is.

Op de site van de DA in Melick staat ook veel nuttige info over konijnen, het meeste was ik natuurlijk hier al te weten gekomen ;)

En ik heb een nieuwe stelling: gemengd voer moet verboden worden!! :duivel::grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf gezien had hij dus helemaal niks aan zn longen, maar hij ademde moeilijk door de stress en pijn. Hadden ze maar gekozen om meteen de darmen te gaan behandelen..Maja dat is allemaal achteraf, ik vind het alleen heeel erg dat je er door ervaring achter moet komen.

Gelukkig heeft Svennie er niet zo'n last van zoals de vorige keer. Ze hebben ook maar iets van 6 dagen bij elkaar gezeten.

Ik wilde eigenlijk het gemengd voer opmaken, omdat ik nog 12 kg heb maar dat gaat nu dus regelrecht de prullenbak in.

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes, dat doet me goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit op mijn werk echt met tranen achter mij ogen.

Wat naar dat hij het niet heeft gered.

Maak jezelf geen verwijten. Je hebt op de DA vertrouwd en dat doet iedereen toch in zo'n geval. Ik vind het heel knap van je, hoe je voor hem klaargestaan hebt!

Het positieve is dat je nu wel een heel goede DA hebt gevonden, ook al klinkt dat misschien en beetje cru.

Sterkte met de verwerking, je hebt een flinke klap gehad.

Geef Svennie maar lekker veel dikke knuffels. Daar knappen jullie vast allebei van op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .