Ga naar inhoud

Van Gogh


Amatjuh

Aanbevolen berichten

Hij is uitgedroogd, hij heeft 100 ml vocht onder de huid gekregen.

Zijn longen zijn wel wat beter, maar nog lang niet helemaal. Hij haalt nu in ieder geval weer normaal adem en niet zo zwaar als gister.

Vandaag ook weer baytril, dexamethason, metacam gehad en primperid omdat er niet heel veel darmgeluid te horen was.

Morgen moeten we weer terug naar de DA, gelukkig kan mijn schoonmoeder gaan want ik en mijn vriend moeten allebei werken. Mijn zusje is de hele week vrij dus ik ga vragen of zij hem kan dwangvoeden.

Hij heeft vandaag in totaal 25 ml critical care op. In de folder staat dat hij 100 ml zou moeten krijgen? Is dat niet wat veel? Ook ben ik hem water aan het bijgeven met een spuitje.

Van Gogh was inderdaad een lekker knuffelkonijn en een hele lieve vriend voor Svennie, maar nu zit hij zo stil in zn hok :( Ik hoop dat het goed komt.

Hij had ook ondertemperatuur 36.8 en heeft nu een fles met warm water in zn hok liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Helaas zijn die ook niet al te goed voor konijnen, er zit veel suiker in. En alle winkels zijn hier in limburg dicht, dus kan het ook niet kopen..

Verder nog andere dingen die hij lekker vond? Wat voor voer kreeg hij bij jullie?

Ik heb namelijk net mijn SS gekregen, maar ik heb ook nog gemengd voer. (niet dat hij er iets van eet, maarja).

Net kwam er weer een klodder gelei achtige doorzichtige slijm uit zn kontje, helaas nog geen keutels gezien..

Was hij ook gewend om op een konijnentoilet te gaan? welke speeltjes vind hij leuk? Niet dat het nu van belang is, maar vind het wel leuk om te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Hij kreeg die snoepjes ook niet veel, maar zo af en toe eens...

Hij vond het erg leuk om met een balletje te spelen als het maar rinkelde, een wc rolletje om mee te gooien.

Hij was inderdaad gewend om op een konijnenwc te gaan ja, het konijntje wat ik nog hier heb doet ineens niks meer op zijn wc-tje maar overal, denk dat hij ook een beetje de kluts kwijt is....??

Hij kreeg hier voer van HopeFarm heet dat volgens mij en dan de brokken waar alles in zit dus geen gemengd voer maar brokken....

Ik vind het echt hartstikke zielig dat hij ziek is....

Weet dierenarts niet wat dat klodderige slijm kan zijn...?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik al dat hij een toilet kende. Hij zat er hier in het begin wel eens op, maar ik wist niet of hij wist waar het voor was.

Dat is fijn om te weten wat hij leuk vind om te spelen, ik hoop dat hij wel nog gaat spelen.

Ik ben van plan om Hope Farms te gaan mengen met SS maar Hope Farms was nog niet binnen.

Over dat slijm heeft de DA niks gezegd, alleen dat ze dat niet graag ziet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft nog steeds niet gekeuteld, nog steeds gelei achtig slijm (doorzichtig). Toch maar weer ff de DA gebeld. Hij zegt dat het 1-2 dagen kan duren voordat er echt keutels komen. Dat slijm kan duiden op dat er ontlasting aankomt, of gastro enteritis of een bepaald virus dat de darm aantast.

Alleen vanavond nog een keer dwangvoer geven om de darm te prikkelen en morgenvroeg een beetje. Anders is er risico dat ik hem te vol voer en een konijn kan niet braken, dus dan heeft hij kans op een maagruptuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Amatjuh...

Erg zeg van je konijn..

Ik heb dit dus nu ook... Mijn nijn eet ook niet en drinkt weinig het is sinds gister gebeurt.

Hij is vandaag wel iets actiever.. Ik geef hem ook dwangvoer van critical care.. Dat gaat sinds nu net ook ietsjes beter

Maar zelfstandig eten doet zij niet. ik vind dit serieus echt klote want ik had dit niet verwacht. De DA zei dat ze buikpijn heeft. Naja hoe lang kan dat door gaan.

Ik wens je iig sterkte met jou nijntje en dat alles goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het niet zo in de gaten dat hij niet at. Wel dat hij niet op de brokjes afkwam. Maar misschien moest hij wennen, omdat hij pas uit de opvang kwam. Dus ik dacht zolang hij drinkt en hooi eet en nog actief is, kijk ik het even aan. Op een gegeven moment werd hij toch wat rustiger en zat lang op dezelfde plek, toen ik hem oppakte kwam er slijm uit zn kontje. Toen ben ik meteen naar de DA gegaan. Maar ik weet dus niet precies hoe lang hij niks heeft gegeten..

Keutelt die van jou wel nog normaal?

Moet je morgen dan nog langskomen bij de DA, of is het met de diagnose buikpijn klaar? Hou het goed in de gaten, want konijnen zijn erg gevoelig. En ik weet uit ervaring helaas dat als het goed mis is met de darmen dan is het moeilijk om er boven op te komen. Ik heb er dus ook een hard hoofd in of het met deze goedkomt, maar ik doe er alles aan wat kan. Wie weet gebeurt er toch een wonder.

Succes en beterschap aan je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je het vorige baasje van Van Gogh getroffen hebt hier :)

Dat kan nu goed van pas komen.

Als konijnen ziek zijn, kun je echt een hoopje ellende aantreffen, zo sneu.

Maar darmproblemen kunnen goed genezen.

Zo te zien is Van Gogh in goede handen, een betere zorg kan hij niet krijgen.

Ik ga voor jullie duimen dat hij erbovenop komt!

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen bij de DA was er verminderde darmactiviteit te horen, kan het dan alsnog goed komen? Ik hoop het zoooo! Het wordt me nu allemaal wat zwaar, zo vaak naar de dierenarts, net 1 week geleden mijn Mollie begraven en weer een zieke :unlove: Het is zo moeilijk om ze zo te zien.

Vandaag mijn bestelling van THE binnen gekregen, met SS, nieuwe speeltjes maar ze kunnen nu niet samen spelen :( de andere 2 konijnen wel natuurlijk, maar ja ik wil ze allemaal gelukkig zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reacties Joseeke.

Heb jij misschien nog dingen die ik door mijn schoonmoeder en zusje morgen kan laten vragen aan de DA?

Ik kom zo op dit moment dit op ideetjes.

Maar dat komt ook omdat ikzelf geen idee heb Van Gogh eventueel zou kunnen hebben.

Hij krijgt al de nodige medicijnen voorgeschreven voor de darmen & pijnstilling.

Hier heb ik verder weinig meer aan toe te voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal een kaarsje opsteken voor jullie allebei...

Ik kan steeds mijn tranen zelfs maar moeilijk bedwingen arme nijn...

Ik hoop ook op een wonder voor jullie beide maar ook voor Svennie.....

Groetjes

Dankje, dat is heel lief van je!

Heeft hij bij jou nooit wat gemankeerd? Kwam hij 's morgens op zijn brokjes af als je hem voerde, of is hij nooit echt een goede eter geweest. Niet dat hij te dun was ofzo toen ik hem kocht ;) Maar nu helaas wel, ik kan zijn botten zien en voelen als hij zit. Als hij er bovenop komt, ga ik hem lekker verwennen met allemaal lekkere dingen :love:

Ik ben heel benieuwd wat de Da morgen zegt. Ik hoop zo dat zijn darmpjes nog werken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom zo op dit moment dit op ideetjes.

Maar dat komt ook omdat ikzelf geen idee heb Van Gogh eventueel zou kunnen hebben.

Hij krijgt al de nodige medicijnen voorgeschreven voor de darmen & pijnstilling.

Hier heb ik verder weinig meer aan toe te voegen.

Nee de dierenarts weet het ook niet, het is een ongebruikelijke combinatie (longprobleem en darm/eet probleem). Gelukkig gaat het met zijn longen wel wat beter. We hebben vandaag ook keuteltjes van Svennie ingeleverd, misschien dat daar een bacterie uitkomt die van Gogh ook kan hebben. En dat die bacterie door stress/verminderde weerstand bij hem nu opspeelt? Daar krijgen we morgen ook de uitslag van.

Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Nee hij heeft hier nooit wat gemankeerd, Hij was eerst heel lief met zijn "huisgenootje" totdat ze opeens ruzie kregen...met pijn in mijn hart moest er eentje weg, Er is geen rede waarom het dan Tommie is geworden maar 1 moest er weg...ik vond het zielig dat hij weg moest en heb op de terug weg naar huis nog een traantje moeten laten toen ik hem naar de opvang bracht...maar met het idee dat hij vast een ander lief baasje zal krijgen die hem goed zal verwennen trooste ik mezelf...

Tommie is nooit geen dikkerdje geweest, en eten ook niet zo, de meeste snoepjes lust hij ook niet, alleen af en toe die bosvruchten snoepjes, verder is het nooit geen snoeperd geweest...

ik hoop ook echt heel erg dat hij er bovenop komt, en dat hij dadelijk lekker met zijn huisgenootje kan gaan spelen want dat konden ze altijd leuk met zijn tweeen, de een bovenop de andere, elkaar likken was heel leuk altijd. De mijne die hier nu nog alleen zit is ook een beetje de kluts kwijt....en ikzelf ook na het bericht dat hij ziek is....

Hij kwam inderdaad meteen naar boven als ik hem ging voeren, (want hij dacht dat hij dan weer een snoepje kreeg haha) Brokjes is hij nooit niet zo fan van geweest, tis gewoon een snoeperd...

Ik hou de site nauwlettend in de gaten en hoop op het beste..

Ik heb er alle vertrouwen in dat hij bij jullie in goede handen is!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

In heb begin hadden ze het ook heel leuk samen. Samen binkies maken, elkaar wassen, tegen elkaar aan liggen. Maar na een paar dagen werd hij rustiger en toen begon ik op zijn eten te letten. Toen viel me op dat hij volgens mij nog geen 1 keer brokjes heeft gegeten hier (ik zit er natuurlijk niet 24u per dag naast) maar hij kwam er niet op af. Ik dacht dat hij moest wennen (misschien was dat ook wel zo). Dat is het nadeel als je het konijn niet kent, je weet niet hoe hij normaal is/doet.

Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om je konijn weg te moeten brengen, maar wel goed van je dat je hem naar de opvang hebt gebracht. Misschien moet je een vriendinnetje voor je andere konijn uit de opvang halen? Moet je hem wel eerst laten helpen natuurlijk ;) Je kunt beter geen 2 rammetjes bij elkaar zetten.

Dat zei nadine van de opvang ook al, dat hij niet zo'n eter was daar. Hij kwam niet meteen op zn eten af, maar de volgende dat waren de groente wel weg en waren er ook brokjes gegeten. Dus hij at wel daar.

Fijn dat je vertrouwen in me hebt, ik zal ook met alle liefde voor hem zorgen.

Waar kom je trouwens ergens vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .