Ga naar inhoud

Van Gogh


Amatjuh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Van konijnen.nl:

Klinische tekenen van darm-coccidiose varieren sterk, afhankelijk van de leeftijd van het konijn, de betrokken organismen, de mate van besmetting en de kans op ziekworden van het dier (beïnvloed door leeftijd, stress, dieet etc.) De tekenen zijn vaker te zien bij jonge konijntjes met hun onvolgroeide immuniteitssysteem. De symptomen kunnen zijn: gewichtsverlies, met tussenpozen hevige diarree dat bloed of slijm kan bevatten, en uiteindelijk uitdroging. Maar vooral bij volgroeide konijnen kunnen regelmatige gasaanvallen of verstoppingen, terwijl de keutels niet afwijkend zijn, ook in de richting van coccidiose wijzen. Dieren die lijden aan zware diarree kunnen een ernstige aandoening aan de ingewanden krijgen, een blokkade van de darmen doordat deze in elkaar kronkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slijm bij de ontlasting betekent dat het darmslijmvlies is aangetast, je moet echt nog meer medicijnen hebben.

Bactrimel en Flagyl, deze twee zorrgen ervoor dat het darmslijmvlies zich herstelt, het is echt nodig deze twee toe te voegen aan de rest van de medicijnen.

Mocht het niet lukken via de dierenarts kan je mij even pb-en en kunnen wij misschien wat voor je regelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA heeft dat als eerste laten vallen coc.. maar omdat hij geen ontlasting produceert is het moeilijk te onderzoeken. Ik heb gister wel keutels van mijn ander konijn ingeleverd om te laten onderzoek of daar misschien coc in zit, uitslag krijg ik vandaag.

Het nadeel is dat ik niet zelf naar de DA kan gaan omdat ik moet werken. Mijn schoonmoeder en zusje gaan. Ik heb wel wat vragen voor ze opgeschreven, maar ze hebben natuurlijk niet zo veel kennis van konijnen.

Bedankt voor je aanbod van bactrimel en flagyl, zo gauw ik iets weet hoor je het.

Hij is inderdaad van mei 2009.

Hij heeft nog steeds geen keutel geproduceerd, lijkt ook zwakker te worden. Zijn neus en mond is helemaal aangekoekt van de critical care en water wat ik hem heb gegeven, krijg het er nauwelijks af. De haren zijn helemaal hard geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet zo best met van Gogh, ik hbe net contact gehad met de behandelende dierenarts en ik vind dat ze toch eea laten liggen in de behandeling. Ze hebben zelfs het idee geopperd om te opereren, maar dat is natuurlijk zeker zijn dood! Om 15u kan ik mijn eigen DA bereiken en ik ga overleggen. de meeste middelen heb ik in huis en zal dan met een rotgang naar van Gogh gaan als ik bevestigd heb dat dat wat ik wil doen verstandig is. (metacloral, ciseral, extra pijnstilling en wellicht ook iets tegen gas)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zelf niet bij geweest, dus dat is altijd een nadeel.

Hij zat vol met dwangvoer, ze konden dat in zijn keel zien zitten, daar was ik al bang voor. Darmen werken niet (goed) meer.

Uit de keutels van mijn ander konijn is niks uitgekomen. Het slijm konden ze niet onderzoeken zeiden ze.

Hij heeft pijnstilling, AB en vocht gekregen. Ik heb gister ook al gezegd dat pijnstilling bij konijnen maar 12 uur werkt, maar nee volgens hun 24 uur. Ja wat kan ik daar dan tegen in brengen??

Hij heeft nu alleen parafineolie meegekregen om te laxeren, verder helemaal niks! Er is ook niet gezegd of we terug moeten komen. Alleen dat als hij niet poept we hem beter kunnen laten inslapen. :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zelf niet bij geweest, dus dat is altijd een nadeel.

Hij zat vol met dwangvoer, ze konden dat in zijn keel zien zitten, daar was ik al bang voor. Darmen werken niet (goed) meer.

Uit de keutels van mijn ander konijn is niks uitgekomen. Het slijm konden ze niet onderzoeken zeiden ze.

Hij heeft pijnstilling, AB en vocht gekregen. Ik heb gister ook al gezegd dat pijnstilling bij konijnen maar 12 uur werkt, maar nee volgens hun 24 uur. Ja wat kan ik daar dan tegen in brengen??

Hij heeft nu alleen parafineolie meegekregen om te laxeren, verder helemaal niks! Er is ook niet gezegd of we terug moeten komen. Alleen dat als hij niet poept we hem beter kunnen laten inslapen. :frown:

Nou ja zeg. Wat een DA. Hopelijk krijg je zo snel hulp. Ik zal hier blijven duimen hoor. Het is jullie zo gegund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadine van de opvang heeft naar mijn DA gebeld en wat vragen gesteld, waardoor zij er niet van overtuigd was dat het een konijnkundige DA is.

Is er ook een lijst van konijnonkundige DA, dan kan die er in ieder geval op? :P

Ik ben blij dat Nadine nog voor me gaat bellen met haar eigen DA en als het nodig is komt ze naar me toe met medicijnen. We kunnen nu toch niks meer fout doen, erger als dit kan niet meer. De dood is misschien wel een verlossing, maar ik wil hem nog niet opgeven. Ik wil eerst alles geprobeerd hebben. Och het arme beestje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet zo best met van Gogh, ik hbe net contact gehad met de behandelende dierenarts en ik vind dat ze toch eea laten liggen in de behandeling. Ze hebben zelfs het idee geopperd om te opereren, maar dat is natuurlijk zeker zijn dood! Om 15u kan ik mijn eigen DA bereiken en ik ga overleggen. de meeste middelen heb ik in huis en zal dan met een rotgang naar van Gogh gaan als ik bevestigd heb dat dat wat ik wil doen verstandig is. (metacloral, ciseral, extra pijnstilling en wellicht ook iets tegen gas)

Om drie uur dus Email Female.. ;)

Ennn dat is al geweest gelukkig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .