Ga naar inhoud

Van Gogh


Amatjuh

Aanbevolen berichten

Hij is pas een week bij ons en nu al ziek.

Ik heb hem nog niet van de brokken zien eten, wel hooi. Groente pakt hij ook niet aan. Ik dacht ik bekijk hem eens van de onderkant. Hij is 18/1 gecastreerd vanuit de opvang waar hij vandaag komt.

Het lijkt of de wondjes open zijn en er hing een klodder slijm aan zn kontje. Dierenarts meteen gebeld, belt zo terug.

Het is ons ook niet gegund met de konijnen :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat weet ik niet, is lastig te zien omdat hij samen zit met een voedster.

Alles wat ik hem voor hou eet hij niet. Drinken heb ik hem gister nog zien doen. Ben net pas thuis van mijn werk dus weet niet hoe het overdag is gegaan. Hij is ook wat minder levendiger, zit lang op dezelfde plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA vond het vreemd dat de wondjes nu nog open zijn gegaan, zeer ongebruikelijk. Ze zei dat we vanavond of morgenvroeg kunnen komen (morgenvroeg is tarief goedkoper). Ik heb gezegd dat we vanavond komen en gevraagd of ze ook even naar zijn darmen luisteren, omdat ik niet zeker weet of hij wel eet. Ik denk nu ook dat ik zijn ruggenwervel voel, misschien beeld ik het me maar in. Dadelijk ook maar ff laten wegen daar. Gelukkig heb ik hem nog gewogen toen hij vorige week hier kwam, dus dat kan ik mooi vergelijken.

Ik hou jullie op de hoogte.

We moeten er om 19 uur zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe is het met je nijntje?

die slijm zou er misschien op kunnen duiden dat er geen ontlasting is dus dat wil dan zeggen dat hij ook niks meer gegeten heeft. ik weet het niet zeker hoor.

ik weet hoe het is ik had in november 2009 een fh gekocht 2 dagen later kon ik al naar de da met hem en na +- 3 a 4 weken dokteren is hij als nog overleden aan een luchtweginfectie.

succes met je nijntje.

groetjes tamara.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is 250 gr afgevallen in 6 dagen, dus dat er geen ontlasting in de darmen zit zou kunnen natuurlijk..

De darmen klonken erg actief, juist overactief, daardoor slijm.

Hij heeft veel moeite met ademhalen, wangen bewegen en zijn borstkas. Toen de dierenarts even bezig was met onderzoeken en bekijken, begon hij zelfs door zijn mond te ademen.

Het was kiezen tussen 2 dingen, de luchtwegen of de darmen. Voor de luchtwegen gekozen, hij heeft corticosteroïden gekregen (wat niet goed is voor de darmen maar ja je moet wat), baytril en pijnstilling (metacam). Ook heb ik dwangvoeding meegekregen, dat ga ik dadelijk proberen, wil hem ook niet te veel stress bezorgen, nu even bijkomen van de autorit en DA.

DA kon niet echt een diagnose stellen, omdat deze combinatie niet vaak voorkomt. Ze denkt aan coccidiose. Ik moet morgen om half 10 terugkomen en als het kan "ontlasting" meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je em ook een kein stukje brood gegeven?

t gekke is mijn nijn at ook niet maar toen ik even later een klein stukje brood voor hield begon hij er een beetje aan te knabbelen.

Goh tis wel zielig dat t je zo teegen zit!

hoop maar gauw dat hij wat beter wordt!

misschien dat je een klein beetje critcal care nog kan geven voordat je gaat slapen!

en dan de rest morgen bijv.

ik heb er niet zo veel ervaring mee want ja als je mn topic hebt gelezen ging het dus helemaal niet met dwangvoer:(

heel veel succes

hou me op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA zei als je 5 ml binnen krijgt dat is dat al heel wat. Bij 20 ml zou de maag al vol zitten. Ik heb zoiets van alles wat erin gaat is meegenomen. Hij sputtert wel tegen, maar het lukt wel. Dus ik zal voordat ik naar bed ga nog een keer wat proberen.

Ik heb je stukje gelezen, ik heb brood op de verwarming gelegd om het hard te laten worden. Ga het straks proberen. Dankje voor je tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En???

Hoe gaat het met hem.

Als je bedenkt dat konijnen eigenlijk de hele dag op hooi knabbelen, is het heel goed om steeds kleine beetjes te voeren.

Wat je kunt proberen is verse kruiden. Vooral peterselie. Dat wekt de eetlust op en is goed voor de darmwerking. En omdat het zo lekker ruikt, is dat vaak iets wat ze wel willen opeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vanalles geprobeerd, peterselie, wortel, brokjes, brood, hooi maar hij eet het allemaal niet.

Gisteravond toch maar geen dwangvoeding meer gegeven, wil hem ook niet te veel stress bezorgen. Net heeft hij 10 ml op en 5 ml water (hij heeft niks gedronken uit de fles). Vanmorgen was er ook geen keutel te bekennen... Ik hoop maar dat dat komt doordat zijn darmen leeg zijn doordat hij langere tijd niks heeft gegeten.

Zijn ademhaling lijkt wat beter te zijn als gister.

Dadelijk om half 10 weer terug naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wat erg om te lezen dat (tommie) ziek is.

Ik ben het vorige baasje van Tommie, ze zaten inderdaad samen en ze hadden alleen maar ruzie, dus besloten om er een weg te doen, Tommie was een lief konijn lekker zo'n grote goedzak is het. Dus ik schrik erg van het bericht dat hij nu ziek is...

Hoe is het nu met hem...?

Groetjes, en sterkte aan tommie (van gogh)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .