Ga naar inhoud

Hooi: bah!


Laura1984

Aanbevolen berichten

Vanochtend ben ik me helemaal rot geschrokken. Ik was de ruifjes van Nijn en Minky aan het vullen en had opeens iets ontzettend smerigs in mijn handen! Ik heb het heel snel, gillend, ver weg gegooid en het daar ook laten liggen.

Nu we terug zijn van ons werk heeft mijn vriend even een inspectie gedaan op de plaats waar ik het neer gesmeten had, en bleek het een dode, helemaal verdroogde, kikker te zijn :beurk:

Gelukkig hebben de konijnen er niet van kunnen eten! Echt heel vies!

Heb er zojuist een melding van gemaakt bij de fabrikant, ben benieuwd wat er erop te zeggen hebben. Normaal is het super hooi, en de nijnen zijn er dol op, maar dit is toch wat minder.

Het was een zak Prestige bergweide hooi met paardenbloem:

9ad90c4f8b324e0b9ecd8b1662cf86ca.image.125x170.jpg

Hopelijk was dit de eerste en laatste keer dat ik zoiets tegen ben gekomen... Ik kan daar echt niet tegen :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is ook een vies idee.

Dit is het nadeel van hooi --> omdat het zo van de weides wordt gehaald met een tractor, kan er vanalles tussen zitten.

Alleen heb ik altijd hooi van de boer, dan kun je zoiets verwachten.

Maar hooi wat verwerkt wordt in een verpakking in een fabriek, wordt toch meestal wel gecontroleerd of niet?

Heel goed dat je dit hebt laten weten bij de fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal jaar geleden een keer een sigaret gevonden in mijn kruidenhooi. Netjes gemaild naar Vitakraft en kreeg een nieuwe zak thuis bezorgd met een zak snoepjes (die in de prullenbak belandt zijn). ;) Ze zeiden dat het een natuurproduct is en dat ze er niks aan konden doen dat dit er in is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal jaar geleden een keer een sigaret gevonden in mijn kruidenhooi. Netjes gemaild naar Vitakraft en kreeg een nieuwe zak thuis bezorgd met een zak snoepjes (die in de prullenbak belandt zijn). ;) Ze zeiden dat het een natuurproduct is en dat ze er niks aan konden doen dat dit er in is gekomen.

:surprised: een kikker, okay.. Maar een sigaret? Dat is toch geen natuurproduct!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha :) ja ik heb ooit op mijn werk eens een pak hooi retour gekregen omdat er een geplette dode muis in zat ;)

Ze halen het inderdaad met machines van het land af en persen het gelijk tot balen over het algemeen, het kan dus altijd voorkomen dat er iets in zit wat er niet in hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geef je ze nu dan als je het zat bent? ;)

Toen ik nog bij mijn ouders woonde heb ik een keer een afgehakte vogelvleugel in de zak gevonden. Ik vond het zo goor en ik heb geloof ik behoorlijk spastisch zitten doen toen ik het ontdekte. En ik het maar raar vinden dat de cavia's het hooi niet aten... De vleugel zat ongeveer halverwege en ik kocht toen mega zakken. Nu in de weidehooi zakken van Zooplus heb ik nog niets raars gezien, behalve dan dat de ene zak groener hooi bevat (wat ze dus ook lekkerder vinden) met minder harde stukken dan de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat tegen mij?:$

Heb nu hooi uit Frankrijk, grote balen voor de paarden..Mijn halve familie woont daar en mijn oom is boer met eigen land. Tadaa :he:

Wat geef je ze nu dan als je het zat bent? ;)

Toen ik nog bij mijn ouders woonde heb ik een keer een afgehakte vogelvleugel in de zak gevonden. Ik vond het zo goor en ik heb geloof ik behoorlijk spastisch zitten doen toen ik het ontdekte. En ik het maar raar vinden dat de cavia's het hooi niet aten... De vleugel zat ongeveer halverwege en ik kocht toen mega zakken. Nu in de weidehooi zakken van Zooplus heb ik nog niets raars gezien, behalve dan dat de ene zak groener hooi bevat (wat ze dus ook lekkerder vinden) met minder harde stukken dan de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe geloof ik allen een uitgedroogde dooie muis,maar die zat in een zak stro die ik weer viavia gekregen had.Het arme ding zat er waarschijnlijk allang in toen het viavia naar mij kwam.Echter vond ik hem pas toen ik de dag na het verschonen van m'n konijnen ze een lekker hapje eten ging geven.

Ik denk wat ligt daar nou?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .