Ga naar inhoud

Daar gaan we weer...


lianne

Aanbevolen berichten

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ohw hadden we het laatst nog over.. Maar zijn nieuwe dieet heeft daar dus niet echt invloed op? Wat jammer!

Succes morgen!

Het lijkt wel beter te gaan hoor :). Hij is in ieder geval wel een stuk levendiger. Hij is nu 3 maanden DA-loos geweest, vind ik al een fijn idee. Hij is nu ook beter op gewicht, weegt nu 1200 gram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, ik bedoel voor z'n kiezen. Vorig jaar ben je toch ook vier keer (om de drie maand dus lijkt me?) geweest?

Nee, vorig jaar ben ik in januari, februari, april en oktober geweest waarbij hij onder volledige narcose is geweest en in juli zijn er nog wat haakjes weggevijld zonder narcose (was tijdens de enting). Maar dat laatste gaat niet meer gebeuren, dat vond ik een vreselijk gezicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja dan is drie maanden al wel een vooruitgang!

Pff nee dat lijkt me ook drie keer niks om te zien.. :s

Dat was ook geen fijn gezicht. DA was ook een flinke kostenpost. In februari had hij ook nog een forse ontsteking omdat de prutsDA vergeten was om AB mee te geven. Heb dus een vrij lange tijd AB moeten geven om de infectie onder controle te krijgen met de continu terugkerende haken. Maarja, dat doe je als baasje gewoon :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond, vannacht en net even nog wat "dwangvoeding" gegeven. Het is duidelijk dat de haken de kiezen weer belemmeren, Nijn blijft rustig zitten om de dwangvoeding naar binnen te werken en lijkt maar wat blij te zijn met weer wat voedzaams in zijn lichaam. Nog een half uurtje en dan ga ik richting de DA om de bunnies daar af te leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar lianne, even een vraagje hoor, maar eet nijn ook gewoon heel lang normaal door met zijn haken?

Meneer doet dat dus schijnbaar en de DA had eigenlijk nog niet meegemaakt dat een konijn nog zo goed at met zulke grote haken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor. Hij heeft een keer gehad dat hij meerdere ontstekingen in zijn bek had door de beschadigingen van de haken. Hij heeft een vast hakenpatroon en blijft echt tot het allerlaatste moment eten. Hij heeft gisteren ook zelf nog geprobeerd te eten (broccoli, biksjes en hooi) maar dat is dan ineens zo weinig dat ik wel moet dwangvoeren om zijn darmen goed actief te houden.

Ik geef daarom ook 2x per dag biks uit mijn hand aan de konijnen en kan aan het tempo waarop hij eet merken of er haken zijn en in hoeverre ze zitten. Heel veel observeren en houd ze altijd even in de gaten als ik ze eten geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Biks uit de hand voeren doe ik inderdaad ook. stomme is dus dat hij dat wel gewoon blijft eten in een normaal tempo. Hij is alleen wat langzamer met de groente en drinkt wat minder. Maar gelukkig (voor mij dan, niet voor jou en Nijn) ben ik dus niet de enige met zo'n konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze weten niet wat ze missen, het is zo'n heerlijk ding. Sef heeft gisteren via de cam kunnen zien hoe makkelijk ik hem kan dwangvoeren. Na het voeren was zijn toet nog schoon en de handdoek nogsteeds wit. Dat is toch geen dwangvoeren meer... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .