Ga naar inhoud

Behandeling gas


Cisl0oveGeryon

Aanbevolen berichten

En danielle artsen kunnen ook fouten maken ze zijn niet god he!

Het is alleen te hopen dat ze dit nooit meer een konijn aan doet.

Dat weet ik, dat zeg ik ook helemaal niet.

Ik wil alleen even heel duidelijk maken dat deze DA nooit iets zou doen, als ze niet zou denken dat ze het beestje daar mee kan helpen. Ik weet dat deze DA 24u per dag met dieren haar patiënten bezig is, dat ze altijd in de kliniek is en anders wel thuis haar kennis uitbreidt.

Ik denk dat ze in dit geval niet beter heeft geweten en aangezien Cisca tijdens een spoeddienst kwam, gedaan heeft wat haar toen het beste leek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En geen verwijten naar jou Cisca, maar je hebt nog al een enthousiaste (hier niet helemaal het goede woord, maar weet even geen beter woord) manier van vertellen en ik weet uit het verleden dat je af en toe een beetje kan overdrijven in bepaalde dingen... Dat je zeg maar dingen anders en erger omschrijft als dat het het daadwerkelijk was.. Is dat hier niet ook een beetje het geval? (nogmaals, geen verwijten hoor)

Hier is geen woord van overdreven ik heb hier over met de moeder van Ciska gesproken alleen zonder Ciska.

En het was zelfs nog erger daar Ciska er in de praktijk niet meer tegen kon. idem moeder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg het ook, het was geen verwijt.

Overigens, Ciska (ik schreef net weer Cisca, sorry, ik vergeet steeds of het nu met een c of k is), ik denk dat je hier best eens met haar over kunt praten. Ik denk dat ze dat best kan hebben en dat ze er absoluut voor open staat.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, dat zeg ik ook helemaal niet.

Ik wil alleen even heel duidelijk maken dat deze DA nooit iets zou doen, als ze niet zou denken dat ze het beestje daar mee kan helpen. Ik weet dat deze DA 24u per dag met dieren haar patiënten bezig is, dat ze altijd in de kliniek is en anders wel thuis haar kennis uitbreidt.

Ik denk dat ze in dit geval niet beter heeft geweten en aangezien Cisca tijdens een spoeddienst kwam, gedaan heeft wat haar toen het beste leek...

Wat ik heb begrepen heeft ze het 2 diensten toegepast (behandelingen)

Sorry danielle ik denk toch dat je met deze da moet gaan praten over deze gang van zaken.

Het zal een prima hard werkende da zijn .....maar deze manier van behandelen is simpel weg not done.....

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik. Maar ik weet dat Ciska sowieso 's ochtends vroeg (tijdens een spoeddienst) is geweest, omdat ik vlak daarna met ons katje ging en haar gesproken heb. Ciska heeft dit ook bevestigd.

Ik vind niet dat ik degene ben die hier met haar moet praten. Ciska is bij deze behandeling aanwezig geweest, ik niet. Ciska zou best contact met haar op kunnen nemen, ik ben daar niet de aangewezen persoon voor in dit verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat het duidelijk zijn dat dit dus niet de behandeling voor gas is......

Mocht het je gebeuren zeg nee!!

Mister jingels had als nog kunnen overlijden door de normale behandeling tegen gas.

Maar nu was hij kansloos en met nog meer pijn ingeslapen dan nodig was.

Ciska laat mama maar praten met de dierenarts dit is heel belangerijk dat ze deze behandeling op deze manier niet meer uitvoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, nu weet ik even niks te zeggen..

Ik wil wel zeggen dat ik het met Danielle eens ben, over Nicole! Alleen dannielle, jij zegt dat ze mischien zo heeft gedaan omdat het tijdens spoeddienst was in de ochtend, maar die avond daarvoor ben ik ook geweest en heeft ze precies hetzelfde gedaan. Het gas kwam echter alleen terug de hele tijd..

In de ochtend na een paar keer prikken ging Mr. Jingles opeens niet meer staan en toen na een paar keer prikken gilde hij het uit. Mischien dat zijn organen ingeklapt waren of het niet meer deden zegmaar.. Wat een pijn heeft dat arme beestje voor niks gehad dan..:(

Ik laat mijn moeder zeker met haar praten, en eventueel met Leon erbij, want dan kunnen we mischien wel voorkomen dat er meer konijntjes met deze methode behandeld worden! Maar met deze methode zijn ze eigelijk kansloos, de konijntjes? Maar zijn er veel dierenartsen die doordat ze niet beter weten deze behandeling doen bij konijntjes? Als dat wel zo zou zijn is het mischien beter dat we het laatste bericht van BRC even algemeen zeggen? Dat als je dit gebeurt, dat je nee moet zeggen en dat ze met deze methode kansloos zijn en onnodig veel pijn hebben? Want mischien zijn er zat anderes die net zoals ik op de dierenarts vertrouwen en niet weten dat dit geen goede merhode is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké... ik doe een poging.

Als het idd over gas in de maag ging, spreekt men over zogenaamde bloat. En ik vermoed dat het in dit geval over acute bloat ging.

Wat men altijd moet onthouden is dat gas een SYMPTOOM is en dus een oorzaak heeft. Het is dus van groot belang om deze oorzaak te achterhalen.

Bij acute bloat heb je meestal 2 mogelijke oorzaken. Een obstructie of ernstige ileus (= het stilliggen van de darmen).

Er zijn hier enkele dingen 'verkeerd' gegaan. Ten eerste had er absoluut een röntgenfoto gemaakt moeten worden. Gewoon al om de reden van het gas te achterhalen en zo de verdere behandeling te bepalen.

Ten tweede hadden de darmstimulerende middelen ook niet zomaar gegeven mogen worden. Niet voor röntgen. Als er toch een obstructie is, kunnen ze voor een ruptuur zorgen.

En dan over de manier van decompressie (dus het verwijderen van gas d.m.v. naalden)...

Dit wordt idd bij meerdere diersoorten gedaan, zelfs bij chinchilla's.

Bij konijnen is het idd absoluut not done... Omdat het zal resulteren in peritonitis (= buikvliesontesteking) en uiteindelijk de dood.

Als er in zeer acute gevallen echt nood is aan decompressie, dient dit te gebeuren door een tube door in de mond naar de maag te brengen.

Er zijn meerdere DA'en die heel gedreven zijn in hun vak en idd handelen naar wat zij denken dat het beste voor het beestje is. Alleen kan dat idd totaal verkeerd uitpakken als ze niet voldoende kennis hebben van konijnen.

Als er nog iemand vragen heeft, stel gerust. Ik heb het gewoon even in het kort opgeschreven.

Of Ciska, als jij teksten wilt uit medische boeken moet je het ook maar zeggen, die zal ik ook wel ergens hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt zwarte panter voor deze opheldering. Ik begrijp hieruit wat er precies fout is gegaan en als je het niet erg vind print ik je stukje uit, dan kan ik alles precies vertellen wat er fout is gedaan en hoe het moest als we dat gesprek hebben! Ik vond het een duidelijk stukje, en als je er meer over hebt te zeggen, over de handelingen enzo, mag je dat heel graag zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ciska, ik wil toch even zeggen dat ik het goed vind van je om hier toch nog eens over te beginnen.

Zo zie je maar waar het goed voor is. Ik vind het echt heel sneu voor jouw konijntje dat hij dit heeft mee moeten maken maar hopelijk kan het door jouw verhaal wel andere konijntjes bespaart blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je even wat opheldering kon geven Loes.

Zoals ik al zei heb ik er te weinig verstand van om er iets over te zeggen, ik wilde alleen even duidelijk maken dat deze DA met hart en ziel haar beroep uitoefent en dat het dus niet nodig is om deze DA volkomen zwart te maken (zoals op de eerste pagina gebeurde).

Ik begrijp dat het fout is wat ze heeft gedaan, en ik denk dat het inderdaad heel belangrijk is dat ze dit te weten krijgt, zodat ze er wat mee kan doen. Daar staat ze naar mijn idee absoluut voor open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja Danielle zwart maken hier hier niet aan de orde....het was het verhaal met de daar normale emotie van behandelen in de uitleg.

Men moet daar toch gewoon over kunnen praten als er iets is gebeurd wat mogelijk niet correct is geweest.

Immers cis had in eerste instandsie ook niet de da bij naam genoemd.

Daar begon je zelf over...en naar aanleiding daar van kwam het hoge woord er uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ YvonneH: ik ben nu ook eigelijk best wel blij dat ik erover door ben gegaan, wnat nu kan andere konijntjes dit bespaart blijven. Nattuurlijk aan de ene kant ook weer niet, omdat ik nu wel erg verdrietig ben enzo, maar het is veel belnagrijker dat ik het nu weet en het kan zeggen!

@ Jimmy&nijn: :love:

@ Danielle: Nogmaals ik begrijp echt wat je bedoeld hoor! Maar zwart maken vind ik het goede woord niet. Ze zeggen gewoon wat ze vinden, over welke dierenarts het nou gaat. Mischien had jij ook wel anders gereageert als het Nicole niet was, daarom dat je denk ik eerst vroeg over wie het was.. denk je ook niet?

@ Cindy: ik ben blij dat je me begrijpt! Maar wat zielig zeg, als ze dan al de darm raakt, dat is dan gelijk een ontsteking krijgt. En laat staan waar ze hem nog meer allemaal heeft geraakt... Weetje, als het een andere dierenarts is die ik nooit heb, zou ik denk ik echt boos geweest zijn en hem/haar willen vermoorden.. maar ik heb dat nu niet echt, mischien omdat het nu al is gebeurt en we het niet kunnen terugdraaien. En ik vind het ook een fijn gevoel dat er door Mr. Jingles mischien wel andere konijntjes gespaard blijven, daar mag hij dan wel trots op zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja Danielle zwart maken hier hier niet aan de orde....het was het verhaal met de daar normale emotie van behandelen in de uitleg.

Men moet daar toch gewoon over kunnen praten als er iets is gebeurd wat mogelijk niet correct is geweest.

Immers cis had in eerste instandsie ook niet de da bij naam genoemd.

Daar begon je zelf over...en naar aanleiding daar van kwam het hoge woord er uit.

Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik het niet over Ciska's reactie had.

En ik begon er inderdaad zelf over.

Maar op de eerste pagina werden er direct conclusies getrokken over de dierenarts in kwestie, en dat vond ik nogal hard. Vandaar mijn reacties dat dit wel degelijk een heel goede DA is, en dit gewoon pure onkunde was op dit gebied. (op mij is ze namelijk meerdere malen wel vrij konijnkundig over gekomen, ik wil niet zeggen dat het per definitie een heel konijnkundige DA is, maar ze is ook absoluut niet konijn-onkundig, als je begrijpt wat ik bedoel. Ze heeft absoluut de basiskennis van konijnen, die veel DAen niet hebben. Ik geloof dat zij ook wel eens een lezing over konijnen heeft bijgewoond)

Ik geloof indd ook dat Leon konijnkundiger is, aangezien hij ook regelmatig lezingen e.d. bijwoont en helemaal goed handelde bij de zieke konijnen van m'n tante.

Maar ik denk dat mijn reacties verkeerd worden begrepen... Ik ben het namelijk helemaal niet oneens met jullie... Ik vind ook zeker dat Ciska dit echt moet zeggen, zodat ze er iets mee kan... Want anders zal ze ook niet beter weten...

Ik wil alleen niet dat deze DA direct als slecht of onkundig wordt neergezet. That's all.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Danielle: Nogmaals ik begrijp echt wat je bedoeld hoor! Maar zwart maken vind ik het goede woord niet. Ze zeggen gewoon wat ze vinden, over welke dierenarts het nou gaat. Mischien had jij ook wel anders gereageert als het Nicole niet was, daarom dat je denk ik eerst vroeg over wie het was.. denk je ook niet?

Nee hoor. Dat heb ik ook aangegeven.

Zoals ik in mijn vorige berichtje schreef, ben ik het ook helemaal niet oneens met jullie.

Ik vind het in ieder geval fijn dat je begrijpt wat ik bedoel, want zoals je zelf al zei, weet jij zelf ook wat voor een geweldige, betrokken DA het is..

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap heel goed wat je bedoelt Daniëlle, en ik denk dat de meeste mensen toch ook wel in hun achterhoofd hebben gehouden dat ze er niet bij waren en het met een korreltje zout nemen. (Al heeft Cindy al aangegeven dat het verhaal van Cisca's moeder hetzelfde was, dat terzijde.) Maar eerlijk is eerlijk, als ik zoiets lees.. Het is wel gruwelijk voor zo'n konijntje! Logisch tot dat je een DA daar enigzins opver oordeelt?? Vind dat dat nog niet eens zo erg gebeurt is hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wat je bedoeld hoor! Je bent het niet oneens met ons, maar je wilt er wel bij zeggen dat Nicole dit echt alleen gedaan heeft omdat ze het gewoon niet wist. Althans, ze wist wel hoe ze het moest doen, maar dat was blijkbaar niet goed..

Precies. Ze dacht dat ze wist wat ze moest doen, ze dacht dat dit het beste was. Dat kan niet anders.

Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat tegen haar gezegd wordt dat het niet verstandig is geweest, en dat ze dat eigenlijk nooit meer moet doen. Daar heeft zij wat aan, maar daar hebben alle toekomstige konijnenpatiëntjes met gas ook wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .