Ga naar inhoud

Behandeling gas


Cisl0oveGeryon

Aanbevolen berichten

  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik citeer een zin: in acute gevallen waar het konijn erg opgeblazen is en decompressie nodig is, vele dierenartsen voelen mag nooit worden gedaan met een naald. De late Barbara Deeb, in het hoofdstuk? Spijsverteringskanaal en aandoeningen? in het Handboek Konijn Geneeskunde en Chirurgie, waarschuwde dat pogingen maag decompressie met een naald zal leiden tot peritonitis en overlijden.

Maar kwam dat bij Mr. Jingles tot de orde? En wat zijn X-stralen? Want er staat dat je via dat kan zien of het bloat is, of acute bloat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm...het is allemaal in het engels...

Wanneer ben je van plan naar de DA te gaan?

Anders moet ik kijken of ik nog ergens tijd vind om het even snel te vertalen...

ow nee joh! je kan het gewoon kopieren naar een vertaalsite! Wanneer ik ga weet ik niet.. ik heb namelijk niet zo veel tijd!

en ik wil gewoon even weten of het avute bloat was, of bloat. Als ze wist tenminste dat er 2 soorten van zijn.. want ieder heeft zijn eigen behandeling en als wij niet weten welke het was, weten we ook niet welke behaldeling ze had meoten gebruiken..

aangepast door Cisl0oveGeryon
Link naar reactie
Delen op andere sites

ow nee joh! je kan het gewoon kopieren naar een vertaalsite!

Een vertaalsite vertaalt volgens mij niet goed hoor.. Dan krijg je er hele rare zinnen uit..

Overigens lijkt het mij het verstandigst als je zo snel mogelijk gaat. Het is nu nog vrij vers in je geheugen, en hoe eerder zij het weet, hoe beter natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het komt er nog best goed uit! En soms moet je even puzzelen met de woordvolgorde maar daar kom ik wel uit. Inderdaad hoe sneller hoe beter maar ik heb echt geen tijd, want ik heb 2 paarden en veel huiswerk. Heb eigelijk nooit tijd om tv te kijken. Dus mischien dat het zaterdag kan? Denken jullie dat ik haar zegmaar kan reserveren (nicole) onder spreekuur zegmaar? of een andere afspraak maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het komt er nog best goed uit! En soms moet je even puzzelen met de woordvolgorde maar daar kom ik wel uit. Inderdaad hoe sneller hoe beter maar ik heb echt geen tijd, want ik heb 2 paarden en veel huiswerk. Heb eigelijk nooit tijd om tv te kijken. Dus mischien dat het zaterdag kan? Denken jullie dat ik haar zegmaar kan reserveren (nicole) onder spreekuur zegmaar? of een andere afspraak maken?

Ik volg het topic al een tijdje, maar had niets zinnigs te zeggen:P Nu wel;)

Ik denk dat je het beste een aparte afspraak maakt, tijdens spreekuren komen er veel mensen zonder afspraak om hun dier te laten bekijken, je weet niet hoe lang jouw gesprek duurt, en dat kan ten koste gaan van de andere mensen. Gewoon een aparte afspraak maken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow nee joh! je kan het gewoon kopieren naar een vertaalsite! Wanneer ik ga weet ik niet.. ik heb namelijk niet zo veel tijd!

en ik wil gewoon even weten of het avute bloat was, of bloat. Als ze wist tenminste dat er 2 soorten van zijn.. want ieder heeft zijn eigen behandeling en als wij niet weten welke het was, weten we ook niet welke behaldeling ze had meoten gebruiken..

Ik denk dat je het niet helemaal snapt...

Ten eerste kunnen we vanachter een computer niet zeker zijn of de diagnose juist was.

Maar het enige dat haar manier van handelen kan 'verklaren' is acute bloat.

Je hebt acute en chronische bloat. En dan is de acute nog het gevolg van 2 verschillende mogelijke problemen, namelijk een blockage of ernstige ileus.

Maar ik zal wel kijken of ik die tekst niet snel kan vertalen.

Die vertaalmachines trekken op niks... Zeker met medische teksten kunnen daar erg rare dingen uit komen... en dan zit je met een tekst die je absoluut niet aan een DA kan laten zien ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dankjewel! Nou, ik heb dus echt even iets anders aan mijn hoofd, namelijk de paarden. Kreeg net te horen dat er eentje afgemaakt moet worden maar er zit echt veel achter dus zijn laatste paar weken willen wij dat hij lekker los kan rennen en aandacht geven, aagezien hij al 3 jaar alleen maar in zijn stal zit en dus echt een kutleven heeft gehad als laatste jaren.. dus ik hoop dat je het begrijpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Oh ! :( wat erg zeg! Bah krijg er gewoon de rillingen van. Ik ben ook welles met mn nijnie voor gas naar de dierenarts gegan maar die deed juist eerst beetje de buik en t kontje voor ong.15 min masseren , daarna een klein spuitje in zn nek. Zelfde plek waar de mijne ook hun vaccinaties krijgen, Dus als ik jouw verhaal lees is ze overduidelijk onkundig zowel als onverschillig als het om konijntjes gaat. Zo komt het op mij over met mijn eigen ervaringen vergeleken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreselijk einde zeg :O

Ik heb nog wel wat tips betreffende gas. Geef het konijn niet teveel groenvoer, behalve hooi. Je kunt naar de dierenarts gaan voor een pijnstillende prikje waardoor het konijn weer gaat eten en uiteindelijk de spijsvertering en poepjes weer op gang komen. Mijn konijn lustte geen hooi. Hij had daarom altijd last van zijn darmen. Steeds dat gas en weer liggen en lusteloos zijn. Heel griezelig.

Toen kocht ik Infacol bij de Kruidvat. Dat is een baby medicijntje bij vastzittende krampjes. Het smaakt naar sinaasappel en je kunt het geven met een pipetje. Konijn is er gek op en ik gaf hem dan een pipetje en na een uurtje zat hij een eeuw op de wc en als hij eraf kwam lag het vol keutels en was hij weer de oude.

Later kwam ik erachter dat ik veel ellende had kunnen voorkomen door hem gewoon hooithee te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het goed dat je kritisch naar een dierenarts kijkt, zeker Cisca had daar alle reden toe.

Ik snap niet dat mensen het dan hebben over "'zwart maken''. Ik vind dat je iemand alleen op een voetstuk zou moeten zetten, als diegene dat ook verdient heeft.

Men gaat naar een dierenarts om een dier te helpen en zij hebben de plicht om zich in hun vak te verdiepen.

Voor dierenartsen zijn er genoeg cursussen en vakliteratuur en in geval van twijfel had ze ook andere dierenartsen kunnen raadplegen.

Wat mij betreft liever een gedegen dierenarts, dan een met mooie praatjes en vage oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .