Ga naar inhoud

is dit goed voer ?


vinnie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In België is het inderdaad (wat) duurder. Hier in Nederland is de normale prijs voor een zak van 1,5 kg 8.99

Misschien een goede tip voor in de toekomst, als je zeker weet dat je SS gaat geven, dat je nijnen het lusten enzo.. www.thehayexperts.co.uk Dat is een Engelse webshop die ook in NL en BE levert. SS is daar véél goedkoper, zelfs mét verzendkosten.

En als je het mij vraagt is SS absoluut het beste voer op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Belgie moeilijk te vinden hoor! Tot nu toe enkel bij da. Wordt ook aanbevolen door de meeste da's.

Ik koop het nu via zooplus.nl, goedkoper (7,99€) maar je moet onder 29€ verzendkosten (ong. 3€) bijtellen. Niet voor mij van toepassing want ik vind altijd wel wat zodat ik boven de 29€ ga. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat SS per definitie het beste voer is. Dat denken veel mensen omdat je de naam SS overal weer tegen komt, veel dierenartsen het verkopen enz. Ook wordt SS aangeraden voor konijnen die geen hooi eten, omdat in SS net even wat meer vezels zitten dan in ander voer. De meeste konijnen vinden het volgens mij ook lekker.

SS is zeker heel goed voer en behoort zeker tot de betere merken, maar bijv. Hope Farms is net zulk goed voer, alleen misschien wat minder bekend dan SS. (er zullen vast nog wel meer merken ook heel goed zijn, maar ben niet zo thuis in merken konijnenvoer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meng een zak van 1,5 kg SS (€ 8,99 Tuincentrum Overvecht) met een zak van 3 kg HF Supertrio (€ 6,45 Faunaland). Natuurlijk eten ze de SS eerst op, maar ik verwen die beesten al schandalig veel dus ik bespaar zo wat geld op het biks :D

De samenstelling van SS en HF Supertrio is overigens nagenoeg gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope Farms is zo goed als niet in BE te krijgen.

Dus aan zo'n advies heeft hij natuurlijk niet zoveel...

@Vinnie: Als je uiteindelijk beslist om SS te blijven geven, zeg het dan nog eens.

Daar ergens in de buurt van Herentals is een DW (die toch zeker tot een tijdje terug) de 10kg zakken aan een redelijk goedkope prijs verkocht. Volgens mij rond de 35 euro (terwijl de meeste andere dierenwinkels rond de 50 euro vragen).

Ik weet niet zeker of ze nu nog die prijs hanteren. Maar je zou dan natuurlijk altijd eens kunnen bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat SS per definitie het beste voer is. Dat denken veel mensen omdat je de naam SS overal weer tegen komt, veel dierenartsen het verkopen enz. Ook wordt SS aangeraden voor konijnen die geen hooi eten, omdat in SS net even wat meer vezels zitten dan in ander voer. De meeste konijnen vinden het volgens mij ook lekker.

SS is zeker heel goed voer en behoort zeker tot de betere merken, maar bijv. Hope Farms is net zulk goed voer, alleen misschien wat minder bekend dan SS. (er zullen vast nog wel meer merken ook heel goed zijn, maar ben niet zo thuis in merken konijnenvoer).

Hope Farms is heel goed voer, maar als je puur naar de analyse kijkt is SS wel net wat beter.. En als je naar de samenstellingen van 'onbekende' merken biks kijkt zijn ze vaak niet goed. (Die van HF wél!)

PRijs/kwaliteit verhouding vind ik HF het beste, dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor al jullie reacties hier in be vind je bijna geen hope farms hoor :P wel spijtig

@zwarte panter

ik zal het wel laten weten :P maar de aveve die waar wij gaan de eigenaars kennen wij en als je er veel koopt krijg je op elke aankoop 10% korting en als je dan veel ss koopt :P is dit ook wel een goede zaak :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .